Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Παραχωρείται το μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 20 χρόνια και πλεόν χρόνια

H ώρα της κρίσης πλησιάζει για την πιο ζημιογόνο ΔΕΚΟ της Ευρώπης. Το σχέδιο νόμου για τον πολύπαθο ΟΣΕ αναμένεται να ψηφιστεί εντός του μηνός, οδηγώντας τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε ράγες εξυγίανσης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απαλλαγμένη από χρέη και το μισό προσωπικό, πωλείται το Μάρτιο. Η κυβέρνηση, αν και αρχικά είχε εξαγγείλει μονάχα τη διάθεση του 49% του μετοχικού κεφαλαίου και του management, φαίνεται διατεθειμένη να τεμαχίσει την εταιρεία.
Ιδιώτες
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρείται, είτε εξ ολοκλήρου είτε σε κομμάτια. Αυτό θα εξαρτηθεί από τη βούληση των ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για τον Προαστιακό Αθηνών ή τον Προαστιακό Θεσ/νίκης ή τα εμπορεύματα της εταιρείας. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραχωρήσει το management της εταιρείας ή επιμέρους τμημάτων της (προαστιακοί σιδηρόδρομοι) για 20 και πλέον χρόνια, αυξάνοντας άμεσα τα κόμιστρα στα εισιτήρια (ως 60%) και τα εμπορεύματα.Ουσιαστικά, στον ελληνικό σιδηρόδρομο θα επιχειρηθεί η σταδιακή εφαρμογή του μοντέλου των αυτοκινητοδρόμων, όπου ιδιώτες αναλαμβάνουν την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων, με αντάλλαγμα την επιβολή διοδίων/κομίστρων. Κατά τη διαμόρφωση του χρηματοδοτικού σχήματος της επένδυσης μπορεί να προβλεφθεί ότι ο ΟΣΕ θα αποπληρώνει τον ιδιώτη επενδυτή με ένα μέρος των εσόδων από τα τέλη χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής ή μέσω μιας ορισμένης και διακεκριμένης προσαύξησης του κομίστρου που θα καταβάλει ο τελικός χρήστης (κατ’ αντιστοιχία των διοδίων των αυτοκινητοδρόμων).
Εργαζόμενοι
Όσον αφορά τον όμιλο του ΟΣΕ, τουλάχιστον 1.000 εργαζόμενοι υπολογίζεται ότι θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ 1.300 θα μεταφερθούν σε άλλες ΔΕΚΟ με τις ίδιες τακτικές αποδοχές. Όσοι απομείνουν στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περίπου 3.700, θα επωμιστούν άμεση μείωση των δευτερευουσών απολαβών, οι οποίες δεν θα ξεπερνούν το 10% - 15% των τακτικών αποδοχών.
Το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ αναφέρεται και στη «διαγραφή» των χρεών του ΟΣΕ και την υπαγωγή τους στον κρατικό προϋπολογισμό (Γενική Κυβέρνηση). Οι υποχρεώσεις του ΟΣΕ, οι οποίες βάσει των επιταγών της τρόικας πρέπει να καλυφθούν από το Δημόσιο, αναμένεται να προκαλέσουν σημαντική επιβάρυνση στο δημόσιο χρέος, η οποία θα κυμανθεί στο 4,4% του ΑΕΠ. Εξέλιξη καθ’ όλα φυσική, καθώς η «μαύρη τρύπα» των 10,7 δισ. ευρώ οφείλεται κυρίως στα δάνεια που αναγκάζεται να συνάψει ο οργανισμός για την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Φ. Φωτεινος isotimia

Με ακίνητα-προίκα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ψάχνουν μνηστήρα

«Προίκα» πέντε ακινήτων, σημαντικής αξίας, θα δώσει το Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτόν να προσελκύσει τους καλύτερους υποψήφιους μνηστήρες για την εταιρία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών του ομίλου ΟΣΕ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ το οποίο βρίσκεται ήδη στη Βουλή, από το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ που περιέρχεται στο Δημόσιο σε αντάλλαγμα για την ανάληψη των χρεών εξαιρούνται πέντε ακίνητα τα οποία περιέρχονται κατά κυριότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
 Ειδικότερα, πρόκειται για ακίνητο έκτασης 38,5 στρεμμάτων στην περιοχή της Οινόης στη Βοιωτία, ακίνητο έκτασης 149 στρεμμάτων στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, ακίνητο έκτασης 146 στρεμμάτων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Διαλογής στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης, ακίνητο έκτασης 151 στρεμμάτων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Τριγώνου Νέας Μαγνησίας στη Θεσσαλονίκη και, τέλος, για ακίνητο έκτασης 36 στρεμμάτων στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Λαχανόκηπων στη Θεσσαλονίκη.  Το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει στη σύσταση εταιρίας logistics, η οποία θα έχει ως βασικό έργο τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ θα μπορεί να προχωρήσει και στη σύσταση γραφείων γενικού τουρισμού. Η εταιρία θα μπορεί να συμμετέχει σε εταιρίες ή σε κοινοπραξίες ή ακόμη και να εκχωρεί δραστηριότητες.
Euro2day