Συνεχίζουν να καταφθάνουν στα «Σ.Ν» επιστολές από σωματεία, Συλλόγους και πολίτες που εκφράζουν έντονα την αντίθεση τους στις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση και με τεκμηριωμένες επιχειρηματολογίες καταρρίπτουν τις αιτιολογίες με τις όποιες το υπουργείο επιχειρεί να εξυγιάνει τον ΟΣΕ. Σχετικά ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας γράφει: « Στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ προβάλλονται οι φιλόδοξοι στόχοι για την ανάπτυξη σε νέες βάσεις του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας μας. Και βέβαια πρέπει να αλλάξουν πολλά από αυτά που οδήγησαν τα πράγματα στα σημερινά αδιέξοδα. Θεωρούμε όμως αναγκαίο να επισημάνουμε ορισμένα κρίσιμα ζητήματα: Για να αναπτυχθεί σιδηρόδρομος με αξιώσεις και «βιωσιμότητα» σε μια χώρα πρέπει να υφίσταται όχι μόνο σύγχρονη υποδομή, σύγχρονο και επαρκές τροχαίο υλικό, σωστή διαχείριση και εκμετάλλευση αλλά και ένα ικανό σε χιλιόμετρα δίκτυο που θα λειτουργήσει ολοκληρωμένα σαν δίκτυο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της χώρας. Η δυναμική του σιδηροδρόμου να αποτελέσει και στη χώρα μας εναλλακτική, συμπληρωματική αλλά και ανταγωνιστική στις οδικές υποδομές λύση εξαρτάται κατά την άποψή μας και από αυτό το κρίσιμο μέγεθος. Κοντόθωροι σχεδιασμοί υπό την πίεση των δανειστών και της συγκεκριμένης οικονομικής συγκυρίας που διέρχεται η χώρα μας και υπό το βάρος των εντυπώσεων που προκαλούν τα τερατώδη νούμερα που εμφανίζονται υπεραπλουστευτικά σαν «έλλειμμα του ΟΣΕ» δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ούτε την προοπτική ούτε τη μελλοντική «βιωσιμότητα» του σιδηροδρομικού συστήματος της Ελλάδας. Θεωρούμε λοιπόν απαράδεκτο να υπάρχουν προβλέψεις στο νομοσχέδιο για βιαστική κατάργηση γραμμών ή συρρίκνωση πυκνότητας δρομολογίων που οδηγούν ουσιαστικά στο ίδιο αποτέλεσμα. Πολύ περισσότερο θεωρούμε αδιανόητη την ταχύτατη αξιολόγηση κάποιων γραμμών σαν μη ενεργών και την εγκατάλειψή τους με σκοπό την εκποίησή τους. Είναι εγκληματική η επιπόλαιη απαλλοτρίωση σιδηροδρομικών διαδρόμων και η παραχώρησή τους για άλλες χρήσεις και ιδιαίτερα στον αδηφάγο επεκτατισμό των οδικών υποδομών. Είναι μια λογική στην οποία εύκολα και αβασάνιστα προσχωρούν «λαϊκίστικα» Δημοτικές Αρχές και απληροφόρητοι πολίτες χωρίς να αντιμετωπίζουν την προοπτική οι σιδηροδρομικές υποδομές να αποτελέσουν λύσεις για πραγματικά προαστιακές συνδέσεις ή για ανάπτυξη ελαφρύ σιδηρόδρομου, ή δικτύου τραμ που θα συνέβαλλαν στην ήπια «ανάπτυξη» των πόλεων κτλ. Τέτοιο παράδειγμα θεωρούμε ότι αποτελεί η περίπτωση της μετρικής γραμμής γύρω από τα Μέγαρα, την Κόρινθο κι άλλες πόλεις της Πελοποννήσου. Είναι ακόμα πολύ επιπόλαιες κάποιες «αξιολογήσεις» γραμμών όπως για παράδειγμα της ανακαινισμένης μετρικής γραμμής Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας