Το τρένο αλλάζει άρδην το μεταφορικό τοπίο στις χερσαίες εμπορικές μεταφορές σε ολόκληρο τον κόσμο. Ταυτόχρονα αλλάζουν και οι τρόποι μεταφοράς εμπορευμάτων. Οι συνδυασμένες μεταφορές καθιστούν το τρένο κοινό εργαλείο των οδικών, αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών. Ιδιαίτερα οι οδικές μεταφορές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το τρένο σε μια προσπάθεια αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων που τους προσφέρει, μεταξύ των οποίων ασφάλεια, ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων μείωση του κόστους μεταφοράς η αποσυμφόρηση των οδικών αρτηριών και ταυτόχρονα περιβαλλοντικά ωφέλει. Μετά την έκρηξη που σημειώθηκε σε όλο το κόσμο με την ανάπτυξη του δικτύου εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια- κοντέινερ- στην Ευρώπη σήμερα διευρύνεται με θεαματικούς ρυθμούς η μεταφορά εμπορευμάτων με νταλίκες πάνω σε το τρένα. Στην χώρα μας αν και έχει σημαντικά βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τις συνδυασμένες μεταφορές, δεν έχει ανάλογα διαμορφωθεί και το πλέγμα των αναγκαίων υποδομών. Οι μεταφορικές εταιρίες διαβλέποντας τα συμφέροντα του κλάδου τους εντείνουν τις πιέσεις προς το υπουργείο Μεταφορών υποδομών και Δικτύων για έμμεση προώθηση των υποδομών εκείνων που θα αναβαθμίσουν ριζικά το μεταφορικό έργο στην χώρα μας. Είναι γεγονός και έχει ομολογηθεί από όλους που τους εμπλεκομένους φορείς των μεταφορών ότι η Ελλάδα στερείται ενός δικτύου σύγχρονων υποδομών, όπως αυτές των σιδηροδρομικών, Εμπορευματικών Κέντρων, της σύνδεσης των λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και του ανάλογου για τις συνδυασμένες μεταφορές τροχαίου υλικού. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι αν ο ΟΣΕ είχε το κατάλληλο τροχαίο υλικό θα είχε συμβάλει τα μέγιστα στην μείωση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει το κλείσιμο στα Τέμπη. Είναι γεγονός ότι οι αλλαγές που σημειώνονται τόσο στον Ευρωπαϊκό όσο και στον παγκόσμιο χώρο τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι ραγδαίες. Εμείς εδώ στην χώρα μας μείναμε πίσω, είναι καιρός να τρέξουμε με βήματα γρήγορα πριν χάσουμε το τρένο της εξέλιξης.