Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2010

Με μειωμένο προσωπικό λειτουργούν οι σταθμοί του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη.

Η μεγάλη έλλειψη προσωπικού που υπάρχει στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη είχε σαν αποτέλεσμα να καταργηθούν βάρδιες και να υπολειτουργούν οι σταθμοί. Ειδικότερα μετά την κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στους σταθμούς Διαλογής, Παλιού Θεσσαλονίκης και ΤΧ2 από αύριο καταργείται και η απογευματινή βάρδια του σταθμού ΤΧ2 προκειμένου ο υπάλληλος του να επάνδρωση βάρδια στον σταθμό της Διαλογής. Η κατάργηση δυο βαρδιών του ΤΧ2 έχει ως συνέπεια αύξηση του φόρτου διέλευση αμαξοστοιχιών από τον σταθμό ΤΧ1 με πιθανότητα δημιουργίας σοβαρών προβλημάτων στην κυκλοφορία.
«Σταυρόλεξο» η έκδοση υπηρεσιών εργασίας των εργαζομένων στους σταθμούς.
Το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στις εξωτερικές υπηρεσίες του ΟΣΕ, στους κλάδους ελιγμών, των σταθμαρχών των Μηχανοδηγών και του προσωπικού σταθμών έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητό το τελευταίο διάστημα αφενός μεν με την χορήγηση των δικαιουμένων αναπαύσεων και αδειών που κατά περίπτωση μπορεί να φτάνει για κάθε εργαζόμενο της 40 ημέρες και οι οποίες πλέον δεν αποζημιώνονται, και αφετέρου τον μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτηθέντων η εκείνων που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν άμεσα και οι οποίοι πρέπει να εκτελέσουν το υπόλοιπο των αδειών τους. Ο κίνδυνος κλεισίματος των σταθμών είναι αμέσως αν δεν γίνουν παρεμβάσεις και αναδιάρθρωση του προσωπικού. « Δεν μπορεί εργαζόμενος να δουλεύει 20 και 30 ημέρες χωρίς ανάπαυση» τονίζουν οι εργαζόμενοι. Το πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού για την επάνδρωση και λειτουργιά των σταθμών είναι «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες για εκείνους που έχουν την ευθύνη έκδοσης της υπηρεσίας εργασίας. «Δεν μπορούμε πλέον ούτε δυο βάρδιες να καλύψουμε με το ύπαρχων προσωπικό» υπογραμμίζει στέλεχος Οργανισμού. Την σημαντικότητα της έλλειψης προσωπικού το αποδεικνύει το γεγονός ότι στον Εμπορευματικό σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν σε τέτοια έκταση κατάργηση θέσεων εργασίας δεδομένου ότι ο σταθμός είναι από τους μεγαλύτερους της χωράς, που μαζί με τον Παλιό εμπορικό Θεσσαλονίκης διακινούν το 70% του συνολικού όγκου των μεταφερόμενων εμπορευμάτων του σιδηροδρόμου.