Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Σε Καλαμάτα και Πύργο οι Οικολόγοι Πράσινοι για να στηρίξουν το τρένο στην περιφέρεια.

Συνεχίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι τις περιοδείες στις περιοχές που πλήττονται από τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, ως απάντηση στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της ΤΡΕΝΟΣΕ για κλείσιμο γραμμών.Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος περιόδευσε στην Πελοπόννησο, με συναντήσεις και συνεντεύξεις Τύπου που συμβολικά οργανώθηκαν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καλαμάτας και του Πύργου.Μαζί του στην επίσκεψή του στην Καλαμάτα ήταν ο Λάμπρος Μπούκλης, περιφερειακός σύμβουλος Πελοποννήσου με την Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά, και η Δήμητρα Λυμπεροπούλου, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων.Για το ίδιο μεταφορικό έργο, ο σιδηρόδρομος χρειάζεται μέχρι 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση, είναι μέχρι 16 φορές ασφαλέστερο από το αυτοκίνητο. Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, μια σιδηροδρομική γραμμή παραμένει σε λειτουργία με πολύ πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες από ό,τι μια οδική αρτηρία.
«Οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, έγιναν τελικά προτεραιότητα στο ξήλωμά του», τόνισε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος. «H«Πράσινη Ανάπτυξη» του ΠΑΣΟΚ έχει καταλήξει το πιο σύντομο ανέκδοτο. Με πρόσχημα την κρίση, μας γυρίζουν πίσω στην εποχή πριν τον Τρικούπη για να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά συμφέροντα των ανταγωνιστών του σιδηροδρόμου. Είχαμε ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, και η κυβέρνηση έρχεται τώρα να το ακρωτηριάσει κι άλλο. Τα προβλήματα στον ΟΣΕ μπορούν να λυθούν μόνο αν δεν καταδικάσουμε το τρένο σε θάνατο. Επί μήνες διοχετεύονταν στην κοινή γνώμη αλλοιωμένα στοιχεία για το έλλειμμα του ΟΣΕ, ώστε να εκβιάσουν συναινέσεις από την κοινή γνώμη: τα πραγματικά ελλείμματα είναι μόλις 10-15% των υπέρογκων ποσών που μας παρουσίαζαν. Αν η φωνή των Οικολόγων Πράσινων μπορούσε να ακουστεί πιο δυνατά, η κυβέρνηση θα είχε πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που στραγγαλίζει οικονομικά τον ΟΣΕ και προβλέπει μέχρι και ξήλωμα των γραμμών για να γίνουν δρόμοι και οικόπεδα. Τώρα το λόγο έχουν οι τοπικές κοινωνίες και οι περιφέρειες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού, αλλά ο κ. Ρέππας αρνείται από τον περασμένο Μάιο να μας δεχθεί. Όποιος πιστεύει ότι η κρίση είναι μόνο στην οικονομία και ότι θεραπεύεται μόνο με περικοπές, είναι τουλάχιστον κοντόφθαλμος. Σήμερα χρειαζόμαστε προτάσεις που να απαντούν ταυτόχρονα στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, και η ενίσχυση του σιδηροδρόμου έχει εδώ κεντρική θέση». Το τρένο είναι η ραχοκοκαλιά της Πελοποννήσου», τόνισε oΛάμπρος Μπούκλης. «Τώρα που η ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού, έστω και με καθυστέρηση χρόνων, μειώνει το χρόνο της διαδρομής προς την Αθήνα, αποτελεί παραλογισμό να κόβεται τελείως το τρένο πέρα από την Κόρινθο και το Κιάτο. Χρειάζεται συνεργασία σιδηροδρόμου και ΚΤΕΛ με ενιαίο εισιτήριο, και με το σιδηρόδρομο να εξελίσσεται σε κορμό των μεταφορών για μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Παράλληλα όμως πρέπει να διασφαλιστεί από την πρώτη στιγμή, με ρητή δέσμευση όλων των δήμων και της περιφέρειας, ότι ούτε ένα μέτρο γραμμής, ούτε μια άκρη σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων δε θα δοθούν σε άλλες χρήσεις. Η Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες στο νέο περιφερειακό συμβούλιο. Απέναντι στις επικίνδυνες εξελίξεις πρέπει όλοι οι τοπικοί φορείς, οι νέες διοικήσεις στους δήμους και την περιφέρεια και, πάνω απ’ όλα, οι πολίτες να αγωνιστούμε για να κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν θα παρακολουθήσουμε με σταυρωμένα χέρια την κατάργηση των υποδομών μας αλλά θα αγωνιστούμε δυναμικά με κάθε πρόσφορο μέσο για να διεκδικήσουμε το μέλλον μας».

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων
Καλή πρωτοχρονιά και καλή δύναμη σε όλους μας για τη συνέχεια
Γιάννης Παρασκευόπουλος