Στα πλαίσια του έργου αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της Σιδηροδρομικής γραμμής Φιλιππούπολης - Σβίλενγραδ - Βουλγαροτουρκικών συνόρων θα διακοπεί η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών μεταξύ των συνοριακών σταθμών Σβίλενγραδ των Βουλγαρικών σιδηροδρόμων και Καπίκουλε των Τουρκικών σιδηροδρόμων.
Το έργο (ένα τμήμα του οποίου υλοποιείται από Ελληνική εταιρεία) περιλαμβάνει κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Μαρίτσα (Έβρο) ενδιάμεσα των προαναφερθέντων σταθμών.
Μη υπαρχούσης εναλλακτικής λύσης μεταξύ των δύο γειτονικών σιδηροδρομικών δικτύων όλες οι διεθνείς εμπορικές αμαξοστοιχίες θα διέρχονται μέσω Δικαίων - Πυθίου και αντιστρόφως από τις πρώτες πρωινές ώρες της πρώτης Μαρτίου 2011 έως 15 Απριλίου 2011 με ενδεχόμενη παράταση. Σε όλο το 24ωρο έξι έως δέκα εμπορικές αμαξοστοιχίες θα εισέρχονται (κατερχόμενες) και θα εξέρχονται ισάριθμες (ανερχόμενες). Διεθνείς επιβατικές αμαξοστοιχίες δεν θα εισέρχονται στο Ελληνικό έδαφος θα γίνεται αναμεταβίβαση.
Για λίγο χρονικό διάστημα θα αναβιώσει η κατάσταση που υπήρχε πριν από το 1975. Στην υπηρεσία δεν υπάρχουν οι παλιοί για να θυμηθούν τα νιάτα τους και πολύ περισσότερο να θυμηθούν τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες εργαζόταν. Οι ευρισκόμενοι στην υπηρεσία θα δουν τον προπομπό του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρουπόλεως. Αν και οι διαδικασίες για τον αγωγό έχουν παγώσει από τον Ιούλιο 2009 είναι δυνατόν να ξεπαγώσουν.
Για το τμήμα Ορμενίου - Πυθίου ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ: στον παραμεθόριο πληθυσμό, στην δύναμη της Φρόντεξ (εφ'όσον και εάν παραμείνει πέραν της 02-03-2011) και στα στρατιωτικά φυλάκια να επιδεικνύουν την μέγιστη δυνατή προσοχή στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, είτε αυτές είναι αφύλαχτες είτε είναι φυλασσόμενες προς αποφυγή ατυχημάτων. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να έχουν οι κάτοικοι των Δικαίων και της Νέας Βύσσας.
Ν. Ορεστιάδα 25-02-2011
Γκανετσίδης Φώτιος
Συνταξιούχος Σταθμάρχης Ο.Σ.Ε.