Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Αποκτούν... ράγες τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης

Λιμάνι χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την ενδοχώρα είναι επί της ουσίας “τυφλό”, όσα χρήματα και να επενδυθούν για τις υποδομές του. Αυτή είναι η κατάσταση στα δύο περιφερειακά λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, της Καβάλας (φωτ.)και της Αλεξανδρούπολης, που, αν και βρίσκονται σε κομβική θέση, δεν κατάφεραν να αναπτύξουν το μέγιστο της δυναμικής τους.
Το μεν λιμάνι της Καβάλας συνδέεται με την Εγνατία οδό, αλλά όχι με τον σιδηρόδρομο, ενώ αυτό της Αλεξανδρούπολης δεν διαθέτει απευθείας σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο - η γραμμή του τρένου σταματά 9 χιλιόμετρα έξω από τις προβλήτες! Ο ΟΣΕ (μέσω της θυγατρικής του, ΕΡΓΟΣΕ) δρομολογεί την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στα δύο λιμάνια. Για το μεν λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει ωριμότητα μελετών και, εφόσον εξασφαλιστούν κονδύλια, το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής μπορεί να δημοπρατηθεί έως το τέλος Ιουνίου. Τα περίπου 60 εκατομμύρια που θα απαιτηθούν για τα 9 χιλιόμετρα της γραμμής για τη σύνδεση με τη ΒΙΠΕ και το λιμάνι θα αναζητηθούν από το ΕΣΠΑ, μέσω της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. “Το κόστος είναι μικρό σε σχέση με την ωφέλεια της οικονομίας της περιοχής”, ανέφερε στη “Μ” ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος. Όσο για το λιμάνι της Καβάλας, τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν μελέτες (κόστους 4,2 εκατ. ευρώ) για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού «Φίλιππος Β΄» με τη ΒΙΠΕ και τους Τοξότες Ξάνθης. “Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τα δύο λιμάνια, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, σε διεθνή διαμετακομιστικά κέντρα διακίνησης των εμπορευμάτων”, τόνισε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρης Γιαννακίδης.
«Μακεδονία»