Όπως όλα δείχνουν, οδηγούνται προς κατάργηση τόσο τα δρομολόγια προς Πάτρα και Αθήνα όσο και αυτά από Κατάκολο προς Πύργο και Αρχαία Ολυμπία Το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ αφανίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, τον σιδηρόδρομο από την Ηλεία. Όπως όλα δείχνουν, οδηγούνται προς κατάργηση τόσο τα δρομολόγια προς Πάτρα και Αθήνα όσο και αυτά από Κατάκολο προς Πύργο και Αρχαία Ολυμπία. Το πλήγμα για την τύχη του σιδερόδρομου στην Ηλεία, που έχει ιστορική πορεία και χαρακτήρα, φαίνεται ότι θα είναι καίριο και ανεπανόρθωτο. Οι εργαζόμενοι, οι άνθρωποι που επί πολλά χρόνια εργάζονται στον Οργανισμό με αγάπη και ενδιαφέρον, δεν κρύβουν την αγωνία τους και την απογοήτευσή τους. Στην Ηλεία, ο σιδηρόδρομος πεθαίνει στην κυριολεξία, χάρη στην αδιαφορία, στις λανθασμένες επιλογές, χάνεται σε μια πορεία χωρίς διέξοδο. Τα τελευταία δύο χρόνια μάλιστα, δόθηκε η χαριστική βολή, καθώς μειώθηκαν δραματικά τα βασικά δρομολόγια προς Πάτρα και Αθήνα. Με τα υπάρχοντα δρομολόγια, είναι αδύνατον ένας επιβάτης που θέλει να ταξιδέψει και να επιστρέψει αυθημερόν με τρένο να το καταφέρει. Το 2008 παράλληλα διεκόπη μια ακόμη κερδοφόρα δράση του ΟΣΕ, η μεταφορά δεμάτων. Όσο το να επιλέξει κανείς σήμερα να φτάσει στην Αθήνα, αυτό και αν φαντάζει εφιάλτης, αφού θα πρέπει για να φτάσει να αλλάξει δύο τρένα και ένα λεωφορείο!
Συνάντηση σήμερα με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου
Οι άνθρωποι που εργάζονται στον ΟΣΕ έχουν επανειλημμένα και προς πάσα κατεύθυνση εκφράσει την αγωνία τους για το μέλλον του σιδηροδρόμου, προτείνοντας λύσεις βιώσιμες και εύκολα ακολουθούμενες. Ωστόσο, οι επιλογές που γίνονται άνωθεν, έρχονται να «υπογράψουν» το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου…Σήμερα, στις 11.00 το πρωί πραγματοποιείται στον Σταθμό του ΟΣΕ στον Πύργο συνάντηση, προκειμένου να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι στον νομό. Το Τοπικό Παράρτημα Σιδηροδρομικών Ηλείας παράλληλα, στις 3 μεσημέρι συναντάται με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Χάρη Τσιόκα και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ του νομού καθώς και τον γραμματέα της Ν.Ε του ΠΑΣΟΚ.
«Ας μας ακούσουν, πριν μας σπρώξουν στον γκρεμό»
Όπως τόνισε μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» ο σταθμάρχης κινήσεως και γραμματέας Εργατικού Κέντρου Πύργου Σάκης Γιαννόπουλος, «οι πληροφορίες που έχουμε είναι πάρα πολύ άσχημες, δηλαδή προβλέπεται κατάργηση ζημιογόνων γραμμών όπως λέγεται και μέσα σε αυτές είναι και το κομμάτι από την Πάτρα προς τον Πύργο. Κάποιες άλλες φήμες αναφέρουν ότι ζημιογόνος γραμμή θα είναι από το Κιάτο προς την Πάτρα. Είναι κάτι που ακόμη δεν το γνωρίζουμε. Εμείς, σαν εργαζόμενοι, σε αυτή την εξέλιξη διαφωνούμε κάθετα. Είμαστε εντελώς αντίθετοι γιατί θεωρούμε τα στοιχεία, που έχει η υπηρεσία και αποδεικνύουν ότι η γραμμή είναι ζημιογόνα, πλασματικά. Χρόνια φωνάζουμε ότι η χάραξη των δρομολογίων με τον τρόπο που γίνεται είναι αποτρεπτική για τον κόσμο και έχει γίνει με σκοπό να φτάσουμε σήμερα σε ένα σημείο που να λέμε δεν υπάρχουν επιβάτες, δεν υπάρχουν έσοδα, η γραμμή πρέπει να κλείσει. Δυστυχώς, αυτά που χρόνια τώρα λέγαμε και φοβόμαστε γίνονται πραγματικότητα. Στην συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου ελπίζουμε, με μια σειρά στοιχείων που θα παραθέσουμε, να αλλάξουμε την γνώμη του Γενικού και θα δείξουμε ότι η γραμμή Πάτρα Πύργος είναι βιώσιμη γραμμή, είναι γραμμή που μπορεί να φέρει έσοδα στον Οργανισμό. Το κομμάτι Κατάκολο-Πύργος-Ολυμπία είναι ένα κομμάτι ανεκμετάλλευτο εντελώς, στο οποίο χρόνια τώρα κάνουμε προτάσεις για το πώς θα πρέπει να αξιοποιηθεί και κανείς δεν μας ακούει. Πιστεύω ότι θα μας ακούσουν αυτή τη φορά. Έχουμε φτάσει στο χείλος του γκρεμού, ελπίζω να μας ακούσουν πριν μας ρίξουν μέσα».
Απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο…
Οι εργαζόμενοι υπερασπίζονται με σθένος το τρένο ως το ασφαλέστερο και οικονομικότερο οικολογικό μέσο μεταφοράς. Όπως επεσήμανε ο κ. Γιαννόπουλος, «σε μια εποχή που ο πρωθυπουργός μιλά για πράσινη ανάπτυξη, για οικολογία, για περιβάλλον, σε αυτή την εποχή ερχόμαστε να καταργήσουμε τον σιδηρόδρομο το ασφαλέστερο και οικολογικότερο μέσο μεταφοράς και να βάλουμε τον κόσμο σε λεωφορεία και αυτοκίνητα. Σε ποιό δρόμο; Σε μια Ολύμπια Οδό που χρόνια διαβάζουμε στα χαρτιά αλλά ακόμη δεν έχει χαραχθεί πώς θα περάσει στον νομό μας. Στο νομό Ηλείας ούτε αεροδρόμιο έχει, ούτε τα λιμάνια του είναι εθνικής σημασίας, ούτε αυτοκινητόδρομο έχει. Του κόβουμε και την σιδηροδρομική γραμμή. Που τον πάμε τον νομό μας; Η γραμμή είναι καλή, τα δρομολόγια είναι το πρόβλημα. Όταν το πρώτο τρένο για Πάτρα είναι στις 2.45 το μεσημέρι, όταν το τελευταίο τρένο από Πάτρα για Πύργο είναι στις 11.45 το μεσημέρι, καταλαβαίνετε ότι ο κόσμος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί. Δεν μπορείς να πας αυθημερόν στην Πάτρα και να επιστρέψεις. Τόσες χιλιάδες φοιτητές του νομού που σπουδάζουν στην Πάτρα και θέλουν να μετακινηθούν με το τρένο που είναι φθηνό και ασφαλές μέσο, δεν μπορούν. Δεν μπορούν να στείλουν οι γονείς ένα δεματάκι με λίγα τρόφιμα στα παιδιά τους. Τα έχουν καταργήσει όλα».
Όλα μπορούν να αλλάξουν με καλή θέληση…
Από την πλευρά του, ο Αριστείδης Ρελιάς, που εργάζεται στον έλεγχο εισιτηρίων μέσα στα τρένα, με εμπειρία για την ζήτηση του τρένου και προτίμηση του τρένου, υποστηρίζει ότι το τρένο αφορά τις λαϊκές μάζες που το προτιμούν και τους έξυπνους ανθρώπους που ξέρουν να μετακινούνται. «Αυτή τη στιγμή, με τον δρόμο Πύργου Πάτρας έτσι όπως έχει καταντήσει, ένα σφαγείο, οι άνθρωποι που έχουν λίγο μυαλό και δεν θέλουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, χρησιμοποιούν το τρένο γιατί προτιμούν να κάνουν πιο σύντομο τα ταξίδι τους και κυρίως με ασφάλεια. Έχω την εντύπωση ότι σαν οικολογικό μέσο μεταφοράς, αν αυτή τη στιγμή τοποθετηθεί σε σωστές βάσεις ωραρίων μπορεί να εξυπηρετήσει από κάθε άποψη, ειδικά στην διαδρομή Πύργος Πάτρα. Από την στιγμή που υποτίθεται ότι έχουν υπόψη τους ο προαστιακός να φτάσει μέχρι την Πάτρα και να εξυπηρετηθεί η Πάτρα με λεωφορεία μεταξύ Πάτρας Κιάτο, γιατί να μην εξυπηρετηθεί και ο Πύργος που είναι ένα αστικό κέντρο; Μεταξύ Πύργου Πάτρας υπάρχουν αρκετές κωμοπόλεις που πληθυσμιακά είναι αρκετά μεγάλες. Με μια σωστή τοποθέτηση στα ωράρια και τακτική δρομολόγηση όλα μπορούν να λειτουργήσουν σωστά και να αποφέρουν και καρπούς, να μιλάμε πλέον για έναν σιδηρόδρομο που θα είναι αν όχι κερδοφόρος θα βγάζει τα έξοδά του. Όλες οι προηγμένες χώρες έτσι λειτουργούν, με το τρένο». Ο μηχανοδηγός Γιώργος Κουτσούμπας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια ακόμη πρόταση, αυτή που είχε υποβάλει στην ημερίδα που είχε γίνει πριν λίγους μήνες στην Νομαρχία για τον σιδηρόδρομο από τον δήμαρχο Ανδραβίδας Γιάννη Παπανδρέου. «Πέρα από το επιβατικό κοινό, έχουμε και την πρόταση για τα εμπορικά τρένα, του δημάρχου Ανδραβίδας, που μπορούμε να την αξιοποιήσουμε με καλή θέληση. Μίλησε για παραχώρηση ενός τεράστιου οικοπέδου στην περιοχή του δίπλα στην σιδηροδρομική γραμμή για εμπορευματικό κέντρο και μπορούμε να κάνουμε τις μεταφορές στο Θριάσιο Πεδίο, εκεί που θα γίνεται το κεντρικό μεταφορικό έργο του ΟΣΕ και όλα τα προϊόντα του νομού μας, που είναι πάρα πολλά αγροτικά, να μεταφέρονται με το μισό κόστος σε όλη την Ευρώπη».
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΑΤΡΙΣ" ΗΛΕΙΑΣ