Ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε σήμερα ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών & Δικτύων με θέμα την πορεία υλοποίησης κατασκευής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. Στην ερώτησή του ο κ. Καλαφάτης αναφέρει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέπτυξε σημαντικό έργο για την υλοποίηση του Προαστιακού Θεσσαλονίκης με συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα όπως : α) Εγκαινιάστηκε και λειτουργεί πλήρως με ηλεκτροκίνηση η γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο- Λάρισα. β) Κατόπιν ανάθεσης μελέτης σκοπιμότητας ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της μελέτης και ξεκίνησαν σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ οι νέες χαράξεις για τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Περαία - Αγία Τριάδα - Νέα Μηχανιώνα - Τρίλοφος - Επανωμή - Ηράκλεια - Νέα Καλλικράτεια - Νέα Μουδανιά, Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά - Σκύδρα - Αριδαία και Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα. Ειδικά για την επέκταση του προαστιακού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την ‘Eδεσσα υπάρχει ήδη σε λειτουργία η συμβατική γραμμή, ενώ η ηλεκτροκίνηση της προαστιακής-περιφερειακής γραμμής Θεσσαλονίκη - Πλατύ - Έδεσσα αναμένεται μέχρι το 2013. γ) Ταυτόχρονα είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πριν την προκήρυξη των εκλογών, την απόφαση για επέκταση του προαστιακού και προς το Κιλκίς.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ κ. ΡΕΠΠΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟ
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα, με θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Επιπρόσθετα αποτελεί ένα σημαντικό εναλλακτικό μεταφορικό μέσο που θα διευκολύνει τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα γύρω από αυτή αστικά κέντρα. Η Νέα Δημοκρατία στην περίοδο 2004-2009 ανέπτυξε σημαντικό έργο για την υλοποίηση του έργου του προαστιακού Θεσσαλονίκης με συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα όπως : α) Εγκαινιάστηκε και λειτουργεί πλήρως με ηλεκτροκίνηση η γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο- Λάρισα. β) Κατόπιν ανάθεσης μελέτης σκοπιμότητας ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της μελέτης και ξεκίνησαν σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ οι νέες χαράξεις για τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Περαία - Αγία Τριάδα - Νέα Μηχανιώνα - Τρίλοφος - Επανωμή - Ηράκλεια - Νέα Καλλικράτεια - Νέα Μουδανιά, Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά - Σκύδρα - Αριδαία και Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα. Ειδικά για την επέκταση του προαστιακού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την ‘Eδεσσα υπάρχει ήδη σε λειτουργία η συμβατική γραμμή, ενώ η ηλεκτροκίνηση της προαστιακής-περιφερειακής γραμμής Θεσσαλονίκη - Πλατύ - Έδεσσα αναμένεται μέχρι το 2013. γ) Ταυτόχρονα είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πριν την απόφαση για προκήρυξη των εκλογών, την απόφαση για επέκταση του προαστιακού και προς το Κιλκίς. Οι παραπάνω παρεμβάσεις θα έχουν θετικό αποτέλεσμα στον τουρισμό και στην αποσυμφόρηση της οδικής κίνησης, ενώ η ολοκλήρωση του συνόλου του έργου θα ενισχύσει την εικόνα του σιδηρόδρομου ως φιλικού μέσου μεταφοράς στους πολίτες. Τέλος στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν σύμφωνα με ανακοινώσεις του ΟΣΕ η έναρξη τον Μάιο του 2010 της κατασκευής μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 3 χιλιομέτρων, για τη σύνδεση του προαστιακού της Θεσσαλονίκης με το χώρο όπου στεγάζεται το ΑΤΕΙ Σίνδου. Μάλιστα το έργο αυτό, προϋπολογισμού ύψους 5 εκ. ευρώ, είχε υπολογιστεί ότι θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2011. Επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιοποιηθεί καμία ενέργεια της κυβέρνησης μέσω του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με την εξέλιξη των παραπάνω έργου που έχει καθοριστική σημασία για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδος. Επειδή η πρόσφατη απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκη στη Βουλή, σε ερώτηση για την πορεία υλοποίησης του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα, ότι έως το 2013 θα δοθεί προτεραιότητα αποκλειστικά στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της ΠΑΘΕ χωρίς αναφορά στα υπόλοιπα έργα δημιούργησε σκεπτικισμό στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας για παραπομπή του έργου στις ‘’Ελληνικές Καλένδες’’
Για το λόγο αυτό :
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
1. Σκοπεύει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να επισπεύσει την υλοποίηση και ολοκλήρωση του έργου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου συνεχίζοντας τις προσπάθειες της Νέας Δημοκρατίας για την ευρωπαϊκή προοπτική της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδος γενικότερα;.
2. Σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την υλοποίηση του έργου;
3. Πιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα κατασκευής και ολοκλήρωσης του έργου στο σύνολό του και ποιο εκτιμάται ότι θα είναι το τελικό του κόστος; Ποιες γραμμές θα έχουν κατασκευαστεί πλήρως και θα λειτουργήσουν εντός του 2010;
4. Προσανατολίζεται η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει το εργαλείο των ΣΔΙΤ για την κατασκευή του έργου;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Καλαφάτης Σταύρος