Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Είπαν και έγραψαν για το ΟΣΕ.


" "Εκτροχιάζει" τον ΟΣΕ η Κομισιόν" Η εφημερίδα σημειώνει ότι "στον αέρα κινδυνεύει να τιναχτεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι θεωρούνται "επιτομή της διαφθοράς" στον δημόσιο τομέα και... βιομηχανία παραγωγής σκανδάλων".

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ:

..Τρίτον, οι μετατάξεις που επιφέρουν οι αλλαγές στον ΟΣΕ. Σε αυτήν την περίπτωση ο νόμος του υπουργείου Υποδομών προβλέπει τον αριθμό των υπαλλήλων που θα μεταταγούν, περίπου 1.800, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών έχει αναλάβει να εξετάσει ανά νομό τις κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν. Με βάση την ενημέρωση που θα έχει το υπουργείο Εσωτερικών θα ζητηθεί από τους υπαλλήλους τους ΟΣΕ να επιλέξουν μέσω αιτήσεων τις θέσεις στις οποίες θέλουν να πάνε. Θα τους δίνεται η δυνατότητα τριών επιλογών..

«Καθημερινή»

..Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, που πλέον αποτελεί νόμο του κράτους, το υπουργείο Υποδομών, θα πρέπει να επιδοθεί σε αγώνα δρόμου, καθώς μέχρι τον Μάρτη του 2011 θα πρέπει να επιτευχθεί ισοσκελισμός της ετήσιας ζημιάς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αγγίζει τα 231 εκατ. ευρώ, και παράλληλα, στο μεσοδιάστημα, να έχουν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού. Βάσει του νομοσχεδίου, στις εταιρείες του ΟΣΕ θα απασχολούνται συνολικά περί τους 3.600 εργαζομένους από 6.050 που είναι σήμερα, ενώ θα απομακρυνθούν από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 2.351 άτομα. Συγκεκριμένα, από τον ΟΣΕ, μετά την απορρόφηση της ΕΔΙΣΥ, θα φύγουν με μετάταξη ή συνταξιοδότηση, 1.600 εργαζόμενοι (380 από τη συντήρηση τροχαίου υλικού, 330 από τη διαχείριση κυκλοφορίας και 370 από την ανάπτυξη, οικονομική διαχείριση, διοίκηση και υποστήριξη) και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 751 (117 από τη σιδηροδρομική έλξη, 378 από τη σιδηροδρομική κίνηση, 27 από τα οδικά μέσα και λεωφορεία, 141 από την ανάπτυξη οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξη και 81 από τη ζύγιση-φόρτωση). Ουσιαστικά στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνουν 2.800 εργαζόμενοι και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα ιδιωτικοποιηθεί, περίπου 800 ύστερα από την περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων.
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επίσης θα πρέπει να έχουν καταρτιστεί οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και εντός διμήνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου να γίνει η μεταβίβαση συγκεκριμένου τροχαίου υλικού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 49% της οποίας προγραμματίζεται να πουληθεί σε ιδιώτη επενδυτή. Εκτιμάται ότι εφέτος τα έσοδα της εταιρείας θα ανέλθουν στα 122,97 εκατ. ευρώ με στόχο το 2011 να προσεγγίσουν τα 200 εκατ. ευρώ, γεγονός το οποίο σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων του ΟΣΕ και της τροποποίησης της τιμολογιακής πολιτικής στις εμπορευματικές μεταφορές. Οι δαπάνες μισθοδοσίας από 116,43 εκατ. ευρώ πέρυσι θα διαμορφωθούν στα 105,21 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ για το 2011, προβλέπεται ότι θα περιοριστούν στα 48,52 εκατ. ευρώ.
ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Από το νέο έτος αναμένονται σημαντικές περικοπές και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι γραμμές που πρόκειται να τεθούν σε προσωρινή αναστολή είναι οι γραμμές Θεσσαλονίκης - Σερρών, η πλειονότητα των γραμμών Δυτικής Μακεδονίας και ορισμένες γραμμές της Πελοποννήσου. Παράλληλα με τις περικοπές δρομολογίων, αναμένεται η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ οι οποίες, σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες, δενθα ξεπερνούν το 80% των τιμών του ΚΤΕΛ. Βάσει του νομοσχεδίου το δίκτυο του ΟΣΕ, θα χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες με βάση την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα, η πρώτη κατηγορία αφορά στο ενεργό δίκτυο, στο οποίο θα ενταχθεί όλο το κερδοφόρο κομμάτι Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και θα περιλαμβάνει δρομολόγια που θα λειτουργούν κανονικά με πλήρες προσωπικό και συχνότητες, η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει το δίκτυο υπό κατασκευή, όπου θα λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό και θα εμφανίζει περιορισμένη κίνηση, ενώ σ΄ αυτήν θα ενταχθεί και το υπό κατασκευή δίκτυο. Η τρίτη κατηγορία αφορά στο ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, στο οποίο αναστέλλεται η διενέργεια σιδηροδρομικών μεταφορών για διάρκεια όχι μεγαλύτερη του ενός έτους. Η τέταρτη κατηγορία περιλαμβάνει το κατηργημένο δίκτυο, το οποίο δε θα αποτελεί μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής. Το δίκτυο αυτής της κατηγορίας αναμένεται να αξιοποιηθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ή να δοθεί με συμβάσεις παραχώρησης, ενώ η εγκατάσταση ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών πάρκων αποτελούν επιλογές αξιοποίησης..
«Κέρδος»

..Το φάντασμα των απολύσεων. Η όλη διαδικασία προβληματίζει εξόχως την κυβέρνηση, η οποία δεν κρύβει τους φόβους της για μπλακ άουτ. Επισημαίνεται πως οι υπουργοί είναι με τα χέρια δεμένα, σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις. Στο τρέχον έτος έφυγαν από το Δημόσιο 40 χιλιάδες υπάλληλοι. Οπότε, με βάση τον κανόνα 5 φεύγουν, ένας μπαίνει, μπορεί να προσληφθούν 8 χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι.
Αυτός ο αριθμός, όμως, έχει ήδη υπερκαλυφθεί από τις προσλήψεις στην Παιδεία, την Υγεία και τους 2.000 εργαζόμενους στον ΟΣΕ που θα μεταταγούν. Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα «τι θα γίνουν οι εργαζόμενοι στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, οι οποίοι θα πρέπει κι αυτοί να βρουν μια άλλη θέση εργασίας στο Δημόσιο». Το φάσμα της απόλυσης επικρέμαται πάνω από τα συνδικάτα του ευρύτερου δημόσιου τομέα..
«Εθνος»

*Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ: «Ας εξαντλήσουν πρώτα την προσπάθεια να μειώσουν τις σπατάλες και μετά συζητάμε. Δεν είναι δυνατόν όμως, να συζητάμε για μείωση θέσεων εργασίας ή περικοπές μισθών όταν δεν έχει φτιαχθεί πρώτα ένα σχέδιο εξορθολογισμού στον ΟΣΕ που θα μειώνει τις σπατάλες και θα αυξάνει τα έσοδα. Η περικοπή των μισθών μας έγινε μία φορά, δεν μπορεί να συνεχιστεί».
«Ελευθεροτυπία»