Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Πολιτικό» το κόστος του ΟΣΕ

ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΜΠΑΛΗ στον «Αγγελιοφόρο»
Την ημέρα που ξεκίνησε η συζήτηση στο Τμήμα Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για την εξυγίανση του ΟΣΕ επέλεξαν οι σιδηροδρομικοί της Βόρειας Ελλάδας, για να δώσουν τη δική τους μάχη για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων και για να απαντήσουν στις συκοφαντίες, όπως τις χαρακτηρίζουν, της κυβέρνησης ότι οι εργαζόμενοι απαξίωσαν τον ΟΣΕ. Χειμαρρώδης ήταν χτες από το βήμα του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας, Γιάννης Βλάχος, όταν ζητούσε να εισακουστεί και η δική του αλήθεια. Χειμαρρώδης αλλά και απελπισμένος, καθώς παραδέχτηκε ότι «δεν μπορούμε να αποτρέψουμε την εξέλιξη». Το θέμα είναι ποια ακριβώς είναι αυτή η εξέλιξη.

Τι υποκρύπτεται

Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, πίσω από τα σχέδια εξυγίανσης του ΟΣΕ κρύβεται η πρόθεση να διατηρηθεί μόνον η γραμμή Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης και να «αποστρατευτούν» όλες οι υπόλοιπες, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι να πουλήσει και την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, καθώς ετοιμάζεται να «προικοδοτήσει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ άλλων με εκατοντάδες στρέμματα - φιλέτα γύρω από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Εκτιμά, δε, ότι με τα σχέδια εξυγίανσης -περικοπή του προσωπικού από 6.000 σε 3.500 άτομα, με μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ιδιωτικοποίηση και παύση λειτουργίας γραμμών με χαμηλή ζήτηση- θα είναι αμελητέα η βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών: «Αλλιώς γιατί δεν εγγράφουν τα κέρδη από αυτήν την κίνηση στον προϋπολογισμό του 2011»;

Η συγγνώμη

Ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες του ΟΣΕ, «επειδή δεν προσφέραμε τις υπηρεσίες που τους άξιζαν», και ταυτόχρονα έριξε το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για τα χάλια του σιδηρόδρομου στις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις τις οποίες όλα αυτά τα χρόνια διόριζαν.

Ποιος φταίει

Υποστήριξε δε ότι το χρέος -των 10,7 δισ. ευρώ- του Οργανισμού είναι σε μεγάλο βαθμό «πολιτικό» και δεν οφείλεται στο μισθολογικό κόστος: «Λογοδότησε ποτέ ο υπουργός Μεταφορών Βερελής, όταν επένδυσε 300 εκατομμύρια σε γραμμή στο Αγρίνιο, την εκλογική του περιφέρεια, σε μια γραμμή που δε λειτούργησε ποτέ; Λογοδότησε ο υπουργός Μεταφορών Στυλιανίδης για την προαστιακή γραμμή στην Κομοτηνή, την εκλογική του περιφέρεια, που εξυπηρετεί πέντε άτομα την ημέρα;». Επιπλέον, κατήγγειλε τις διοικήσεις του ΟΣΕ για τα πενιχρά έσοδα από τα ακίνητα του Οργανισμού -μόλις 3 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, όπως είπε- και αποκάλυψε το «παράδοξο» να έχει απαλλοτριωθεί χρόνια πριν από τον ΟΣΕ έναντι 130 εκατ. δραχμών βίλα στον Πλαταμώνα, στην οποία εξακολουθεί να διαμένει ο ιδιοκτήτης.

Με... λεωφορείο

Ο Γιάννης Βλάχος και οι συνάδελφοί του κατεβαίνουν σήμερα με λεωφορείο στην Αθήνα, για να διαμαρτυρηθούν για τα σχέδια της κυβέρνησης -καθώς τα τρένα απεργούν. Και προσπαθούν να κερδίσουν τη στήριξη των φίλων του σιδηρόδρομου, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για ένα μέλλον χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς προσιτά στους πολίτες στην Ελλάδα «της νταλίκας, των ΚΤΕΛ και της βενζίνης».