Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Πεκίνο - Λονδίνο με σούπερ τρένο!

Ενα σιδηροδρομικό δίκτυο από τη νοτιοανατολική Ασία μέχρι το Λονδίνο σχεδιάζει το Πεκίνο για να μεταφέρει ταχύτατα από τον Ειρηνικό μέχρι τον Ατλαντικό πρόσωπα και προϊόντα, συνδέοντας μεταξύ τους δεκάδες χώρες των δύο ηπείρων. Το ταξίδι στις ράγες από την πρωτεύουσα της Κίνας στο Λονδίνο σε λίγα χρόνια θα διαρκεί δυο μέρες υπόσχεται ο πλέον αρμόδιος για την ανάπτυξη του προγράμματος των τρένων υψηλής ταχύτητας στην ασιατική χώρα, Ουάνγκ Μενγκσού. Ο ανώτερος σύμβουλος στο πρόγραμμα και μέλος της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανικής αποκάλυψε ότι οι ιθύνοντες στο Πεκίνο βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους από τουλάχιστον 17 χώρες προκειμένου να αναπτυχθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που θα επιτρέψει σε τρένα να διέρχονται με ταχύτητες πάνω από τα 320 χιλιόμετρα την ώρα από τα εδάφη τους. Ο Κινέζος αξιωματούχος δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα «Τέλεγκραφ» ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν την προώθηση μελετών για την κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών από το Λονδίνο στο Πεκίνο και τη Σιγκαπούρη μέσω Ινδίας και Πακιστάν, από την ασιατική πρωτεύουσα στη Μόσχα μέχρι το Βερολίνο και από το Πεκίνο στο Βιετνάμ, την Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία. Η εξάπλωση του δικτύου θα δίνει τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να επιβιβάζονται στη βρετανική πρωτεύουσα και να κατεβαίνουν στο Πεκίνο, σε απόσταση 8.160 χιλιομέτρων, έπειτα από δυο μέρες, ενώ για το σταθμό της Σιγκαπούρης, περίπου 2.700 χιλιόμετρα μακρύτερα, θα χρειάζεται ταξίδι μιας μέρας ακόμη. Σύμφωνα με τον Ουάνγκ Μενγκσού, τα τρένα θα συναγωνίζονται σε ταχύτητα τα αεροπλάνα και το δίκτυο μπορεί να είναι έτοιμο σε μια δεκαετία για να εξυπηρετήσει τόσο τις μετακινήσεις ανθρώπων όσο και τις μεταφορές πρώτων υλών.
Η επέκταση
Αλλωστε, οι Κινέζοι που αναπτύσσουν ήδη το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο, διαθέτοντας 530 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή γραμμών συνολικού μήκους 30.600 χιλιομέτρων, προθυμοποιούνται να συμβάλουν οικονομικά στην κατασκευή των γραμμών, αναλαμβάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις εξολοκλήρου το κόστος, με αντάλλαγμα τα δικαιώματα στην εκμετάλλευση κοιτασμάτων, όπως αυτά του λιθίου στη Βιρμανία. Η δαπάνη για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου για τρένα υψηλής ταχύτητας προβλέπεται να είναι τεράστια και ενδεικτική στην κατεύθυνση αυτή είναι η εκτίμηση για το κόστος κατασκευής της γραμμής από Καμπότζη σε Σιγκαπούρη και από Βιετνάμ προς Κίνα, το οποίο υπολογίζεται στα 440 εκατομμύρια ευρώ. Ηδη, η Ασιατική Τράπεζα Ανάπτυξης συμφώνησε στη χρηματοδότηση για την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της Καμπότζης με 30 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο Πεκίνο εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι τα κινεζικά τρένα θα αναλάβουν το... βάρος της κάλυψης των διαδρομών. Αλλωστε, το τελευταίο κόσμημα των κινεζικών σιδηροδρόμων, το Harmony Express, κατέκτησε πριν από λίγους μήνες το ρεκόρ ταχύτητας με σχεδόν 400 χιλιόμετρα την ώρα και καλύπτει την απόσταση των 1.060 χιλιομέτρων μεταξύ Βουχάν και Γκουανγκζού σε λιγότερο από τρεις ώρες.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΓΟΥΛΗ στον «Αγγελιοφορο»