Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Το σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για τον ΟΣΕ είναι πλέον Νόμος του Κράτους από τις 26/10/2010 ημέρα ψήφισής του στην Ελληνική Βουλή από τους Βουλευτές της πλειοψηφίας. Αποφράδα ημέρα για το Σιδηρόδρομο και τους Σιδηροδρομικούς, που δώσαμε έναν ολομέτωπο σκληρό αγώνα, απέναντι στους επιβολείς και τους ανταγωνιστές του τρένου. Δώσαμε έναν αγώνα τίμιο, έχοντας απέναντί μας το σύνολο των «ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΩΝ» Μ.Μ.Ε. (έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου) αλλά και ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας, μιας και η επικοινωνιακή πολιτική του κοινωνικού αυτοματισμού που επέλεξε η Κυβέρνηση, βρήκε ανταπόκριση στους συνταξιούχους, τους ανέργους, τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που μέρα με τη μέρα αντιμετωπίζουν με τεράστιες δυσκολίες το «τέρας» της ακρίβειας και το φάσμα της ανεργίας. Δώσαμε έναν σκληρό αγώνα για να πείσουμε για τα δίκαια των θέσεών μας, για να αναδείξουμε την αλήθεια απέναντι στα ψέματα που αράδιαζαν οι αρμόδιοι Υπουργοί και οι αναρμόδιοι πολιτικοί, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να καλύψουν την αποτυχημένη πολιτική που ακολουθήθηκε διαχρονικά στον τομέα των χερσαίων μεταφορών και η οποία οδήγησε το σιδηρόδρομο στην απαξίωση και τη συρρίκνωση του μεταφορικού έργου του. Η κυβερνητική πλειοψηφία, παρέμεινε αταλάντευτη στις θέσεις της και ψήφισε το νομοσχέδιο χωρίς να αποδεχθεί καμία τροποποίηση, καμία αλλαγή, παρότι κατατέθηκαν σοβαρές ενστάσεις, διαφωνίες και προτάσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ακόμη και η έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής, η οποία γνωμοδοτεί ότι πολλά άρθρα του νομοσχεδίου και ειδικά αυτά που αφορούν τους εργαζόμενους (Μεταφορά, Σ.Σ.Ε., Κανονισμοί) κινούνται στα όρια της ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, δεν λήφθηκε υπόψη από την ανάλγητη ηγεσία του Υπουργείου. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι καμία πρόταση της Ομοσπονδίας δεν έχει συμπεριληφθεί στο σχέδιο της Κυβέρνησης.
Καμία παρατήρηση από αυτές που διατυπώθηκαν από τους κοινωνικούς φορείς δεν λήφθηκε υπόψη των αρμοδίων.
Προφανώς η Κυβέρνηση διεκδικεί το αλάθητο του ΠΑΠΑ γιατί χωρίς διάλογο, νομοθετεί χρησιμοποιώντας και ερμηνεύοντας στρεβλά κατά την άποψή μας την ψήφο του ελληνικού λαού, που την υφάρπαξαν λέγοντας τα συνήθη προεκλογικά ψέματα όπως «λεφτά υπάρχουν» θα δοθούν αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό κ.λ.π.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σήμερα είναι μια άλλη μέρα για το σιδηρόδρομο και για όλους εμάς, τους επαγγελματίες σιδηροδρομικούς. Δυστυχώς μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου το κίνημα καλείται να αντιμετωπίσει μια πολύπλοκη και δύσκολη κατάσταση που διαμορφώνεται, μιας και ο νόμος αυτός καταργεί κατακτήσεις και δικαιώματα μιας ολόκληρης ζωής. Γι΄αυτά τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις που καταργούνται, το κίνημα οφείλει να μην υποστείλει τη σημαία του αγώνα. Οφείλει να ανασυντάξει τις δυνάμεις του, να θέσει στόχους, διεκδικητικό πλαίσιο, να προκαλέσει ευρύτερες συμμαχίες στο χώρο των Μ.Μ.Μ. και να αντιμετωπίσει την ανάλγητη κυβερνητική πολιτική. Οι Σιδηροδρομικοί, έστω και σήμερα πρέπει να καταλάβουν ότι οι όποιες κινητοποιήσεις έγιναν κατά το παρελθόν, έγιναν με στόχο την ανατροπή του σχεδίου και το διάλογο από μηδενική βάση, για να καταφέρουμε την πραγματική εξυγίανση και την πραγματική ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου. Έστω και σήμερα οφείλουν όλοι να αντιληφθούν ότι η μη συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις δίνει λαβή στην ακολουθούμενη αντεργατική, αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης, η οποία εγκλωβισμένη στο ΜΝΗΜΟΝΙΟ που η ίδια υπέγραψε με την τρόϊκα ξεπουλά τις ΔΕΚΟ και το Δημόσιο πλούτο της χώρας. Έστω και τώρα οφείλουμε όλοι να συνταχθούμε σε μια κοινή πορεία, με μια νέα αφετηρία για να αντικρούσουμε το Νομοσχέδιο και να το καταστήσουμε ανενεργό όπως και τα προηγούμενα.
