Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε… σιδηρόδρομος! Από τη νέα όμως χρονιά και έπειτα από μία δεκαετία συνεχών επενδύσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο η Ελλάδα έμεινε με το δρομολόγιο Αθηνών - Θεσσαλονίκης και λίγα τοπικά! Και βέβαια τα κόμιστρα που σύντομα θα αυξηθούν θεαματικά για να φθάσουν το επίπεδο των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας πολιτικής που καλείται να εφαρμόσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υλοποιώντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Οι γραμμές που κόβονται
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναστέλλονται επ’ αορίστων τα δρομολόγια όλων των διεθνών αμαξοστοιχιών ενώ, παράλληλα, επέρχονται μεγάλες τροποποιήσεις στα δρομολόγια του ΟΣΕ κυρίως στην βόρεια Ελλάδα.Στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Δίκαια καταργείται το ισχύον πλέγμα δρομολογίων επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών και από την ίδια ώρα και ημέρα τίθεται σε ισχύ ένα νέο πλέγμα δρομολογίων μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης - Δικαίων.
Το νέο πλέγμα δρομολογίων αποτελείται από δύο ζεύγη:
Το IC 90/91 με ώρα αναχώρησης από Θεσσαλονίκη 07:24 (έχει ανταπόκριση με το δρομολόγιο 604 από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη) και από Δίκαια ώρα 16:26 (έχει ανταπόκριση με το δρομολόγιο IC75 από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα).
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αφήνουν με δύο απ’ ευθείας συνδέσεις με την Αθήνα την Κεντρική Μακεδονία και τη Θράκη και με μια ακόμα που θα μπορεί να γίνεται με ανταπόκριση στη Θεσσαλονίκη, αν και κατά παγκόσμια πρωτοτυπία στον ΟΣΕ δεν ισχύουν ανταποκρίσεις, για να μην υπάρχουν απαιτήσεις των επιβατών στην περίπτωση που εξ υπαιτιότητας του ΟΣΕ χάσουν το ανταποκρινόμενο τραίνο κι ας είναι το τελευταίο κι ας είναι μαύρα μεσάνυχτα, κι ας είναι να το χάσουν για 5-10 λεπτά. Επίσης καταργούν το νυχτερινό ζεύγος Intercity 74/75 (Αθήνα-Αλεξανδρούπολη σε 10:30 ώρες) και το τραίνο των φαντάρων 604/605.Το σημαντικότερο για εμάς τους Σερραίους ωστόσο είναι ότι καταργούν όλα τα τοπικά δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Σερρών και ας είναι ο σιδηρόδρομος η μόνη αξιόπιστη και απ’ ευθείας συγκοινωνία της περιοχής Κερκίνης (Κιλκίς – Δοϊράνη – Μουριές – Λιβαδειά Σερρών – Ροδόπολη – Βυρώνεια – Ν.Πετρίτσι –Σιδηρόκαστρο).Σχολιάζοντας την κατάργηση δρομολογίων, ο πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΣΕ στις Σέρρες, κ. Ζαφείρης Παπάζογλου, την χαρακτήρισε λανθασμένη, καθώς όπως υποστήριξε «θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του Οργανισμού, ενώ θα αφήσει χωρίς δουλειά εκατοντάδες εργαζόμενους».Ενώ για την ανταπόκριση στην Θεσσαλονίκη είπε ««Δεν είναι δυνατό να φεύγει το τρένο από την Αθήνα στη 1.30, να φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 6.30 και στις 6.22 να έχει φύγει η ανταπόκριση για την Αλεξανδρούπολη. Έτσι όπως είναι το πρόγραμμα σήμερα, ευνοεί μόνο τα ΚΤΕΛ»Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ πάντως σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου στις πρόσφατες κινητοποιήσεις που πραγματοποιηθήκαν σε όλη την χώρα, δεν ήταν ενωμένοι καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά «η συμμετοχή ήταν μικρή, ενώ πολύ σύντομα πολλοί συνάδελφοι θα συνταξιοδοτήσουν. Η Ομοσπονδία μας αυτό το διάστημα κάνει κάποιες κινήσεις, ωστόσο για την ώρα περιμένουμε».
Καταργούνται τα διεθνή δρομολόγια του ΟΣΕ ενώ τέλος μπαίνει και στις υπηρεσίες εστίασης
Μετά την κατάργηση περιφερειακών δρομολογίων, αναστολή έχουμε και στα διεθνή δρομολόγια του ΟΣΕ, ενώ τέλος μπαίνει και στις υπηρεσίες κατάκλισης και εστίασης των επιβατώνΟ ΟΣΕ καταργεί τις περίφημες κλινάμαξες που από το 1917 έχουν εξυπηρετήσει εκατομμύρια επιβάτες οι οποίοι ταξίδευαν κατά τη διάρκεια της νύχτας από και προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από και προς τη Σόφια και την Κωνσταντινούπολη, ελέω οικονομικής κρίσης. Ήδη, το τελευταίο διάστημα, καταργήθηκαν τα νυχτερινά δρομολόγια για Σόφια και Κωνσταντινούπολη (ένα δρομολόγιο καθημερινά για Σόφια και ένα δρομολόγιο μέρα παρά μέρα για Κωνσταντινούπολη), «Οι πετυχημένες δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τη μεταφορά δεν μπορούν να καταργούνται. Αντίθετα, πρέπει να ενισχύονται, ενισχύοντας έτσι τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ώστε ο επιβάτης να προτιμά το τρένο ως αξιόπιστο, σύγχρονο και ασφαλές μεταφορικό μέσο», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στις Σέρρες
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Αναρτήθηκε από serresLife.gr