στην Πελοπόννησο μετά τη διακοπή της λειτουργίας της για 6 -7 χρόνια σε συνδυασμό με την ανεπαρκέστατη, και «δειλή» μερική επαναλειτουργία της (στο τμήμα Κορίνθου, Άργους, Ναυπλίου, Τρίπολης). Μετά την υποτονική επανεμφάνιση του τραίνου η παραπάνω γραμμή επί ένα χρόνο δυσφημίστηκε με εξευτελιστικές ταχύτητες, ελάχιστα δρομολόγια, τροχαίο υλικό προαστιακού τύπου, ακατάλληλο για μεγαλύτερες αποστάσεις (χωρίς W.C ) σε συνδυασμό με την ανυπαρξία οποιασδήποτε διαφημιστικής δράσης και την ταυτόχρονη περιφρόνησή της από τους επίσημους παράγοντες της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης και αξιωματούχους του ΟΣΕ (με εξαίρεση τον υφυπουργό Περιβάλλοντος κ. Μανιάτη που «καταδέχτηκε» να εμφανιστεί σε αυτό το ξεχασμένο «λαϊκό» μεταφορικό μέσο). Η κατάσταση αυτή συμπληρώθηκε από τον καταιγισμό αρνητικών αντιδράσεων των ΜΜΕ μέσα σε ένα γενικότερο καταθλιπτικό σκηνικό σε κραυγαλέα αντίθεση με τις φιέστες και τα πανηγύρια στα επίσημα εγκαίνια σηράγγων και τμημάτων του αυτοκινητόδρομου της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου στα οποία συρρέανε πολιτικοί παράγοντες κτλ. Μερικές διορθωτικές κινήσεις επιχειρήθηκαν τον φετινό Αύγουστο (βελτίωση ταχυτήτων και αύξηση δρομολογίων στο τμήμα Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο).Με δεδομένη όμως τη γενικότερη αντικειμενική αδυναμία και τις χρόνιες παθογένειες του σημερινού συστήματος για ένα αποτελεσματικό και ολοκληρωμένο πλέγμα δρομολογίων (και προς Τρίπολη- Καλαμάτα με κατάλληλο τροχαίο υλικό) σε συνδυασμό και με τα προαναφερθέντα για ανυπαρξία επιθετικής πολιτικής στήριξης του τραίνου στην περιοχή, ασφαλώς και δεν μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν προϋποθέσεις για γρήγορη επανάκτηση της αξιοπιστίας του τραίνου. Δεν μπορούν όμως τα παραπάνω δεδομένα σε καμιά περίπτωση να αποτελούν άλλοθι για την εύκολη «αξιολόγηση» της γραμμής. Με άλλες προϋποθέσεις θεωρούμε ότι η παραπάνω γραμμή της Πελοποννήσου μπορεί να αναπτύξει τις δυνατότητές της και να αποδειχτεί ένα πολύτιμος σιδηροδρομικός πόρος που θα συμπληρώνει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας. Ο φτωχός σε χιλιόμετρα σιδηρόδρομος της χώρας μας όχι μόνο δεν έχει την πολυτέλεια να αυτοπεριοριστεί και να στερηθεί περιφερειακές γραμμές αλλά η προοπτική του βρίσκεται στη αλληλοσυμπληρωματικότητα των μερών του, στη διαρκή επέκτασή του και στην πολύπλευρη ανάπτυξή του προκειμένου να καταστεί κάποτε πραγματικό δίκτυο ικανό να εξυπηρετήσει τη χώρα μας. Αυτή η βασική αρχή θα πρέπει να κατισχύσει σε όλα τα επίπεδα.
Οι σιδηροδρομικές γραμμές της Ελλάδας αποτελούν πολύτιμο εθνικό κεφάλαιο και για μας είναι αδιαπραγμάτευτες».
Για το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας
Ο Πρόεδρος
Κωνσταντίνος Μπρούσαλης
Ο Γενικός Γραμματέας
Γιάννης Αθανασούλης