Οι ασάφειες του κ. Σηφουνάκη για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας προκάλεσε την αντίδραση του Δημάρχου Πατρέων. «Ο κ. Σηφουνάκης στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων: «Το τμήμα Ρίο- Πάτρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι επί της ακτής, δεν υπάρχουν μελέτες για ημι-υπογειοποίηση και απαιτεί τεράστια δαπάνη. Αν συζητηθεί θα είναι για μετά το 2015. Αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στο λιμάνι κυρίως για τα εμπορεύματα. Πολύ πιθανό να χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα όπου εκεί θα υπάρχει μονή γραμμή. Αλλά για το δεύτερο σκέλος ( Ρίο- Πάτρα) θα πρέπει να γίνουν μελέτες, να υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι ένα δύσκολο έργο».
Α. Φούρας: «Δεν θα δεχθούμε αποκλεισμό»
Ενδεικτική το εξελίξεων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Πατρέων Ανδρέα Φούρα, ο οποίος στα πλαίσια των αλλεπάλληλων επαφών του με κυβερνητικούς παράγοντες για την αντιμετώπιση προβλημάτων της πόλης, βρέθηκε την Πέμπτη, στη Βουλή όπου, μεταξύ άλλων, είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από τα έδρανα των κρατικών λειτουργών την απάντηση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Σηφουνάκη σχετικά με τα προβλήματα χάραξης και κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής έως την Πάτρα. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κοινοβουλευτικής διαδικασίας ο δήμαρχος μετέβη στο αρμόδιο Υπουργείο και συνάντησε τον Υπουργό Δημήτρη Ρέππα. Ο Δήμαρχος, δίχως να αγνοεί τα προβλήματα και τις δυσκολίες, τόνισε με κατηγορηματικό τρόπο προς τον υπουργό ότι οι Πατρινοί δεν πρόκειται να αποδεχθούν τον αποκλεισμό της πόλης από τη σύνδεσή της με σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, υπογράμμισε δε ότι η υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου μέσα στον αστικό ιστό είναι απαραίτητη προϋπόθεση του έργου καθώς και ότι αποτελεί ευθύνη της κυβέρνησης να δώσει λύσεις στα πολλαπλά προβλήματα που έχουν ανακύψει μεταξύ Ολυμπίας οδού που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών και της ΕΡΓΟΣΕ που φέρει την ευθύνη για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Να σημειωθεί ότι για το τμήμα Ρίο – νέο λιμάνι της Πάτρας, προβλέπεται υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, γεγονός που θα ανοίξει τον δρόμο για την απόδοση το χερσαίου τμήματος της υφιστάμενης γραμμής, στο Δήμο Πατρέων για την ανάπλαση της συγκεκριμένης ζώνης η οποία θα λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος της πόλης με το παλιό λιμάνι. Επίσης στο ίδιο έργο προβλεπόταν και η κατασκευή υπόγειου σταθμού του ΟΣΕ στο σημερινό αμαξοστάσιο του Αγίου Διονυσίου.