Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

Οφειλές ύψους 4 εκατ. ευρώ χάρισαν σε ιδιώτες στελέχη του ΟΣΕ. Υπό διερεύνηση η υπόθεση

«Δώρα» συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες έκαναν στελέχη του ΟΣΕ, την ώρα που τα ελλείμματα του Οργανισμού ξεπερνούν τα 9,5 δισ. ευρώ. Την υπόθεση ερευνούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, ενώ ήδη έχουν ενημερωθεί γι' αυτό και οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, πρόκειται για οφειλές ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών προς τον ΟΣΕ που ουδέποτε εξοφλήθηκαν, καθώς στελέχη του αποφάσισαν να τις διαγράψουν με συνοπτικές διαδικασίες ζημιώνοντας περαιτέρω τον Οργανισμό. Η κρίσιμη περίοδος κατά την οποία χάθηκαν για τον ΟΣΕ συνολικά 3,99 εκατ. ευρώ ήταν το 2007, όταν ο Όμιλος διασπάστηκε σε επιμέρους θυγατρικές εταιρείες. Μία από τις νεοϊδρυθείσες εταιρείες ήταν και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία από την 1η Ιανουαρίου 2007 ανέλαβε το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο (επιβάτες και εμπορεύματα), μαζί με τις αντίστοιχες διευθύνσεις. Μέσα στο χάος που δημιουργήθηκε κατά την απόσχιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οφειλές -από το 2006- τεσσάρων μεταφορικών εταιρειών προς τον ΟΣΕ, για μεταφορές φορτίων σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταφέρθηκαν «λανθασμένα» ή σκοπίμως (αυτό είναι κάτι που ερευνάται) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία λειτούργησε μεταγενέστερα της εκτέλεσης του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου. Στελέχη του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι οι συγκεκριμένες οφειλές - εγγραφές δεν έπρεπε να μεταφερθούν στη νέα εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά να παραμείνουν στη μητρική και να εισπραχθούν από αυτήν. Όπως επισημαίνουν τα ίδια στελέχη στην εφημερίδα, «φαίνεται ότι η μεταφορά των εγγραφών από τον ΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ήταν αθώα». Η νέα Γενική Διεύθυνση Εμπορευμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντί να επισημάνει στη μητρική ΟΣΕ τις λανθασμένες εγγραφές, στις 23/04/07 τη διαβεβαίωσε αναληθώς ότι τα χρέη των ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών εξοφλήθηκαν στο λογιστήριο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, δόθηκε εντολή στο λογιστήριο του ΟΣΕ (όπου κανονικά έπρεπε να εξοφληθούν τα χρέη των 3,99 εκατ. ευρώ) να ακυρωθούν όλα τα λογιστικά σημειώματα με τα οποία είχαν γίνει οι αντίστοιχες χρεώσεις. Το γραφείο τιμολόγησης του ΟΣΕ με τη σειρά του προχώρησε στη διαγραφή των οφειλών των ιδιωτικών εταιρειών, χωρίς κανέναν άλλο έλεγχο, αλλά και χωρίς να διεκδικήσει καν να εισπράξει αυτό τις οφειλές των μεταφορικών εταιρειών. Όπως επισημαίνουν τα στελέχη του ΟΣΕ, πρόκειται για «ημέτερες» εταιρείες (ανάμεσά τους και μια μεταφορική με έδρα τα Σκόπια), τις οποίες χρησιμοποιούσε συστηματικά ο επικεφαλής της προηγούμενης εμπορικής διεύθυνσης του ΟΣΕ, ο οποίος εμπλεκόταν και στο κύκλωμα των «μαύρων βαγονιών» που αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2008. «ΤΑ ΝΕΑ»