Η υπόθεση δεν έφτασε τελικά στη Βουλή...
Την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η εφαρμογή του πρόσφατου νόμου για τον ΟΣΕ, που προβλέπει ότι, εφόσον δεν επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων για τη νέα σύμβαση εργασίας, τότε αυτή θα καθοριστεί με νόμο στη Βουλή. Μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της διοίκησης του ΟΣΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), οι οποίες διήρκησαν δύο μήνες, όλα έδειχναν ότι η νομοθετική ρύθμιση θα έπαιρνε τον δρόμο για το Κοινοβούλιο το πρωί της Παρασκευής. Η ΠΟΣ κινητοποιήθηκε άμεσα, συνεπικουρούμενη και από τη ΓΣΕΕ, η οποία έκανε παρέμβαση στην κυβέρνηση. Τελικώς, οι συνδικαλιστές είχαν έκτακτη συνάντηση με την διοίκηση του ΟΣΕ, καθώς ήταν διάχυτος ο φόβος δημιουργίας μη αναστρέψιμων τετελεσμένων. Οπως λένε και οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί, «μία σύμβαση εργασίας μπορείς να την καλυτερέψεις μετά από έναν χρόνο, πόσο εύκολο είναι όμως να αλλάξεις έναν ολόκληρο νόμο;». Η επέμβαση της ΠΟΣ και η έμφαση στα σημεία της διαπραγμάτευσης όπου υπάρχει κοινό έδαφος φαίνεται να απέτρεψε (τουλάχιστον προσωρινά) την εφαρμογή της πρόνοιας του νόμου περί νομοθετικής ρύθμισης των απολαβών των σιδηροδρομικών.
Ετσι, τη Δευτέρα θα συνεδριάσει εκτάκτως το διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΣ με μοναδικό θέμα την αποδοχή ή όχι των προτάσεων της διοίκησης του ΟΣΕ. Η αρχική εισήγηση της διοίκησης του ΟΣΕ έκανε λόγο για περαιτέρω μειώσεις ως και 25% στις απολαβές των σιδηροδρομικών, πέραν των περικοπών που έχουν ήδη γίνει και μεσοσταθμικά «κούρεψαν» κατά 20% τα εισοδήματα των υπαλλήλων. Αντίθετα, οι συνδικαλιστές σιδηροδρομικοί, ενώ «βάζουν πλάτη» για μηδενικές αυξήσεις, εν τούτοις δεν αποδέχονται και άλλες μειώσεις στο βαθύ πυρήνα του μισθολογικού τους, που μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς τα ασφαλιστικά και τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Το προτεινόμενο σχέδιο της ΠΟΣ χαρακτηρίστηκε από τη διοίκηση «οικονομικώς καταστροφικό για τον ΟΣΕ» καθώς «δεν συνάδει με όσα είχαν συζητηθεί, υπερβαίνει κατά πολύ τα πλέον ακραία περιθώρια που δύναται να αντέξει υπό τις παρούσες συνθήκες ο ΟΣΕ και αποδεικνύει ότι η εξακολούθηση της συλλογικής διαπραγμάτευσης στερείται, πλέον, νοήματος». Μάλιστα, η δικαιολόγηση των σκληρών μέτρων βασίστηκαν στην «υφιστάμενη οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ και τα ζημιογόνα αποτελέσματα της εταιρείας, γεγονότα που συντείνουν στον οικονομικό κίνδυνο της επιχείρησης και επιπλέον επιβάλλουν και καθιστούν αναγκαία τη δραστική περικοπή των δαπανών της προς εξυγίανσή της». Τελικώς, όμως, φαίνεται ότι η διοίκηση του ΟΣΕ έκανε ένα μικρό βήμα προς τα πίσω και βελτίωσε κάπως τις θέσεις της. Ετσι, όλα θα κριθούν τη Δευτέρα, ενώ το ζήτημα παρουσιάζει ευρύτερο ενδιαφέρον, καθώς και ο νεοψηφισθείς νόμος για τις αστικές συγκοινωνίες προβλέπει παρόμοιες διαδικασίες.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»