Σε απολύσεις επιμένουν τα στελέχη της τρόικας και όχι μετατάξεις, ενώ ζητούν «αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών τώρα» ώστε να υπάρξουν άμεσα οικονομικά αποτελέσματα
«Μοντέλο ΟΣΕ» και στις αστικές συγκοινωνίες ζητούν να εφαρμοστεί εδώ και τώρα τα στελέχη της τρόικας από την κυβέρνηση. Και επιμένουν ότι.... προτιμούν τις απολύσεις και την κατάργηση οργανικών θέσεων στις ΔΕΚΟ προκειμένου να υπάρξουν άμεσα οικονομικά αποτελέσματα.
Στελέχη της τρόικας πέρασαν χθες το κατώφλι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το κλίμα στις συναντήσεις που προηγήθηκαν, σε υπηρεσιακό επίπεδο, ήταν η επιθυμία των δανειστών μας να ανοίξει άμεσα το ζήτημα της αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών ώστε να εκμηδενιστούν τα ελλείμματα στα επόμενα τρία χρόνια ενώ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις μέχρι τώρα αλλαγές στον ΟΣΕ και στα φορτηγά.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, ο οποίος είδε χθες στελέχη της τρόικας, θα προχωρήσει σε αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων στις αστικές συγκοινωνίες στο πλαίσιο της εξυγίανσής τους αλλά διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις.
« Θα πρέπει με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι, εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους » τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.
Από την άλλη πλευρά σε ό,τι αφορά το καθεστώς των νέων εργαζομένων που θα προσλαμβάνονται σε αυτούς τους οργανισμούς, θα διέπονται από ένα καθεστώς που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού και οι αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του 2010 θα δημιουργηθούν ένας μητροπολιτικός φορέας για τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής και δύο θυγατρικές, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κ.λπ.) και μία για τα υπόλοιπα (λεωφορεία και τρόλεϊ). Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει μετακίνηση προσωπικού από τον έναν φορέα στον άλλον.
Στόχος της κυβέρνησης και κάτω από την πίεση της τρόικας είναι να γίνει περικοπή των κρατικών επιδοτήσεων στα εισιτήρια από το 70% που είναι σήμερα στο περίπου 50%-55%, που θα έχει αποτέλεσμα με τον νέο χρόνο να αυξηθούν τα εισιτήρια στα 1,20 ευρώ. Ο κ. Ρέππας εξέφρασε την ελπίδα ότι αν περιοριστεί- για παράδειγμα- η εισιτηριοδιαφυγή στο 50% δεν θα χρειαστεί αύξηση αλλά αυτό προϋποθέτει αποτελεσματικό ελεγκτικό μηχανισμό.
Σήμερα τα σωματεία εργαζομένων των αστικών συγκοινωνιών πραγματοποιούν κοινή σύσκεψη για να αποφασίσουν τη στάση τους.
Σκληρό παζάρι για το προσωπικό
Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου είδε και χθες για λίγα λεπτά τους επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας, κκ. Πόουλ Τόμσεν (ΔΝΤ), Σερβάς Ντερούζ (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και Κλάους Μαζούχ (ΕΚΤ) και στη συνέχεια αναχώρησε για τις Βρυξέλλες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ευρω-ατλαντικό κλιμάκιο δεν είναι ικανοποιημένο με τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης για μείωση του μισθολογικού κόστους στις ΔΕΚΟ με μετατάξεις και τη μη ανανέωση των συμβάσεων (δηλαδή τις απολύσεις συμβασιούχων) και ζητεί την απόλυση υπαλλήλων που καλύπτουν οργανικές θέσεις. Το ίδιο ζήτημα τέθηκε από την τρόικα και τον περασμένο Ιούλιο. Η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης ήταν χθες η ίδια, δηλαδή ότι δεν θα γίνουν απολύσεις και ότι θα εφαρμοστεί ο αυστηρότερος κανόνας των 10 συνταξιοδοτήσεων για κάθε πρόσληψη
«Το βήμα»