Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στο διάστημα 2004-2009 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρήγαγε σημαντικό έργο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, ύστερα από τα 20 χρόνια αδράνειας, στασιμότητας και έλλειψης πολιτικής βούλησης που επέδειξαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ αγνοώντας τη θέληση των κατοίκων της. Αποκορύφωμα της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας για την πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αποτέλεσε η έναρξη κατασκευής των μεγάλων έργων υποδομής (μετρό, διάδρομος αεροπροσγειώσεως, εξωτερική περιφερειακή). Έργα, που συναντούν την καθολική αποδοχή των πολιτών και σφραγίζουν την ευρωπαϊκή πορεία και προοπτική της Θεσσαλονίκης. Στην κατεύθυνση αυτή, σημαντικό μερίδιο στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στην περίοδο 2004-2009 αποτέλεσε ο τομέας των μεταφορών, όπου, μεταξύ των άλλων, δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής μεγάλου εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου στη Σίνδο. Για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, σύμφωνα με το Νόμο 3534/2007 και μέχρι την ημέρα προκήρυξης των εκλογών, είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες παραχώρησης στη ΓΑΙΟΣΕ ακινήτου έκτασης 672 στρεμμάτων περίπου, ενώ η απαραίτητη μελέτη σκοπιμότητας –master plan- είχε προγραμματιστεί να παραδοθεί στα τέλη του έτους 2009 προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατασκευή του με την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του νόμου 3710/2008, που έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε ένα εμπορευματικό κέντρο να κατέχει χώρο και στην ενδοχώρα και σε λιμάνι, ανοίγουν για τη Θεσσαλονίκη τις προοπτικές ανάπτυξης μιας «διχωρικής» διαμετακομιστικής υποδομής, στο λιμάνι και στο στρατόπεδο Γκόνου. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του το εμπορευματικό κέντρο που θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο Γκόνου θα έχει τις δυνατότητες να εξελιχτεί σε διαβαλκανικό εμπορικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Η παραπάνω παρέμβαση αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη και η ολοκλήρωσή της θα της προσδώσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθιστώντας την σημαντικό διεθνές μεταφορικό, διαμετακομιστικό και στρατηγικό εμπορευματικό κέντρο με εξωστρεφή προσανατολισμό και με σημαντικά οφέλη για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και γενικότερα για την Εθνική μας Οικονομία. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει επτά μήνες από την ημέρα των εκλογών, η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει επικεντρωθεί αποκλειστικά στην προσπάθεια απαξίωσης του έργου της Νέας Δημοκρατίας για τη Θεσσαλονίκη, παρά τις πρόσφατες ομιλίες στη συμπρωτεύουσα των Υπουργών του ΠΑΣΟΚ προεξάρχοντος του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα για την ταυτότητα της πόλης, στις οποίες έκαναν λόγο για την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε ένα διεθνές εμπορευματικό, ενεργειακό και μεταφορικό κέντρο με έμφαση στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια, επικροτώντας στην πραγματικότητα την πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ωστόσο, δεν έχει δημοσιοποιήσει μέχρι σήμερα, καμία ενέργειά της μέσω του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με την εξέλιξη του παραπάνω έργου, επιδεικνύοντας αδράνεια και άσκοπες καθυστερήσεις με δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη της πόλης σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία. Για το παραπάνω ζήτημα, έχω καταθέσει σχετική ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και αναμένω την απάντησή του.