Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Διακοπή ζημιογόνων δρομολογίων και μετατάξεις στον ΟΣΕ

ΔΙΑΚΟΠΗ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών δρομολογίων, μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, σχέδιο για το οποίο υπάρχουν δεσμεύσεις έναντι του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ε.Ε. Το ζήτημα της διαχείρισης των ζημιογόνων δρομολογίων του ΟΣΕ, του πλεονάζοντος προσωπικού και του χρέους του Οργανισμού, που έχει εκτοξευτεί στα 9,5 δισ. ευρώ, από 3,5 δισ. ευρώ το 2003, είναι τα τρία «μέτωπα» που απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις. Ηδη, η κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή-σύμμαχο για τον ΟΣΕ, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το αν θα εκχωρηθεί και το μάνατζμεντ. Ειδικότερα, για τις ζημιογόνες γραμμές σχεδιάζεται η κατάργησή τους. Ωστόσο, στο εξής, εφόσον κρίνεται αναγκαία η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση περιοχών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, θα υπάρξουν άγονες επιδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές (κατά το πρότυπο των αεροπορικών). Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το προσωπικό, έως το 2012 προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν περίπου 2.000 εργαζόμενοι. Στη συνέχεια, το πλεονάζον προσωπικό (περίπου 500 εργαζόμενοι), ύστερα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση, θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Για τους νέους εργαζόμενους που θα προσληφθούν από εδώ και στο εξής στον ΟΣΕ θα υπάρξουν αλλαγές στις μισθολογικές αμοιβές, τις υπερωρίες και την υπερεργασία.
Συγχωνεύσεις
Ακόμα, στο πλαίσιο των αλλαγών που προετοιμάζει η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ, οι πέντε υφιστάμενες εταιρείες του ομίλου (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα συγχωνευθούν σε τρεις: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ. Συγχωνεύσεις ωστόσο θα γίνουν και στους υπόλοιπους συγκοινωνιακούς φορείς, όπου θα υπάρξουν δύο μητροπολιτικοί συγκοινωνιακοί φορείς, ένας στην Αθήνα και ένας στη Θεσσαλονίκη.
«ΤΑ ΝΕΑ»