Στην αναζήτηση στρατηγικής συμμαχίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο η εταιρεία να καταστεί βιώσιμη, έχει αποδυθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Η εταιρεία μετράει σήμερα συσσωρευμένες ζημίες ύψους περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ και στόχος είναι η είσοδος ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει φυσικά και το μάνατζμεντ, καθώς οι έως τώρα κυβερνήσεις φαίνεται ότι έχουν καταστεί ανίκανες να βάλουν μια τάξη στα οικονομικά του Οργανισμού. Αρχικώς η κυβέρνηση έθετε προϋποθέσεις για τον ιδιώτη που θα εισέλθει στους κύκλους του πιο ελλειμματικού Οργανισμού του Δημοσίου και αναζητούσε σύμμαχο μεταξύ γαλλικού, γερμανικού και βελγικού σιδηροδρόμου. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών δεν είναι αρνητικό στην εξέταση ακόμη και προτάσεων που έρχονται από... ομογενείς επιχειρηματίες από τις ΗΠΑ. Η ιστορία έχει δείξει –όπως και στην περίπτωση της Ολυμπιακής– ότι τέτοιου είδους συζητήσεις δεν παίρνουν σάρκα και οστά, ενώ εξετάζεται με σκεπτικισμό και η σοβαρότητα των προτάσεων αυτών. Η επιλογή κάποιου Ευρωπαίου παίκτη από τη σιδηροδρομική αγορά αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών, καθώς η αντίστοιχη εμπειρία θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να καταστεί βιώσιμη στον ανταγωνισμό.
Σημειώνεται ότι για τον Ιούλιο έχει προγραμματιστεί επίσκεψη στην Αθήνα του Γάλλου υπουργού Μεταφορών Ντ. Μπισερό, ο οποίος σε πρώτη φάση έχει ενημερωθεί για τον διαγωνισμό του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Ωστόσο, στελέχη του υπουργείου Υποδομών «βλέπουν» τους Γάλλους και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η κυβέρνηση έχει εναποθέσει τις ελπίδες της για τη διάσωση του ΟΣΕ στον στρατηγικό επενδυτή που αναζητεί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρά το γεγονός ότι στελέχη της κυβέρνησης επιβεβαιώνουν την ύπαρξη ενδιαφέροντος από ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς οργανισμούς, η επίτευξη συμφωνίας θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα δεδομένων των οικονομικών στοιχείων του Οργανισμού. Ουσιαστικά, ο σύμμαχος που τελικώς θα επιλεγεί, δεδομένης και της απελευθέρωσης των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών (2012), θα μπορεί να μισθώνει τη χρήση των γραμμών του ΟΣΕ από την εταιρεία διαχείρισης της υποδομής, ενώ, όπως όλα δείχνουν, θα επιλέξει να κινήσει τα τρένα του στις γραμμές «φιλέτα» του δικτύου και συγκεκριμένα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Οσον αφορά στον Προαστιακό, για τον οποίο δεν ισχύει υποχρέωση απελευθέρωσης, οι ενδεχόμενες επεκτάσεις θα γίνουν είτε με συγχρηματοδότηση ή μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων ή με ιδίους πόρους.