Το αυτοκίνητο έχει κατακλύσει τη χώρα μας. Η κατάσταση είναι αφόρητη. Ένα χάος επικρατεί παντού και το πρόβλημα αυτό συνεχώς χειροτερεύει. Παρ’ όλα αυτά, ουδείς από τους αρμοδίους λαμβάνει μέτρα περιορισμού του μεταφορικού αυτού μέσου, που τόσο πολύ αγχώνει τη ζωή μας και τόσο ανεπανόρθωτα καταστρέφει το περιβάλλον όπου ζούμε. Στις χώρες της Ε.Ε. διαθέτουν και οργανωμένα σύγχρονα τρένα που διασχίζουν τα κράτη τους προς πάσαν κατεύθυνση. Γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα, το πρακτικό αυτό μέσο μεταφοράς, που είναι φίλος και όχι εχθρός του περιβάλλοντος, τόσο πολύ το έχουμε παραμελήσει; Έχω τη γνώμη ότι η κυβέρνηση της χώρας μας πρέπει να διαθέσει σημαντικά χρηματικά ποσά από τα Κοινοτικά Προγράμματα Στήριξης για την άμεση βελτίωση των υπαρχόντων ήδη σε λειτουργία απηρχαιωμένων τρένων και να επεκτείνει το θαυμάσιο αυτό μέσο μεταφοράς και σε άλλα διαμερίσματα της χώρας.
Πιστεύω ότι ένα τμήμα από τα υπάρχοντα τρένα, το οποίο πρέπει να εκσυγχρονιστεί το ταχύτερο δυνατόν είναι αυτό που διασχίζει την Πελοπόννησο, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Πύργος - Πάτρα - Κόρινθος. Με συρμούς που θα διαθέτουν αρίστης ποιότητας βαγόνια, ασφαλή και άνετα για τους επιβάτες, κάτι που θα θυμίζει πραγματική Βόρεια Ευρώπη. Τότε μόνο ένα μεγάλο μέρος αυτών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους θα προτιμούν αυτά τα ωραία και σύγχρονα τρένα.
Έτσι θα γίνει και μια αποσυμφόρηση των εθνικών δρόμων, όπου τα Σαββατοκύριακα, εορτές Πάσχα, Χριστούγεννα κ.λπ. συσσωρεύονται χιλιάδες αυτοκίνητα και μερικές φορές το μποτιλιάρισμα φτάνει σε αρκετά χιλιόμετρα.
Δεν πρέπει, λοιπόν, να είναι τόσο παραμελημένη και περιφρονημένη η περιοχή αυτή της Πελοποννήσου, που μαζί με την Ήπειρο κατέχουν στην Ε.Ε. τελευταίες θέσεις στην ευημερία και την ανάπτυξη. Είναι απαράδεκτο να κυκλοφορεί το τρένο που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο μεγάλο πολιτικό Χαρίλαο Τρικούπη, ο οποίος με πενιχρά τότε μέσα κατάφερε να κάνει αυτά τα θαύματα, να διανοίξει τον Ισθμό της Κορίνθου κ.λπ. Εάν γίνουν σύγχρονα τρένα όπως τα περιγράφουμε, θα αρχίσει και ο ΟΣΕ να μειώνει τα τρομακτικά ελλείμματα που παρουσιάζει κάθε χρόνο, αφού θα μεταφέρει ημερησίως χιλιάδες επιβάτες, ως και μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, επιβατικών και φορτηγών και έτσι θα γίνει γρήγορα κερδοφόρος.
Κωστας Παναγιωταρος – Τρίπολη
«Καθημερινή»