Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Βουλή - Εξεταστική SIEMENS - Εξέταση φακέλου ΟΣΕ Ο τύπος έγραψε σχετικά

…Το έργο ήταν υπερτιμημένο, ουδέποτε απέδωσε ό,τι προέβλεπε η σύμβαση, υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις στα υποσυστήματά του, που έφθαναν το 85% στο λειτουργικό, όμως ήταν γνωστές στην πολιτική ηγεσία, κατέθεσε χθες ο υπεύθυνος παραλαβής του συστήματος για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Παρ' όλα αυτά, αποκάλυψε ότι ο Μιχάλης Λιάπης είχε ζητήσει από τον Γιώργο Βουλγαράκη να ενταχθεί και η ασφάλεια του ΟΣΕ στο C4I…
«Αυγή»
..Εμπλοκή συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων από το ΠΑΣΟΚ και τη Ν.Δ. στην υπόθεση Siemens κατήγγειλε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ο πρώην αναπληρωτής συστημάτων σήμανσης και ασφάλειας του ΟΣΕ Μ. Παναγιώτου. Σύμφωνα με την κατάθεση του κ. Παναγιώτου ο τότε υπουργός Μεταφορών, Χρ. Βερελής και ο τότε γ.γ. του υπουργείου, Ντ. Ρόβλιας «κινούσαν τα νήματα» ώστε η Siemens να αναλαμβάνει έργα από το Δημόσιο, παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες. Ειδικότερα, ο μάρτυρας καταλόγισε ευθύνες στον κ. Βερελή για τον τρόπο με τον οποίο ενέταξε τον Προαστιακό στα Ολυμπιακά έργα. Υποστήριξε, δηλαδή, ότι το έργο δόθηκε ουσιαστικά με απευθείας ανάθεση σε κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε η Siemens. Επιπλέον, κατέθεσε ότι ο κ. Ρόβλιας είχε καθημερινές επαφές με τον Μ. Χριστοφοράκο οι όποιες είναι καταγεγραμμένες μάλιστα στο ημερολόγιο του άλλοτε ισχυρού άνδρα της Siemens..
«Ναυτεμπορική»
..Τρία υψηλόβαθμα πολιτικά στελέχη- δύο του ΠαΣοΚ και ένα της ΝΔ- ενέπλεξε το στέλεχος της ΝΔ και πρώην αναπληρωτής διευθυντής Συστημάτων Σήμανσης και Ασφαλείας του ΟΣΕ κ. Εμμ. Παναγιώτου στην υπόθεση της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Siemens για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου. Καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, η οποία διερευνά το σκάνδαλο με τα «μαύρα ταμεία» της γερμανικής εταιρείας, ο κ. Παναγιώτου, ο οποίος είχε αντιταχθεί και είχε καταγγείλει τότε στο Μέγαρο Μαξίμου την υπογραφή της σύμβασης του επίμαχου έργου το 2005 (επί υπουργίας κ. Μ. Λιάπη ), ενέπλεξε τόσο τον κ. Λιάπη όσο και τον προκάτοχό του επί ΠαΣοΚ κ. Χρ.Βερελή , όπως και τον τότε γενικό γραμματέα του στο υπουργείο Μεταφορών κ. Ντ. Ρόβλια. Αν και για τους εμπλεκόμενους υπουργούς είπε ότι «δεν εμφανίζονται, με την έννοια ότι υπογράφουν σύμβαση κτλ.», τους κατηγόρησε ότι χρησιμοποιούσαν «τα όργανά τους, που είναι οι διοικητές των οργανισμών και κάνουν τα πάντα». Επικαλούμενος μάλιστα το ημερολόγιο του άλλοτε ισχυρού άνδρα της Siemens Ηellas κ. Μ. Χριστοφοράκου, αναφέρθηκε σε επανειλημμένες συναντήσεις του με τους προαναφερθέντες, διερωτώμενος «ποιος ήταν ο λόγος που αυτοί όλοι συναντιόνταν με τον κ. Χριστοφοράκο την εποχή εκείνη». Αργότερα με δήλωσή του ο νυν βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Ρόβλιας διέψευδε του ισχυρισμούς του μάρτυρα διαβεβαιώνοντας ότι «ουδέποτε συναντήθηκε ή μίλησε τηλεφωνικά με τον κ. Χριστοφοράκο» για τον οποίο λέει: «Ούτε καν με ζήτησε ποτέ στο τηλέφωνο». Ερμηνεύοντας την αναφορά του ονόματός του στο ημερολόγιο, επισημαίνει ότι «εμφανίζεται μονίμως στις εκκρεμότητες, υπό την ένδειξη “to do”, στα αγγλικά». Ο κ. Ρόβλιας διαψεύδει επίσης τον κ. Παναγιώτου ότι μετέφερε στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΤΕ κ. Κ.Γιαννακό «επιθυμία υπουργού για ανάθεση οποιασδήποτε σύμβασης», ενώ κατηγορεί τον μάρτυρα για «επιχείρηση λασπολογίας σε βάρος του και αποπροσανατολισμού της έρευνας». Μάλιστα ο κ. Ρόβλιας δήλωσε ότι θα καταθέσει μήνυση και αγωγή εις βάρος του κ. Παναγιώτου. Ο μάρτυρας υπαινίχθηκε ότι υπάρχουν μαγνητοφωνημένες συνομιλίες με τον κ. Ρόβλια τις οποίες, όπως κατέθεσε, κατέγραψε ο κ. Γιαννακός, τον οποίο κατηγόρησε ότι προχώρησε στην υπογραφή της επίμαχης σύμβασης (στις 26.4.2005) βασιζόμενος σε εξουσιοδότηση που είχε από το 2003 και από άλλο ΔΣ του ΟΣΕ…
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Με μηνύσεις και αγωγές απείλησε χθες ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ντ. Ρόβλιας το πρώην στέλεχος του ΟΣΕ Μάνο Παναγιώτου, ο οποίος κατά την κατάθεσή του ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής υποστήριξε ότι στο ημερολόγιο του Μιχάλη Χριστοφοράκου είναι καταγεγραμμένες σχεδόν καθημερινές επαφές του άλλοτε ισχυρού άνδρα της εταιρείας με τον πρώην υπουργό και τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών. .

«Εθνος»