Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Θέμα χρόνου η είσοδος ιδιωτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ζήτημα χρόνου είναι η είσοδος ιδιωτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς, βάσει των επιταγών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και οι επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές απελευθερώνονται πλήρως σε δύο χρόνια. Ηδη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην αναζήτηση στρατηγικής συμμαχίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο η εταιρεία, η οποία έχει συσσωρεύσει ζημίες ύψους περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, να καταστεί βιώσιμη. Το ζήτημα της εξέτασης εισόδου στρατηγικού συμμάχου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραδέχτηκε και ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Σηφουνάκης, σε δηλώσεις του σε ραδιοσταθμό (Θέμα 9,89). Ο στρατηγικός σύμμαχος θα αναζητηθεί μεταξύ γαλλικού, γερμανικού και βελγικού σιδηροδρόμου, καθώς στις προϋποθέσεις που θέτει το υπουργείο είναι να πρόκειται για ευρωπαϊκή εταιρεία με μεγάλη σιδηροδρομική εμπειρία.
Σχέδιο για ΟΣΕ
Η λύση αυτή θα περιλαμβάνεται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο για τον ΟΣΕ, ενώ η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου θα γίνει με διαγωνιστική διαδικασία στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης του Οργανισμού που θα ανακοινωθεί εντός του καλοκαιριού. Ουσιαστικά ο σύμμαχος που τελικώς θα επιλεγεί, δεδομένης και της απελευθέρωσης, θα μπορεί να μισθώνει τη χρήση των γραμμών του ΟΣΕ από την εταιρεία διαχείρισης της υποδομής, ενώ, όπως όλα δείχνουν, θα επιλέξει να κινήσει τα τρένα του στις γραμμές-"φιλέτα" του δικτύου και συγκεκριμένα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Οσον αφορά τον Προαστιακό, για τον οποίο δεν ισχύει υποχρέωση απελευθέρωσης, οι ενδεχόμενες επεκτάσεις θα γίνουν είτε με συγχρηματοδότηση ή μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων ή με ίδιους πόρους ανάλογα με την πορεία της εταιρείας. Το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ θεωρείται μάλλον απίθανο, δεδομένου ότι τα συσσωρευμένα χρέη του Οργανισμού που φτάνουν τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ δεν αποτελούν πόλο έλξης για επενδυτές. Αλλωστε, και η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει σε μία τέτοια λύση, καθώς ο ίδιος ο υπουργός, Δημήτρης Ρέππας, έχει ξεκαθαρίσει πως στον ΟΣΕ δεν θα ακολουθηθεί λύση στη λογική της εκποίησης. "Συζητάμε το ζήτημα της ανάπτυξης στρατηγικής συνεργασίας για το κομμάτι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ευρωπαϊκή εταιρεία, η οποία θα πρέπει να έχει αντίστοιχη εμπειρία, προκειμένου να επιτευχθούν η ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να είναι βιώσιμη στον ανταγωνισμό", σημειώνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Χάρης Τσιόκας.
«Εθνος»