Στις 7 Νοέμβρη έχουμε μια ευκαιρία να δηλώσουμε την αντίθεσή μας στην αδιάλλακτη πολιτική και να στείλουμε μήνυμα και στην Κυβέρνηση και στους Βουλευτές της που ψήφισαν το Νομοσχέδιο, καταψηφίζοντάς τους στις Περιφερειακές και Δημοτικές εκλογές. Για εμάς είναι σημαντικό ότι στην ψήφιση του Νομοσχεδίου η Αξιωματική Αντιπολίτευση υιοθέτησε τις περισσότερες από τις προτάσεις της παράταξής μας καθώς και τις αντιρρήσεις μας και καταψήφισε τα σημαντικότερα άρθρα του Νομοσχεδίου όπως το άρθρο 3 που περιγράφει τον σκοπό του ΟΣΕ, το άρθρο 6 που ρυθμίζει τα ζητήματα της ακίνητης περιουσίας, το άρθρο 9 που καταργεί τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, χωρίζοντας το δίκτυο σε ενεργό, υπό κατασκευή, σε προσωρινή αναστολή, καταργούμενο, το άρθρο 10 που αφορά τις διαιτερικές σχέσεις με το οποίο κατ΄ουσίαν μετά τη διετία η δραστηριότητα επισκευής και συντήρησης τροχαίου υλικού μεταφέρεται στους ιδιώτες, το άρθρο 13 που αφορά τη ρύθμιση χρεών ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο και τρίτους, τα άρθρα 15,16,17,18,19,20 και 21 που αφορούν τους εργαζόμενους που θα αποχωρήσουν και αυτούς που θα παραμείνουν, την κατάργηση των Σ.Σ.Ε., του Μισθολογίου, την κατάργηση των Κανονισμών Εργασίας, την κατάργηση των ειδικοτήτων το άρθρο 42 που δίνει το δικαίωμα σε ιδιώτες με οποιοδήποτε ποσοστό να συμμετέχουν σε Δ.Σ. ΔΕΚΟ και να ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία (management) το άρθρο 43 που καταργεί διατάξεις του Ν.2671/98 και το άρθρο 44 που ουσιαστικά αποτελεί την επικύρωση από την Ε.Ε. του Νόμου.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Μην αφήσουμε καμία ευκαιρία να πάει χαμένη για να αντικρούσουμε το Νομοσχέδιο ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ του Σιδηροδρόμου και το μονόδρομο του Μνημονίου που βάζει στην κλίνη του Προκρούστη τους μισθούς μας, τις συντάξεις, τα δώρα και τις εργασιακές σχέσεις. Όλοι μαζί δυνατά με καθαρούς στόχους με γρήγορα αντανακλαστικά και με μαζικότητα μπορούμε να κερδίσουμε τον πόλεμο.
Με την ψήφιση του Νόμου χάσαμε μια μάχη.
Ο πόλεμος συνεχίζεται και υπάρχει και ο ανταρτοπόλεμος.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΤΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