Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Να γιατί αντιδρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο το οποίο όπως όλα δείχνουν θα συζητηθεί στο νέο υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων θα προβλέπει: Σε ότι αφορά τα εργασιακά: - Υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας από μηδενική βάση. Οι διαπραγματεύσεις για τη νέα ΣΣΕ δεν μπορεί να κρατήσουν πάνω από 15 εργάσιμες μέρες. - Δραστική μείωση των αποδοχών των εργαζομένων. - Περικοπή των επιδομάτων στο 10% του μισθού. - Κατάργηση κάθε είδους αποζημίωσης, προσαύξησης και εκτός έδρας εργασίας. - Δραστική μείωση του προσωπικού στους 3.600 εργαζόμενους από 6.050 που είναι σήμερα. Σε ότι αφορά το λειτουργικό κομμάτι του ΟΣΕ, το σχέδιο νόμου προβλέπει: - Ο σιδηρόδρομος, θα λειτουργεί με τις εταιρίες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, (απορροφάται η ΕΔΙΣΥ). - Εξορθολογισμό των δρομολογίων και πιθανή κατάργηση ζημιογόνων γραμμών. - Δημιουργία ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής. - Διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο με αντάλλαγμα την κυριότητα της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, - Πιθανή εκχώρηση του 49% των μετοχών του ΟΣΕ και του μάνατζμεντ σε ιδιώτες. Ειδική μέριμνα προβλέπεται για τους εργαζόμενους που θα πρέπει να αποχωρήσουν από τον Οργανισμό. Σύμφωνα, πάντα με όσα έχουν διαρρεύσει, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι από τους περίπου 2.450 που θα αποχωρήσουν, οι 1.600 θα μεταταγούν ή θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ το πλεονάζον προσωπικό θα μεταφερθεί σε φορείς υποδοχής, ανά ειδικότητα, τομέα λειτουργίας, προϋπηρεσία και εμπειρία.