Για σήμερα η διοίκηση της ΠΟΣ έχει προσκληθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να αρχίσουν διαπραγματεύσεις, ώστε να καταλήξουν σε νέο εργασιακό πλαίσιο μέσα σε ένα μήνα. Αν δεν επιτευχθεί συμφωνία, θα αποφασίσουν οι διοικήσεις και θα νομοθετήσει η κυβέρνηση. Η μετάταξη των πλεοναζόντων εργαζομένων τίθεται σε ισχύ από 1/1/2011. Οι μεταταγμένοι εργαζόμενοι θα διατηρήσουν τις μεικτές απολαβές τους, αλλά κανένα άλλο επίδομα. Οι εργαζόμενοι που θα αρνηθούν τις νέες θέσεις, σε διάστημα 15 ημερών από τον διορισμό τους, θα απολύονται. Παράλληλα, θα υπάρξει μείωση των δευτερευουσών απολαβών (υπερωρίες, χιλιομετρική αποζημίωση), ώστε αυτή να φτάνει το 10% των τακτικών απολαβών. Οι υπερωρίες και τα άλλα επιδόματα, που σήμερα ανέρχονται στο 44% των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων, με τον εξορθολογισμό της μισθοδοσίας, θα μειωθούν στο 8 - 10% των τακτικών αποδοχών. Με την επικείμενη μείωση του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω των μετατάξεων 751 εργαζομένων της εταιρείας, το 2011 η δαπάνη μισθοδοσίας θα ανέλθει σε 48,5 εκ. ευρώ (από 93 εκ. ευρώ), σε 49,2 εκ. ευρώ το 2012 και 47,5 εκ. ευρώ το 2013. Μετά τις μετατάξεις των 2.351 εργαζομένων και όσων ακόμη προκύψουν από την ΕΡΓΟΣΕ (ενδεχομένως άλλοι 150), θα παραμείνουν στον όμιλο περίπου 4.050 εργαζόμενοι, 2.800 στον ΟΣΕ, 900 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 350 στην ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως είναι γνωστο, την περασμένη Παρασκευή, δικαστικός επιμελητής θυροκόλλησε στα γραφεία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών την απόφαση του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την οποία καταγγέλλονται οι συλλογικές συμβάσεις από το 1993 έως το 2008 και όλοι οι κανονισμοί εργασίας.