Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Διαπραγματεύσεις στον σιδηρόδρομο. Κρίσιμες ώρες και για τον ΟΣΕ

Κρίσιμες ώρες σκληρής διαπραγμάτευσης διανύει και ο ΟΣΕ, καθώς τα διοικητικά συμβούλια των εταιριών του Ομίλου αναμένεται να επικυρώσουν σήμερα και αύριο τις μετατάξεις των υπαλλήλων του οργανισμού. Η πλειονότητα των μετατάξεων θα πραγματοποιηθεί σε εθελοντική βάση, όμως ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εργαζομένων, που φτάνει κατά πληροφορίες τα 400 άτομα, θα μεταταχθεί υποχρεωτικά.
Ανάμεσα σε αυτούς, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΣ, κ. Αθ. Λεβέντης βρίσκονται και άτομα που είναι προ των πυλών της συνταξιοδότησης. Ο κ. Λεβέντης, μιλώντας προς Το Βήμα Online, ζητά την παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών, καθώς, όπως λέει, η μαζική αποχώρηση υπαλλήλων του οργανισμού θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία τόσο του ΟΣΕ όσο και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το πλέον ακανθώδες ζήτημα, που δημιουργεί και ιστορικό προηγούμενο για την επερχόμενη ενοποίηση των αστικών συγκοινωνιών των Αθηνών, είναι η διαπραγμάτευση μεταξύ των εκπροσώπων των σιδηροδρομικών και των διοικήσεων των εταιριών του ΟΣΕ για τη νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων περιλαμβάνουν μείωση των τακτικών αποδοχών από 22% έως και 40%, οι οποίες εάν γίνουν αποδεκτές, δημιουργούν «καραμπόλα» στις συντάξεις των υπαλλήλων, με μειώσεις που μπορεί να φτάσουν τελικά έως και τα 600 ευρώ.
Η αντιπρόταση των σιδηροδρομικών περιέχει την διατήρηση των βασικών επιδομάτων (ανθυγιεινής ή επικίνδυνης εργασίας, αλλά και το οικογενειακό), τα οποία προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία. Επίσης, συμφωνήθηκε η συγκρότηση μεικτής επιτροπής, η οποία θα εξετάσει τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι για τον νέο κανονισμό εργασίας.
Ακόμη, οι σιδηροδρομικοί έχουν διαπιστώσει ότι κινδυνεύουν να πέσουν σε μισθολογική μέγγενη και να καταστούν οι μεγάλοι χαμένοι των μεταρρυθμίσεων, καθώς βρίσκονται ανάμεσα στο νόμο Ν. 3891/2010 που προβλέπει περικοπές στον ΟΣΕ και από την άλλη στον Ν. 3899/2010 που έφερε μισθολογικές μειώσεις στις ΔΕΚΟ, κάνοντας λόγο πια για αλληλοσύγκρουση των νόμων.
Σε περίπτωση που οι υποχρεωτικές μετατάξεις προχωρήσουν, οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και ένα δεν τα βρουν στα μισθολογικά με τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»