Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Το μοντέλο εξυγίανσης του ΟΣΕ θα εφαρμοστεί σε 52 ΔΕΚΟ - Πώς θα μειωθούν οι μισθοί και ποιούς αφορά

- Με νομοσχέδιο σκούπα θα εφαρμοστεί το μοντέλο του ΟΣΕ σε 52 ΔΕΚΟ
- Οι ετήσιες απολαβές θα έχουν πλαφόν 50.000 ευρώ
- Καταργούνται bonus, υπερωρίες και εκτός έδρας
Οι διαρθρωτικές αλλαγές και η καθυστέρηση που παρατηρείται σε αυτές ήταν ένα από τα βασικότερα θέματα συζήτησης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του προέδρου του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν στην Αθήνα. Με αφορμή λοιπόν την αγωνία της τρόικας, ο πρωθυπουργός αμέσως μετά το γεύμα στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Στρος Καν, συγκάλεσε μίνι υπουργικό συμβούλιο στη Βουλή, όπου συζητήθηκαν με λεπτομέρεια τα θέματα των διαρθρωτικών αλλαγών στις ΔΕΚΟ και τις εργασιακές σχέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε να υπάρξει ένα νομοσχέδιο “σκούπα” για όλες τις ΔΕΚΟ, σύμφωνα με το οποίο αποφασίζεται να μπει οριζόντιο πλαφόν στις αμοιβές που υπάρχουν στις ΔΕΚΟ. Με βάση αυτό το νομοσχέδιο, το μοντέλο του ΟΣΕ θα εφαρμοστεί σε άλλες 52 ΔΕΚΟ και θα προβλέπει δηλαδή πλαφόν στις δευτερεύουσες αμοιβές 8% με 10% πάνω από τους βασικούς μισθούς, ενώ θα προβλέπει και πλαφόν στις ετήσιες απολαβές που δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ. Το νομοσχέδιο αυτό αναμένεται να συζητηθεί εκτάκτως την Πέμπτη στο υπουργικό Συμβούλιο και με τη διαδικασία του κατεπείγοντος να έρθει την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή προς ψήφιση. Το νομοσχέδιο αυτό μάλιστα είναι του υπουργείου Οικονομικών και όχι του υπουργείου Μεταφορών, κάτι που δείχνει την αγωνία της κυβέρνησης να δείξει ότι οι διαρθρωτικές αλλαγες γίνονται και τάχιστα.

Με το νομοσχέδιο σκούπα οι αμοιβές θα αλλάξουν ως εξής:

•Επιβάλλεται ανώτερο πλαφόν στις αμοιβές.
•Τα επιδόματα ενσωματώνονται στις αποδοχές
•Καταργούνται μπόνους, υπερωρίες εκτός έδρας κ.τ.λ.
•Περιορίζονται στο όριο των εσόδων τα έξοδα λειτουργίας.
•Καθίστανται υποχρεωτικές οι μετατάξεις, αλλά και οι μετακινήσεις στο εσωτερικό των οργανισμών.
•Οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα περνούν περίοδο μαθητείας και δοκιμής.
•Μειώνονται οι αμοιβές των μελών των διοικητικών συμβουλίων.
•Μειώνονται τα κονδύλια διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων.
•Αυστηρότεροι όροι για τις προμήθειες και τα έργα που υλοποιού

Ποιές είναι οι ΔΕΚΟ που θα εφαρμοστεί το μοντέλο του ΟΣΕ

HELEXPO A.E., ΑΕΜΥ Πολυκλινική, Ολυμπιακό Χωριό, ΑΓΡΟ.ΤΗ.ΜΑ Α.Ε., ΑΕΔΙΚ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΔΕΘ, ΔΕΠΑΝΟΜ, ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΔΙΣΥ, ΕΘΕΛ, ΕΚΕΒΥΛ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΛΚΑ, ΕΛΚΕΑ, ΕΛΚΕΔΕ, Ελληνικές Αλυκές, ΕΛΚΕ, Ελληνικό Φεστιβάλ, ΕΛΟΤ, ΕΟΜΜΕΧ, Επαγγελματική Κατάρτιση, ΕΤΑ Βουλής, ΕΤΑΝΑΛ, ΗΔΙΚΑ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΚΕΓ, ΚΕΔ, ΙΦΕΤ, ΚΑΘ, Κοινωνία της Πληροφορίας, ΜΒΗ, ΟΑΣΑ, ΟΔΔΥ, ΟΔΙΕ, ΟΚΑΑ, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Οργανισμένος Λιμένος Βόλου, Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, Οργανισμός Λιμένος Καβάλας, Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας, Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, Οργανισμός Λιμένος Πάτρας, Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας, ΟΠΕ, ΟΣΕ, ΟΣΚ, ΠΑΕΠ, ΤΕΟ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ψηφιακές Ενισχύσεις.