Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: «Γιατί να πάει τραυματιοφορέας. Ο σταθμάρχης όμως μπορεί να είναι πάρα πολύ καλός σχολικός φύλακας. Μπορεί να είναι πάρα πολύ καλός αποθηκάριος, μπορεί να είναι να είναι πολύ καλός οδηγός».

Αποσπάσματα από την Συνέντευξη του κ. Χάρη Τσιόκα, Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο ραδιοφωνικό σταθμό BHMA FM και στον δημοσιογράφο Γιώργο Κακούση
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η περίφημη τρόικα δύο Υπουργεία έχει βάλει στο μάτι το τελευταίο διάστημα - Υπουργεία που κινδυνεύουν ή θα μπορούσαν με κάποιες μικρές απροσεξίες να τινάξουν τα μνημόνια στο αέρα. Δείχνουν το Υπουργείο Υποδομών και λένε ότι αυτοί έχουν ένα σωρό οργανισμούς οι οποίοι χάνουν. Τι θα γίνει εκεί πέρα; Χθες είχαμε μια συζήτηση η οποία αφορούσε το ΥΜΕ, την άκουσε και ο Χάρης Τσιόκας ο Γ.Γ. του ΥΜΕ. Σήμερα ήθελε να πούμε δυο πράγματα και νομίζω ότι πραγματικά πρέπει να ασχοληθούμε με αυτά. Κύριε Τσιόκα τι κάνετε;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Καλημέρα σε όλους και παρότι ο καύσωνας είναι δυνατός εντούτοις χαίρομαι πολύ για την ευαισθησία που δεν μας χαλαρώνει. Για όλα τα θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χθες έκανα ένα σχόλιο σχετικά με τον ΟΣΕ και έλεγα πως σχεδιάζει στον ΟΣΕ ο οποίος είναι ο υπ’ αριθμόν ένα ζημιογόνος οργανισμός αυτή τη στιγμή στη χώρα; Νομίζω πως όχι.
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Όχι μόνο στη χώρα αλλά θα σας έλεγα και κάτι που είναι εντυπωσιακό, στην Ευρώπη είναι από τους πιο ελλειμματικούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα έλεγα ότι ετοιμάζονται μετατάξεις σύμφωνα με το δικό σας σχέδιο, το σχέδιο του ΥΜΕ, από τον ΟΣΕ με το πλεονάζον προσωπικό να πάει σε άλλες υπηρεσίες, ΚΤΕΟ, αστικούς οργανισμούς, συγκοινωνίες κλπ. Αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν το βλέπουν με καλό μάτι οι φίλοι μας της ΤΡΟΪΚΑΣ.
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Είναι αλήθεια ότι είμαστε σε μια φάση διαβούλευσης. Είναι προφανές ότι η εξυγίανση του ΟΣΕ έχει και αυτή την πτυχή, ότι το προσωπικό πρέπει να αντιστοιχηθεί με βάση τις ανάγκες και της εξέλιξης του τρένου ότι η τεχνολογία απαιτεί νέες ειδικότητες και λιγότερο προσωπικό για τις ανάγκες της εξυγίανσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσοι είναι οι εργαζόμενοι αυτοί την στιγμή στον ΟΣΕ;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Είναι περίπου 6500 εργαζόμενοι..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσοι θα μείνουν μετά την αναδιάρθρωση;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Φαίνεται ότι η αναδιάρθρωση μπορεί να χρησιμοποιήσει από τους υφιστάμενους εργαζόμενους γύρω στους 4000 και κάτι…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ψάχνετε 2500…
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Είναι ένα ποσοστό, περίπου, δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε με ακρίβεια, γιατί αυτό βγαίνει με βάση το οργανόγραμμα που αποτυπώνει η εταιρεία στη διαδικασία της εξυγίανσης. Αλλά πρέπει να πούμε ότι αυτό το προσωπικό που θα περισσεύει, εμείς και με την ευαισθησία που έχει αυτή η κυβέρνηση και ως επιλογή του κ. Ρέππα, λέμε πως θα πρέπει να μεταταχτούν ή εάν έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα επειδή θα περισταλούν οι δευτερεύουσες απολαβές, δηλαδή απολαβές που είναι έξτρα, ένα ποσοστό 1000 άτομα υπολογίζουμε να φύγουν με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα έχετε 500 ακόμη να τους πάτε αλλού…
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Επειδή το δημόσιο έτσι και αλλιώς, κάθε χρόνο, ένα κομμάτι με βάση τις ανάγκες θα το προσλαμβάνει. Είτε στα νοσοκομεία, είτε στα ΚΤΕΟ, είτε σε σχολεία. Αυτά τα κενά λοιπόν πρέπει να τα αναδείξει η κάθε υπηρεσία του δημοσίου. Και στο μέτρο που έχει αποφασίσει να προκηρύξει κάποια πρόσληψη, θα ήταν καλό να κάνει μετάταξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάρουν όμως τον σταθμάρχη, που ήταν σταθμάρχης 15 χρόνια στο Λιανοκλάδι, να τον πάνε ας πούμε τραυματιοφορέα στο Γενικό Κρατικό Νικαίας;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Γιατί να πάει τραυματιοφορέας. Ο σταθμάρχης όμως μπορεί να είναι πάρα πολύ καλός σχολικός φύλακας. Μπορεί να είναι πάρα πολύ καλός αποθηκάριος, μπορεί να είναι να είναι πολύ καλός οδηγός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τελικό σχέδιο για όλα αυτά πότε θα το δούμε; Από ότι έχω καταλάβει το βασικό πρόβλημα είναι ο χρόνος.
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Το λέω και με περηφάνια, αυτό είναι ένα θέμα που έκανε «τζιζ»…15 χρόνια δεν το άγγιζε κανένας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει καταθέσει επισήμως και στην τρόικα για διαβούλευση στις 24 Ιουνίου και προς την κυβέρνηση. Γίνονται οι αναγκαίες βέβαια διαβουλεύσεις, γιατί όπως ξέρετε σε ένα μεγάλο εγχείρημα εμπλέκονται αυτά που είπατε τα εργασιακά, τα θέματα ανταγωνισμού, τα θέματα εναρμόνισης της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και εμπλέκονται πάρα πολλές υπηρεσίες που όλες έχουν τη συμβολή τους στο να πούνε την γνώμη τους, να κάνουν τις αντίστοιχες εξειδικεύσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα είσαστε σε θέση αυτές τις τελικές προτάσεις και το τελικό σχέδιο νόμου να το παρουσιάσετε; Δηλαδή αυτό το περίφημο πολυσχέδιο νόμου του ΥΜΕ; Πότε θα το δούμε;
ΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Πιστεύω ότι είναι η ώρα να πούμε ότι μέσα στον Αύγουστο πρέπει να έχει ανακοινωθεί, όχι μόνο στην ελληνική κοινωνία, αλλά να έχει τεθεί και σε διαβούλευση.

«Σ.Ν» κ. Τσιόκα, πέρα από τους αριθμούς υπάρχουν και  άνθρωποι.