Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

Νέο Μνημόνιο, νέο τσουνάμι μέτρων. Ακόμα πιο σκληρά μέτρα για τους εργαζόμενους του ΟΣΕ

Άγριες περικοπές -σε ΔΕΚΟ (με έμφαση στον ΟΣΕ), ΟΤΑ, νοσοκομεία, ενέργεια, ασφαλιστικό και εργασιακά- προβλέπει το νέο μνημόνιο που συνυπογράφει η κυβέρνηση και η τρόικα, τέσσερις μόλις μήνες μετά την υιοθέτηση του αρχικού κειμένου τον Μάιο Τσουνάμι νέων επώδυνων μέτρων κυρίως στους φορείς της γενικής κυβέρνησης περιλαμβάνει στο νέο μνημόνιο το οποίο συνυπογράφει η ελληνική κυβέρνηση και η τρόικα τέσσερις μόλις μήνες μετά την υιοθέτηση του αρχικού κειμένου τον Μάιο. Μεταξύ των άλλων προβλέπονται παρεμβάσεις εντός του Φθινοπώρου τώρα σε ΔΕΚΟ (με έμφαση στον ΟΣΕ), ΟΤΑ, νοσοκομεία, ενέργεια, ασφαλιστικό και εργασιακά. Έτσι θα αυξηθεί η συμμετοχή των ασθενών στα εξωτερικά ιατρεία και τις διαγνωστικές υπερωρίες. Την ίδια ώρα έρχονται απολύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μείωση αποδοχών κατά 20% . Μοντέλο το οποίο θα υιοθετηθεί σταδιακά και στις υπόλοιπες κρατικές επιχειρήσεις του κλάδου μεταφορών. Για την ώρα θα ψαλιδιστούν επιδόματα και υπερωρίες  Επιπλέον το ..νέο μνημόνιο ανάβει το πράσινο φως για παράκαμψη των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας. Στο μέτωπο του ασφαλιστικού προαναγγέλλονται νέες αλλαγές με τις επικουρικές συντάξεις και τα βαρέα ? ανθυγιεινά να μπαίνουν στο στόχαστρο. Στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έρχονται αυξήσεις τιμολογίων από 1ης Ιανουαρίου 2011 σε συνδυασμό με μία «ομαλή» διαδικασία απελευθέρωσης καθώς επί του παρόντος δεν τίθεται ζήτημα ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ.
Όμως οι εντολές του νέου μνημονίου είναι σαφείς:
Στις συγκοινωνίες έρχεται «Αρμαγεδδών» στον ΟΣΕ αλλά και στις υπόλοιπες προβληματικές δημόσιες επιχειρήσεις . Στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ υπάρχει πρόβλεψη για μείωση του προσωπικού ακόμη και κατά 35% στην μητρική και 50% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι αποδοχές του προσωπικού θα περικοπούν κατά 20%. Σύμφωνα με το σχέδιο οι λειτουργικές υποχρεώσεις-επιδοτήσεις θα περιοριστούν σε 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, και καμία νέα εγγύηση χρέους από το κράτος δεν θα δοθεί στην αναδιαρθρωμένη σιδηροδρομική επιχείρηση, η οποία πρέπει να διακόψει μια μακρά ιστορία μεγάλων ζημιών. Επίσης η τρόικα ζητά «το κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών, αύξηση των τιμών και μείωση των μισθών και του προσωπικού». Για τις υπόλοιπες συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ στο μνημόνιο σημειώνεται πως η κυβέρνηση θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των μεγάλων ελλειμματικών κρατικών επιχειρήσεων, ώστε να μειωθούν οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι για τον προϋπολογισμό, «συμπεριλαμβανομένων της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας, της αύξησης των εισιτηρίων στα δημόσια μέσα μεταφοράς, και την περαιτέρω μείωση των υπέρμετρων επιδομάτων και των υπερωριών».
Εξάλλου στο κείμενο υπάρχει αναφορά στο νέο ενιαίο μισθολόγιο στο οποίο απαγορεύονται οι αυξήσεις . Θα αφορά όλους τους δημόσιους υπαλλήλους και θα αποτελεί μέρος της ευρύτερης μεταρρύθμισης του συστήματος διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων.  «Αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε ένα σύστημα με το οποίο η αμοιβή θα αντανακλά την παραγωγικότητα και τα καθήκοντα. Σα γενικός κανόνας, θα πρέπει να αποφεύγονται αυξήσεις στις αμοιβές των υπαλλήλων ως αποτέλεσμα της διαδικασίας μετάβασης στο νέο σύστημα» , σημειώνεται για το πλαίσιο του νέου μισθολογίου.
Τέλος επαναλαμβάνεται ότι ξεκινούν οι διαδικασίες για άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων (δικηγόροι, φαρμακοποιοί, αρχιτέκτονες , μηχανικοί, συμβολαιογράφοι και ορκωτοί ελεγκτές).
«Ημερησια»