Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Με νέο ... μηχανοδηγό στις ίδιες ράγες

Τι κι αν άλλαξε ο...μηχανοδηγός (κυβέρνηση) ο ελληνικός σιδηρόδρομος εξακολουθεί να κινείται στις ίδιες...ράγες της ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης, όπως επιτάσσουν οι ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κυβέρνηση μπορεί να κρατά ακόμα κρυφά τα χαρτιά της για το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου, αλλά αρκούν λίγες μόνο λέξεις για να φανεί ξεκάθαρα ότι η πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει, είναι ίδια κι απαράλλακτη με αυτή που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2013, όπως προβλέπουν οι οδηγίες της ΕΕ. Το κυβερνητικό σχέδιο για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τους επόμενους 3 - 4 μήνες. Ωστόσο, το περίγραμμά του το προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ την περασμένη βδομάδα. Είπε λοιπόν ο υφυπουργός ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό το σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου υψηλών ταχυτήτων. Για την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων η κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ σκοπεύει να ενεργοποιήσει και ιδιωτικά κεφάλαια στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ. Όσον αφορά στην κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, ο υφυπουργός δήλωσε ότι ως πρώτο βήμα έχει επιλεγεί η «αξιοποίηση της πολύ μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ». Σημειώνεται ότι στο λεξιλόγιο των εκάστοτε κυβερνώντων, «αξιοποίηση» σημαίνει εκποίηση. Με πολύ απλά λόγια ο υφυπουργός εκείνο που λέει είναι ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την πορεία ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου από εκεί που την άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ.
«Ριζοσπάστης»