Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

Απάντηση του υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων για κλειστά επαγγέλματα - ΟΣΕ

.Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται σχετικά με το νομοσχέδιο για τα κλειστά επαγγέλματα στις μεταφορές, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και αξιοποιώντας σχόλια και παρατηρήσεις για όλα τα θέματα και για το ύψος των εισφορών, το νομοσχέδιο θα λάβει την τελική μορφή του. Σκοπός μας είναι να επιτύχουμε μια τομή, αλλάζοντας το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει από το 1976 και δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους επαγγελματίες να δραστηριοποιηθούν σε αυτόν τον χώρο. Κάτι που μέχρι σήμερα επαφίετο στη θέληση κάποιου από τους παλιούς επαγγελματίες να πουλήσει την άδειά του και μόνον. Τομή αποτελεί και η απελευθέρωση του ελάχιστου κομίστρου, όπως και η εισαγωγή του επαγγέλματος του μεταφορέα στον αναπτυξιακό νόμο, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Οφείλουμε να ρυθμίσουμε την αγορά με κανόνες που ενισχύουν τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό και λαμβάνουν επίσης υπόψη πως η απελευθέρωση είναι σταδιακή και ότι το ύψος των εισφορών θα αναπροσαρμόζεται κάθε διετία, όπως προβλέπει σε σχετικό άρθρο του το νομοσχέδιο. Κατά τα άλλα, ουδεμία συζήτηση υπήρξε για το θέμα αυτό με τους εκπροσώπους του μηχανισμού στήριξης. Γι’ αυτό λοιπόν και σχετικά σχόλια για κριτική και παρατηρήσεις από την πλευρά τους κινούνται στον χώρο της φαντασίας. Όσον αφορά στον ΟΣΕ, επειδή διατυπώνεται άστοχη κριτική για δήθεν καθυστερήσεις υπενθυμίζουμε ότι οι Διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ ανέλαβαν στα μέσα Απριλίου κι έπρεπε να αντιμετωπίσουμε τεράστια και σύνθετα προβλήματα ταυτοχρόνως, όπως πρωτοφανής κακοδιαχείριση, αποτύπωση πραγματικών δεδομένων για την κατάσταση του Οργανισμού, βελτίωση της καθημερινής διαχείρισης και κατάστρωση σχεδίου εξυγίανσης. Επαναλαμβάνουμε ότι είμαστε απολύτως συνεπείς στην υποχρέωση να προωθήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ εντός των προβλεπομένων χρονοδιαγραμμάτων. Πράγμα που θα γίνει, όπως άλλωστε προβλέπεται και στο σχετικό μνημόνιο, με σταθμούς αξιολόγησης το τρίτο τρίμηνο του 2010 και το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2011. Είναι κρίμα, που αυτός ο σημαντικός δημόσιος Οργανισμός οδηγήθηκε στην απαξίωση και μάλιστα υπό τις ιαχές όλων εκείνων που στήριξαν και εκθείασαν μια χρεωκοπημένη Κυβέρνηση.