Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2009

Ο τύπος έγραψε «Χρόνος» Κομοτηνής: ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΑΝ

Διαπιστώθηκε κλοπή καλωδίου 220 μέτρων που νέκρωσε την λειτουργία των μπαρών Η αστυνομία εντόπισε κάποιες κομμένες κουλούρες σε παρακείμενα χωράφια και αναζητεί τους δράστες που είναι κύκλωμα συλλογής χαλκού «Το τρένο έχει πάντα προτεραιότητα γι’ αυτό οι οδηγοί οφείλουν να σταματούν στην διάβαση, έτσι υπάρχει και η σχετική σήμανση ασχέτως αν κατεβαίνουν ή όχι οι μπάρες. Μπορεί να υπάρξει διακοπή ρεύματος ή δολιοφθορά όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση», θα πει ο γενικός σταθμάρχης Κομοτηνής Σταμάτης Καραγεωργίου
Ρεπορτάζ Μελαχρινή Μαρτίδου
Το δημοσίευμα του «Χ» ήταν τελικά η αφορμή για να κινητοποιηθεί ο αρμόδιος ελεγκτής του ΟΣΕ και να διαπιστωθεί ότι η αναφορά μας για την μη λειτουργία της μπάρας στην διάβαση του ΚΕΓΕ οφειλόταν σε κλοπή πολύκλωνου καλωδίου μήκους 220 μέτρων που απέκοπτε ουσιαστικά το σύστημα λειτουργίας της μπάρας με ο σταθμαρχείο. Υπήρχε μια εκτεταμένη δολιοφθορά, ενώ με μέριμνα των αστυνομικών αρχών που ερεύνησαν τον χώρο βρήκαν κρυμμένες κουλούρες με μέρος του καλωδίου αυτού στα χωράφια… Το ζήτημα είναι σοβαρό και γι’ αυτό απευθυνθήκαμε στον γενικό σταθμάρχη του ΟΣΕ τον Σταμάτη Καραγεωργίου ο οποίος αναφέρθηκε στο γεγονός επιβεβαιώνοντάς το και στηλιτεύοντας το φαινόμενο των κλοπών που σημειώνονται από κυκλώματα που θέλουν τον πανάκριβο χαλκό χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που έχει μια τέτοια κλοπή. Μάλιστα σημειώνονται θραύσεις τζαμιών στις αμαξοστοιχίες με το που φτάνουν στον σταθμό από νεαρούς που πετούν συστηματικά πέτρες κι άλλα περιστατικά ανησυχητικά που πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα κάνοντας τους υπαλλήλους να είναι σε επιφυλακή. Τί ακριβώς γίνεται, σε σχέση με την διάβαση και σε σχέση με μια κλοπή που σημειώθηκε κ. σταθμάρχα; -Από δημοσίευμα δικό σας, στο χθεσινό φύλλο, είδαμε ότι δεν κατεβαίνουν οι μπάρες. Αυτό το πήραμε σαν αφορμή για να σας ενημερώσουμε ότι η υπόθεση ήταν καθαρά δολιοφθορά, μπορώ να πω, διότι κόψανε 220 μέτρα καλώδιο που συνδέει τις ισόπεδες διαβάσεις, απ’ ότι ανέφερε ο αρμόδιος αρχιεργάτης, μια εδώ της παλαιάς οδού Ξάνθης και μία στο γήπεδο. Το καλώδιο αυτό ήταν πολύκλωνο με 16 αγωγούς το ένα και με 9 αγωγούς το άλλο και ήταν από χαλκό το οποίο κοστίζει αρκετά και το κλέβουν τελικά για να το πουλήσουν. Εγώ θα έλεγα, κάποτε πρέπει να τιμωρηθούν αυτοί οι άνθρωποι γιατί, όπως αναφέρατε κι εσείς, κινδυνεύουν άμεσα ανθρώπινες ζωές.Από εκεί και πέρα έχουμε πει κατ’ επανάληψη ότι στις διαβάσεις υπάρχουν ορισμένα σήματα, μεταξύ των οποίων και το ΣΤΟΠ. Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι σαφής, όταν δούμε το ΣΤΟΠ πριν διέλθουμε την ισόπεδη διάβαση πρέπει να ακινητοποιήσουμε το όχημα, να ελέγξουμε αν έρχεται τρένο. Γιατί εμείς εφόσον ειδοποιηθούμε ότι κάποια διάβαση δεν λειτουργεί επιδίδουμε κάποιο υπόδειγμα στους μηχανοδηγούς οι οποίοι περνούν με ελάχιστη ταχύτητα των 5-6 χιλιομέτρων την ώρα και επιτείνουν την προσοχής τους όταν διέρχονται από την διάβαση με αποτέλεσμα να προλάβουν να σταματήσουν, διότι το τρένο δεν μπορεί να σταματήσει στον ίδιο χρόνο όπως ένα αυτοκίνητο, γι’ αυτό λέμε ότι πρέπει πάντα να ελέγχουμε την διάβαση για να περνούμε με ασφάλεια. Υπάρχει όμως η αίσθηση ότι όταν περνάει ένας οδηγός την διάβαση περιμένει να δει τις μπάρες κατεβασμένες σε περίπτωση που έρχεται τρένο. Εσείς μας λέτε ότι ο έλεγχος στις διαβάσεις αυτές -γιατί είναι ένα πραγματικό περιστατικό αυτό που καταγράφηκε από την εφημερίδα μας- έγινε μετά το δημοσίευμα που διαπιστώθηκε η έλλειψη του καλωδίου. Έχουμε συχνά τέτοιες κλοπές; -Εδώ πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας σ’ αυτό το γεγονός. Έγινε ένα συμβάν το οποίο για λίγο χρονικό διάστημα δεν το γνώριζε ούτε και ο σταθμάρχης που κυκλοφορεί για να ενημερώσει τους μηχανοδηγούς. Συνεπώς γι’ αυτό επιμένουμε και λέμε ότι κάθε φορά που θα διερχόμαστε από διαβάσεις πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, είτε με κάποια διακοπή ρεύματος μπορεί να συμβεί αυτό, είτε στην προκειμένη περίπτωση μας κόψανε το καλώδιο και επειδή ακριβώς είναι μεγάλη η ζημιά, το καλώδιο αυτό είναι από πλευράς βάρους και μήκους δεν είναι κάτι το εύχρηστο για να υπάρχει στα τεχνικά συνεργεία, ώστε να αποκατασταθεί η βλάβη άμεσα. Εχθές ένα μέρος αυτού του καλωδίου υπήρχε, τώρα πρέπει να βρούμε το υπόλοιπο για να αποκατασταθεί και η επόμενη διάβαση. Ενημερώνετε δηλαδή τον κόσμο να είναι προσεκτικός γενικότερα; -Εμείς ενημερώνουμε τους μηχανοδηγούς. Θα επαναλάβω πάλι ότι οι οδηγοί ανά πάσα στιγμή πρέπει να σταματούν προ της διάβασης ή προ των γραμμών για να ελέγχουν. Πριν από μια εβδομάδα, αποκαταστάθηκε η διάβαση του Δουκάτου, από Κομοτηνή προς Ξυλαγανή-Μαρώνεια, τοποθετήθηκαν τα ελαστικά ελάσματα στην διάβαση, ώστε τα αυτοκίνητα να διέρχονται ασφαλέστερα και χωρίς καταπόνηση, αλλά όμως μερικοί οδηγοί έχουν ξεφύγει… Πολύ πρόσφατα κάποιος κινούμενος με ιλιγγιώδη ταχύτητα, γύρω στα 150 χιλιόμετρα την ώρα απ’ ότι υπολόγισε ο μηχανοδηγός του τρένου, τελευταία στιγμή ξυστά πέρασε το τρένο, σπάζοντας τις μπάρες και τις πέταξε πόσα μέτρα μακριά, αφού ακόμη τις ψάχνουμε. Γι’ αυτό ναι μεν είναι πάρα πολύ καλό που τοποθετήθηκαν τα ελαστικά ελάσματα στις διαβάσεις, αλλά οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν, να σταματούν, να ελέγχουν και έπειτα να περνάνε. Το τρένο πάντα έχει προτεραιότητα; -Σαφέστατα, θα έλεγα επίσης ότι υπάρχουν δύο ειδών διαβάσεις. Είναι αυτές με δίφραχτα και αυτές χωρίς δίφραχτα και ανάλογα υπάρχουν τα σήματα της φυλασσόμενης διάβασης με δίφραχτα είναι το σήμα με το κάγκελο και αυτές που δεν είναι με δίφρακτα είναι ένα τρενάκι ζωγραφισμένο. Θα επιμείνω ότι θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί γιατί κινδυνεύει η ζωή μας, κινδυνεύει και το τρένο με τους επιβάτες, γιατί θα πέσει το τρένο πάνω στο Ι.Χ. θα έχουμε κα από εδώ και από εκεί ζημιές, αλλά κυρίως κι απώλειες ζωής… Ο σταθμάρχης που ήταν υπηρεσία όταν δεν κατέβηκαν οι μπάρες μιλά στο «Χ» Πετρίδης Ηρακλής, Σταθμάρχης στον ΟΣΕ Κομοτηνής: Δεν είχαμε καμία γνώση τουσυμβάντος «Ήμουν εν υπηρεσία όταν έγινε το συμβάν. Όπως είπε κι ο συνάδελφος, δεν είχαμε καμία γνώση του συμβάντος έως ότου μας πήρε τηλέφωνο η ασφάλεια και μας ανέφερε το γεγονός. Και οι μηχανοδηγοί που περάσανε από την συγκεκριμένη διάβαση μας είπαν ότι δεν λειτούργησε και εντάξει δεν κινδύνεψε γιατί πηγαίνανε με πολύ χαμηλή ταχύτητα, αλλά ήταν μεγάλο πρόβλημα. Θέλω να επισημάνω την προσοχή των οδηγών των Ι.Χ. και των φορτηγών, όταν πλησιάζουν σε ισόπεδη διάβαση, γιατί είναι μηχανήματα και δεν ξέρουμε πότε θα πάθουν ζημία και δεν κατέβουν οι μπάρες, να προσέχουν πάρα πολύ. Αν είναι δυνατόν να σταματούν πριν την ισόπεδη διάβαση, να ελέγχουν αριστερά και δεξιά και μετά να διέρχονται από αυτή. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγουμε παντελώς 100% οποιοδήποτε ατύχημα στην ισόπεδη διάβαση. Το τρένο όταν έρχεται ακούγεται, σφυρίζει; -Βεβαίως, το τρένο όταν πλησιάσει την διάβαση, από το χιλιόμετρο ακόμη, αρχίζει και σφυρίζει, υπάρχουν σήματα που απευθύνονται στους μηχανοδηγούς που λέει ότι πλησιάζει σε ισόπεδη διάβαση και σφυρίζει το τρένο συνέχεια περνώντας από εκεί επομένως και το σφύριγμα, αλλά και ο θόρυβος που είναι δυνατός όταν πλησιάζει την διάβαση το τρένο κι από εκεί ακόμη μπορούν να το αντιληφθούν αλλά όταν έχουμε τα ακουστικά στα αυτιά μας, δυνατή μουσική, είναι αδύνατον να ακούσουμε όχι μόνο τον θόρυβο του τρένου, αλλά και τον συνοδηγό μας που ενδεχομένως να θέλει κάτι να μας πει. Ατυχήματα όμως γίνονται, τα οποία συνήθως οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα. Στον οδηγό ή και στον μηχανοδηγό; -Εγώ πιστεύω, χωρίς να θέλω να ευλογήσω τα γένια μας, ότι αποκλειστική 90% η ευθύνη είναι των οδηγών Ι.Χ., γιατί καταρχάς το τρένο όταν βλέπει το σήμα ότι λειτουργεί η διάβαση περνάει με μεγάλη ταχύτητα. Όταν βλέπει ότι δεν λειτουργεί η διάβαση πηγαίνει σιγά, όμως έστω και με 10-20 χιλιόμετρα την ώρα το τρένο δεν έχει την δυνατότητα να κόψει ταχύτητα σε λίγα μέτρα, χτυπάει το αμάξι και με το παραμικρό χτύπημα μπορεί να υπάρχουν και αθώα θύματα, γι’ αυτό τονίζω ότι πρέπει να σταματάμε πάντα πριν από διάβαση και να ελέγχουμε πάντα έστω να πηγαίνουν πολύ αργά έτσι και στο μέτρο ακόμη να προλάβουν να σταματήσουν», θα πει ο Ηρακλής Πετρίδης Σταθμάρχης Κομοτηνής