Τη διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις διοικήσεις των εταιριών του ομίλου ΟΣΕ και τους εργαζομένους, για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, ζητά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προτείνοντας την εφαρμογή ΣΣΕ με νομοθέτημα. Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ προβλέπει διαπραγματεύσεις ενός μηνός για τη ΣΣΕ και χτες χρειάστηκε η παρέμβαση της ΓΣΕΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), προκειμένου η ηγεσία του υπουργείου να μην προχωρήσει στο νομοθέτημα. Τελικά, το υπουργείο έδωσε περιθώριο μέχρι τη Δευτέρα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση των εργαζομένων, όπου θα παρουσιαστεί προς ψήφιση το αποτέλεσμα των τρίμηνων διαπραγματεύσεων. Σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι το απορρίψουν, το υπουργείο θα «λύσει» διά νόμου το θέμα, κάτι που αναμένεται να πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις. Οπως δήλωσε στον «Α» ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Θανάσης Λεβέντης, το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων έχει προκύψει κατά 80% από το διάλογο που έχει πραγματοποιηθεί, ενώ το 20% αποτελεί μονομερή πρόταση των διοικήσεων του ΟΣΕ.Σύμφωνα με πληροφορίες, σημείο τριβής των δύο πλευρών είναι η πρόταση των διοικήσεων για περαιτέρω μισθολογική μείωση κατά 20% με 25%, στην οποία αντιδρούν οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ.«Ως Ομοσπονδία προτείναμε την υπογραφή σύμβασης με μηδενικές αυξήσεις, ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να “βάλουν πλάτη” και να μη σταματήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος», είπε ο κ. Λεβέντης και πρόσθεσε: «Ηδη έχει γίνει περικοπή στους μισθούς μας κατά 25%. Νέα περικοπή δε θα την αντέξουμε». Για τις μετατάξεις, ο πρόεδρος της ΠΟΣ είπε ότι δεν έχουν προχωρήσει, παρά το γεγονός ότι ο νόμος θέτει στενά χρονοδιαγράμματα υλοποίησής τους.
ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ
"Αγγελιοφόρος"