Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

Εξυγίανση του ΟΣΕ με περικοπές και θυσίες


Στα άκρα αναμένεται να οδηγηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα η κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ, καθώς το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αποφασίσει να μην κάνει ούτε ένα βήμα πίσω στο σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού. Ο Δημήτρης Ρέππας άναψε το «πράσινο φώς» για εκ βάθρων αλλαγές, που περιλαμβάνουν – μεταξύ άλλων – μετακινήσεις του πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού, περικοπές δρομολογίων, καταργήσεις γραμμών, εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας αλλά και είσοδο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας τόσο στο τομέα των υπηρεσιών όσο και στο κομμάτι που αφορά στο δίκτυο εκμετάλλευσης. Η κυβέρνηση φρονεί πως οι μεταρρυθμίσεις είναι επιβεβλημένες, καθώς το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ
Σύμφωνα με τα όσα εξήγγειλε ο κ. Ρέππας, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μετακινηθούν συνολικά 751 εργαζόμενοι (ποσοστό 45% επί του συνόλου του προσωπικού), 120 από τον τομέα σιδηροδρομικής έλξης, 380 από τον τομέα σιδηροδρομικής κίνησης, 30 από τον τομέα οδικών μέσων και λεωφορείων, 140 από τον τομέα, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης και 81 από τον τομέα ζύγισης και φόρτωσης. Παράλληλα, δρομολογείται η μετακίνηση ακόμη 1.600 εργαζομένων από τον ΕΔΙΣΥ, 520 από τον τομέα σχεδίασης και διαχείρισης δικτύου και εγκαταστάσεων, 380 από τον τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού, 330 από τον τομέα διαχείρισης κυκλοφορίας και 370 από τον τομέα ανάπτυξης, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης. Οι συγκεκριμένες μετατάξεις αναμένεται να υλοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης του ΕΔΙΣΥ από τον Οργανισμό.
«Ένας ελλειμματικός οργανισμός όπως ο ΟΣΕ, με 10 δισ. και πλέον χρέος, με αυτό το πρόγραμμα εξυγιαίνεται. Δηλαδή μέσα στο 2011 με βάση το σχέδιο ο Έλληνας φορολογούμενος θα πάψει να πληρώνει το χρέος και το έλλειμμα. Ο ΟΣΕ θα μείνει όρθιος, ανοιχτός με εξυγίανση χωρίς παραγωγή ελλειμμάτων και θα κυκλοφορεί στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου» σημείωσε σήμερα μιλώντας στον «Real FM» ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Χάρης Τσιόκας.
Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε από τη Θεσσαλονίκη πως το υπουργείο δεν προτίθεται να προβεί σε οποιαδήποτε απόλυση εργαζομένου λέγοντας: «Υπερασπιζόμαστε τους εργαζόμενους και το δικαίωμά τους στην εργασία, το οποίο διασφαλίζουμε. Από την πρώτη στιγμή θέσαμε το όριο και μείναμε αμετακίνητοι για να πετύχουμε τελικώς να μην γίνουν απολύσεις. Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές».
Απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος, απαντούν οι εργαζόμενοι
Την ίδια ώρα, στους κόλπους των συνδικαλιστικών σωματείων του Οργανισμού επικρατεί αναβρασμός, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων να κάνουν λόγο για «νομοσχέδιο – έκτρωμα», «το οποίο», όπως υποστηρίζουν, «οδηγεί σε υποβάθμιση τον ΟΣΕ και συντελεί στην υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στην απαξίωση του κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών που προσφέρει». Απειλούν, μάλιστα, με γενικευμένες κινητοποιήσεις, σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει στην υλοποίηση των σχεδίων της. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί είναι το γεγονός ότι το πρωί της Παρασκευής εργαζόμενοι στον ΟΣΕ πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία έξω από το ξενοδοχείο, όπου διαμένουν τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, κρατώντας μαύρες σημαίες.
 Madata.gr