Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010
Αποσπάσματα από όσα έγραψε ο τύπος για τον ΟΣΕ
• Όπως δήλωσαν εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, έχει γίνει πια κανόνας οι μηχανοδηγοί να εργάζονται ακόμα και 60 ημέρες χωρίς ενδιάμεση ανάπαυση. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα μπλε λεωφορεία της ΕΘΕΛ, όπου η εταιρεία κάθε χρόνο πληρώνει γύρω στα 200.000 ρεπό που παραχωρούν οι εργαζόμενοι, προκειμένου να «βγουν» τα δρομολόγια.
• Σε μια προσπάθεια να αντικρούσει την κριτική, η κυβέρνηση χθες διά του Γ. Πεταλωτή επιχείρησε να βάλει διαχωριστικές γραμμές στο προσωπικό των ΔΕΚΟ κάνοντας λόγο για «απλούς εργαζόμενους» που δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε και τα «ρετιρέ» που, προφανώς, θα πρέπει πια να τρέμουν από αγωνία.
• Από τα λεγόμενα του Γ. Πεταλωτή προκύπτει επίσης πως ο ΟΣΕ αποτελεί πειραματόζωο, επί του οποίου η κυβέρνηση θα εφαρμόσει διάφορες ιδέες και, αν αυτές πιάσουν, θα τις χρησιμοποιήσει και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ.
• "Ο δημόσιος ΟΣΕ δεν πωλείται" έγραφε το κεντρικό πανό της ΠΟΣ, ενώ του Σωματείου Μηχανοδηγών υπογράμμιζε: "Τρένο ιδιωτικό, τρένο επικίνδυνο και ακριβό". Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στον Προαστιακό φωνάζανε "Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, στο δρόμο θα κατέβω και θ' αγωνιστώ", ενώ οι σιδηροδρομικοί από τη Βόρεια Ελλάδα τόνιζαν: "Εσείς που τώρα κοιτάτε την πορεία αύριο θα ψάχνετε συντάξεις και εργασία".
• "Μαχαίρι" στους μισθούς των εργαζομένων στις έντεκα ΔΕΚΟ που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών προανήγγειλε η κυβέρνηση. Αν και δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όπως είπε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε τα σχέδια της κυβέρνησης για περικοπές μισθών, με μπούσουλα τον "εξορθολογισμό" και την "εξυγίανση" του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπονοώντας ότι η εναλλακτική λύση θα ήταν οι απολύσεις.
• Διπλή γιορτή! Μετά την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, το δεύτερο στοίχημα για τον Δ. Ρέππα είναι η ψήφιση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Αν όλα πάνε καλά, το νομοσχέδιο θα περάσει από τη Βουλή στις 26 Οκτωβρίου, δηλαδή ανήμερα της γιορτής του!
• Σε ό,τι αφορά στις αποδοχές των εργαζομένων των ΔΕΚΟ, χθες η συνέχεια της αντιπαράθεσης δόθηκε στη Βουλή, όταν ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, αναφέρθηκε στην περίπτωση του ΕΔΙΣΥ (θυγατρικής του ΟΣΕ) υπογραμμίζοντας ότι από τη λίστα των διακοσίων καλύτερα αμειβόμενων, ο πρώτος με την ιδιότητα του διευθυντή λαμβάνει 117.804 ετησίως και ο τελευταίος με την ειδικότητα του ελλιγμοδηγού 61.000 ευρώ ετησίως.
• Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης, κατά την ακρόαση των φορέων στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, τόνισε ότι ο μέσος μισθός των σιδηροδρομικών δεν ξεπερνούσε τον περασμένο Σεπτέμβριο τα 1.443 ευρώ τον μήνα καθαρά (2.550 μεικτά) ύστερα από τη μείωση των αποδοχών κατά 20% που επέβαλε η υπογραφή του μνημονίου. Ο κ. Λεβέντης υποστήριξε ότι οι μηχανοδηγοί εργάζονται 50-60 μέρες συνεχόμενες εγγράφοντας υπερωρίες και μέρες ανάπαυσης και ότι οι αμοιβές τους μπορεί να μειωθούν με την πρόσληψη εκατό μηχανοδηγών: «Ηδη από τις αναπαύσεις, οι εταιρείες χρωστούν αμοιβές συνολικού ύψους 40.000 ευρώ» τονίζει.