Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Οικολόγοι Πράσινοι. ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΕΞΟΔΟΣ

Συμβολική διαμαρτυρία των Οικολόγων Πράσινων ενόψει της Παγκ. Ημέρας Περιβάλλοντος
Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010, 11:00 το πρωί, Σταδίου & Κολοκοτρώνη
Η φετινή Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος σκιάζεται από την κρίση, καθώς τα μέτρα έχουν επιπτώσεις και στο περιβάλλον. Οι Οικολόγοι Πράσινοι επιλέγουμε λοιπόν να αναδείξουμε το απειλούμενο άμεσο κλείσιμο μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με πρόσχημα τα ελλείμματα του ΟΣΕ. Και αυτό, τη στιγμή που η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών από πλευράς ανάπτυξης των επιβατηγών και εμπορικών μεταφορών μέσω σιδηροδρόμων.
Λέμε ΝΑΙ στην εξυγίανση, καταθέτοντας και συγκεκριμένες προτάσεις.
Λέμε ΑΠΟΛΥΤΟ ΟΧΙ στον ακρωτηριασμό του ήδη ανεπαρκούς δικτύου.
Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης το τρένο είναι διέξοδος, όχι πολυτέλεια!
Περιμένοντας λοιπόν τη συνάντηση που έχουμε ζητήσει από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Ρέππα, σκεφτήκαμε να ενημερώσουμε σχετικά και το Χαρίλαο Τρικούπη, θεμελιωτή των ελληνικών σιδηροδρόμων.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΙΟΥΝΙΟΥ, 11 ΤΟ ΠΡΩΙ, ΣΤΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
(μπροστά στο άγαλμα του Χαρίλαου Τρικούπη)
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ!
ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΟ Δ.Ν.Τ. ΝΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ.
ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΝΑΙ, ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΓΡΑΜΜΩΝ, ΟΧΙ
Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος 2010: Κλείνουν το Σιδηρόδρομο.
ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΕΞΟΔΟΣ
Η φετινή Μέρα Περιβάλλοντος θα μπορούσε να είναι αφιερωμένη στο τρένο:
• Χρειάζεται 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση, είναι μέχρι 16 φορές ασφαλέστερο από το αυτοκίνητο.
• Σε καιρούς ακριβής βενζίνης, αυξημένων διοδίων και μειωμένων εισοδημάτων, το τρένο είναι ανάσα και για την τσέπη μας. Κι όμως, η κυβέρνηση προχωρά στο ΚΛΕΙΣΙΜΟ του μισού ΟΣΕ:
• Το μνημόνιο με το ΔΝΤ προβλέπει ρητά «κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών».
• Πρακτικά απειλείται όλο σχεδόν το δίκτυο, εκτός από τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κάποιες προαστιακές γραμμές και τις συνδέσεις με γειτονικές χώρες. Τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά:
• Τριπλασιάστηκαν την περίοδο 2003-2009, από διαφθορά και κακοδιαχείριση.
• Σιδηροδρομικά έργα και συντήρηση δικτύου δε χρηματοδοτήθηκαν ποτέ από το κράτος, αντίθετα με τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια.
• 40% του ελλείμματος είναι τόκοι δανείων που αναγκάστηκε ο ΟΣΕ να πάρει για να μην υπάρξει απευθείας κρατική χρηματοδότηση 
• Μέτρα όπως πάγωμα επενδύσεων, μειώσεις δρομολογίων, πολύχρονες διακοπές γραμμών «λόγω έργων», αλλά και η γενικότερη απαξίωση του τρένου, ήταν στην ουσία ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ.
Οι βαρύτατες ευθύνες των κυβερνήσεων δε δικαιολογούν την ολοκλήρωση του εγκλήματος
Η ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΙΝΑΙ «ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ»
• Έχουμε ήδη το μικρότερο δίκτυο στην Ευρώπη, αναλογικά με την έκτασή μας.
• Τελευταίοι είμαστε και στο μερίδιο του τρένου σε επιβάτες και εμπορεύματα.
• Δεν υπάρχει βιωσιμότητα στις μεταφορές χωρίς το σιδηρόδρομο.
Τώρα, ευρωπαϊκή λύση για τον ΟΣΕ: Εξυγίανση ΝΑΙ, ακρωτηριασμός ΟΧΙ.
• Ριζική αναδιοργάνωση χωρίς ιδιωτικοποίηση ή περικοπές γραμμών και δρομολογίων, σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας.
• Ρόλος παρατηρητηρίου και διαιτητή στις Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες των Επιβατών - E.P.F και των Εργαζομένων στις Μεταφορές - E.T.F.
• Ενδεχόμενη πρόσκληση στα ΚΤΕΛ, τις περιφερειακές αυτοδιοικήσεις και σε κοινοπραξίες σιδηροδρομικών, να επενδύσουν σε σιδηροδρομικές γραμμές που τους ενδιαφέρουν με αντάλλαγμα συμμετοχή στις αντίστοιχες εισπράξεις.
• Επενδύσεις και συνεργασία του σιδηροδρόμου με τα άλλα μεταφορικά μέσα, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών.
Η ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Ν.Τ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ,
ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων