Σε ανακοίνωση τους ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ του αναφέρει τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ και γράφει: «Η Κυβέρνηση, δρομολογεί σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές, με οδυνηρές εκπλήξεις για τους εργαζομένους και το σιδηρόδρομο προχωρώντας μονομερώς, χωρίς μελέτη και διάλογο με τους θεσμικούς φορείς των σιδηροδρομικών στην πλήρη εκχώρηση του κοινωνικού αγαθού των μεταφορών στην ιδιωτική εκμετάλλευση, βαφτίζοντας την «αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ…».
Συγκεκριμένα:
1. Μεταβιβάζει στο Δημόσιο την ακίνητη περιουσία του, μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ, και τη μεταπώλησή της σε ιδιώτες ως αντισταθμιστικό όφελος ανάληψης του χρέους (10 δις. €) από το κράτος. Το χρέος έχει δημιουργηθεί από το ίδιο το κράτος και από τις διορισμένες διαχρονικά διοικήσεις του. Ο ΟΣΕ είναι ο μόνος συγκοινωνιακός φορέας στην Ελλάδα που χρηματοδοτεί (7,5δις.€) κατά μεγάλο ποσοστό την κατασκευή της υποδομής που χρησιμοποιεί, δηλ. δανείζεται για να κατασκευάζει σιδηροδρομικά έργα, αντίθετα με το Μετρό, Οδικό δίκτυο, Λιμενικούς Οργανισμούς οι οποίοι δεν χρηματοδοτούν τα έργα τους.
2. Κλείνει μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Δεν αποδίδεται από το Δημόσιο ως όφειλε η επιδότηση (1,5δις€) για τη λειτουργία των ζημιογόνων γραμμών ως παροχή κοινωνικού αγαθού όπως άλλωστε αναγνωρίζεται από την Ε.Ε ως ΥΓΟΣ (Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος). Αντιθέτως οι «άγονες γραμμές» θα επιδοτηθούν προς όφελος των επερχόμενων ιδιωτών. Στο κλείσιμο τμημάτων γραμμών του δικτύου αντιτίθεται η ΕΕ, δεδομένου ότι κατασκευάστηκαν με συμμετοχή κοινοτικών κονδυλίων και η τυχόν κατάργησή τους θα απαιτούσε την επιστροφή της κοινοτικής συμμετοχής ως αχρεωστήτως καταβληθείσα.
3. Ιδιωτικοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πώληση του 49% των μετοχών της και παραχωρεί σε τρίτους την διοίκηση και διαχείριση της. Ιδιωτικοποιούνται σημαντικά φιλέτα – δρομολόγια με ταυτόχρονη αύξηση των κομίστρων, που θα μπορούσαν να φέρουν μεγάλα έσοδα στον Όμιλο.
Παραδίδονται τεράστιες επενδύσεις που πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος σε ιδιώτες.
4. Δίνει τη δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την πάροδο της σύμβασής της με τον ΟΣΕ, να συντηρήσει το τροχαίο υλικό της μέσω τρίτων ιδιωτικών εταιρειών, μεταφέροντας λειτουργίες εκτός Ομίλου ΟΣΕ. Παραδίδονται λειτουργίες του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ σε ιδιωτικές εταιρείες με αμφίβολο όφελος για τον Όμιλο.
5. Δίνει τη δυνατότητα στον ΟΣΕ να συμμετέχει σε εταιρικά ή κοινοπρακτικά σχήματα και να εκχωρεί αρμοδιότητες ή και δραστηριότητες.
Ομοίως δίνεται η δυνατότητα στην ΕΡΓΟΣΕ να συμμετέχει σε εταιρικά ή κοινοπρακτικά σχήματα. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για έμμεση ιδιωτικοποίηση προς όφελος τρίτων εταιρειών εκτός Ομίλου ΟΣΕ και εκχώρηση της εξειδικευμένης σιδηροδρομικής εμπειρίας του.
6. Μειώνει σαρωτικά το προσωπικό σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω υποχρεωτικής μεταφοράς του.
Πριν την σύνταξη των οργανογραμμάτων καθορίστηκε ο αριθμός του «πλεονάζοντος προσωπικού» το οποίο «θα μεταφερθεί» σε άλλους φορείς καθώς και του προσωπικό που θα παραμείνει στον Όμιλο, χωρίς να κατοχυρώνονται τα μισθολογικά και εργασιακά τους δικαιώματα.
7. Καταργεί ΣΣΕ, Κανονισμούς και μειώνει περαιτέρω μισθούς.
Καταργούνται όλες οι Συλλογικές Συμβάσεις από το 1993 μέχρι και σήμερα ενώ σύρονται τα σωματεία εκβιαστικά εντός 15 ημερών να συμφωνήσουν σε ΣΣΕ καταργώντας τη δυνατότητα προσφυγής στον ΟΜΕΔ.
Συνάδελφοι,
Απορρίπτουμε στο σύνολό του το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης καθώς δεν επιτυγχάνει το στόχο της εξυγίανσης και ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και την καλούμε να προσέλθει σε διάλογο από μηδενική βάση με τους θεσμικούς εμπλεκόμενους φορείς των σιδηροδρομικών.
Δεν είναι δυνατόν να φορτωθούν στους εργαζόμενους τα λάθη, οι παραλήψεις και η κακοδιαχείριση του Ομίλου ΟΣΕ από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
Ο Όμιλος ΟΣΕ δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται διαχειριστικά όπως μια εταιρεία του ιδιωτικού τομέα ενώ υποχρεώνεται να λειτουργεί με πολιτικά κριτήρια.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΛΕΝΗ ΚΡΑΝΙΔΟΥ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΑΛΛΑΣ