Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Η ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟΛΑΒΩΝ

Τις τελευταίες μέρες διακρίνεται μια περιρέουσα θετική ατμόσφαιρα μεταξύ των συναδέλφων με αφορμή τις δηλώσεις Ρέππα για την διατήρηση των τακτικών μας απολαβών. Βλέποντας το κλίμα δεν μπορώ να καταλάβω αν έχει γίνει αντιληπτός από τους συνδικαλιστές και τους συναδέλφους ο μεγάλος κίνδυνος που προκύπτει από την «δήθεν» ευνοϊκή ρύθμιση .
Συγκεκριμένα
Με την ρύθμιση αυτή προβλέπεται ότι οι εργαζόμενοι θα διατηρήσουν ( οι παραμένοντες ) τις τακτικές τους αποδοχές , δηλαδή κοινώς το ΕΣΣΕ που βλέπουμε όλοι στα φύλλα μισθοδοσίας μας.
Ωστόσο ρητά προβλέπεται στο νομοσχέδιο η κατάργηση ΟΛΩΝ των συλλογικών συμβάσεων από το 1993 και μετά και η θέσπιση νέου μισθολογίου για το οποίο αν υπάρξει διαφωνία με τα σωματεία θα προβλέψει με νόμο το Υπουργείο .Και γράφω ρητά προβλέπεται γιατί κανείς μέχρι σήμερα δεν είπε ότι αφαιρείται το άρθρο αυτό.
Η κίνηση αυτή ( νέο μισθολόγιο ) γίνεται ξεκάθαρα για να μειωθεί το λειτουργικό κόστος αφού θα προβλέπει πολύ χαμηλές αμοιβές για τους νέο εισερχόμενους αλλά ΚΥΡΙΩΣ και τον τρόπο της μισθολογικής τους εξέλιξης ( πως θα πληρώνονται τα χρονοεπιδόματα κτλπ ).
Έτσι οι εταιρείες την επόμενη των λήξεων των διαπραγματεύσεων θα βρεθούν με νέα μισθολόγια στα οποία θα πρέπει να εντάξουν το υπάρχον προσωπικό .Με την ρύθμιση Ρέππα βέβαια εμείς θα διατηρούμε τις τακτικές μας αποδοχές που θα είναι σίγουρα υψηλότερες από τις νέες προβλεπόμενες , πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουμε ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ όλοι !
Πράγμα που συνεπάγεται ότι ΜΕΧΡΙ να εξισορροπήσουμε στο νέο μισθολόγιο ΔΕΝ θα δικαιούμαστε ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ούτε καν τις ωριμάνσεις αφού η εργοδοσία θα λέει πολύ απλά ότι σε πληρώνω παραπάνω από όσα προβλέπει το μισθολόγιο μου !
Έτσι λοιπόν οδηγούμαστε σε κλειστούς μισθούς – κάτι σαν ατομικές συμβάσεις – για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα , ενώ και ο διαπραγματευτικός ρόλος των σωματείων χάνεται .Και ευνόητο ξεπούλημα της νέας γενιάς σιδηροδρομικών που θα προσληφθεί άμεσα κατά την εκτίμηση μου για να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από τις μετατάξεις .
Μου είναι αδιανόητο να πιστέψω πως ΔΕΝ το έχουν καταλάβει αυτό όλοι .
Μιλάμε για καραμπινάτη επιχείρηση εξαπάτησης των εργαζομένων , οι οποίοι θα βρεθούν να αμείβονται με τα ίδια χρήματα για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα ενώ θα θιγούν ιδιαίτερα και οι παλαιοί εργαζόμενοι αφού με την μη καταβολή των ωριμάνσεων θα συρρικνωθεί η σύνταξη τους σε μεγάλο ποσοστό. Σαν νέος εργαζόμενος και συνδικαλιστής οφείλω να προειδοποιήσω δημόσια για τον επερχόμενο κίνδυνο και την παγίδα που στήνουν αριστοτεχνικά οι Διοικήσεις των εταιρειών με τους αρμόδιους του Υπουργείου. Και φυσικά όλα αυτά για να ξεπουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού γίνει ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους.
Γενιδούνιας Κώστας
Μηχανοδηγός , Μέλος ΔΣ ΠΕΠΕ