«Είναι γνωστό ότι η ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας τον Αύγουστο του 2008 με την παρουσίαση του σχεδίου οικονομικής και διοικητικής αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ.
Το σχέδιο προέβλεπε:
• Την αναδιοργάνωση της οργανωτικής δομής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ
• Τη μακροπρόθεσμη ρύθμιση του χρέους του ΟΣΕ με αξιοποίηση σύγχρονων χρηματοπιστωτικών εργαλείων
• Την αύξηση των εσόδων μέσω της τιμολογιακής πολιτικής
• Τη μείωση των λειτουργικών ελλειμμάτων με την κάλυψη των υποχρεώσεων του κράτους για υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος
• Την περικοπή των δαπανών
• Τον εξορθολογισμό των δρομολογίων
• Την αναδιάρθρωση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ
• Την ανάπτυξη του ΟΣΕ με την επαρκή χρηματοδότηση και επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματός του
• Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας με συνδυασμένες επενδύσεις (κρατικές και ΣΔΙΤ)
Το «πάγωμα» του σχεδίου αυτού από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εδώ και 11 μήνες, η επιλογή της αδράνειας αφενός και της προσφυγής στο ΔΝΤ αφετέρου, η απουσία στοιχειώδους ενημέρωσης πόσο μάλλον δημόσιας διαβούλευσης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, αποτυπώνουν την αμηχανία και την αδυναμία της κυβέρνησης να χειριστεί αποτελεσματικά και κοινωνικά ωφέλιμα ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Η Νέα Δημοκρατία είχε βάλει τις «ράγες», με μηχανοδηγό όμως το ΠΑΣΟΚ, το τραίνο κινδυνεύει να «εκτροχιαστεί». Και γι’ αυτόν το λόγο θα είναι υπόλογο, απέναντι τόσο στους εργαζόμενους όσο και στην ελληνική κοινωνία».