Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά γεγονότα του 2009 στην Ελλάδα και τον κόσμο. Μέρος β΄

                                                                     Ιούλιος

5-7-09. Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας από την Αλεξανδρούπολη με προορισμό την Θεσσαλονίκη εγκλωβίστηκαν στο χωριό Φωτολίβος όταν τα νερά της βροχής παρέσυραν και ξήλωσαν τις γραμμές του τρένου.. 7-7-09. Συνάντηση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευριπίδη Στυλιανίδη, με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Δημόσιας Τάξης, Χρήστο Μαρκογιαννάκη, παρουσία εκπροσώπων του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ, για τη λήψη μέτρων προστασίας του τροχαίου υλικού και της επιδομής του ΟΣΕ από κλοπές και κακόβουλες ενέργειες. 8-7-09. Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Αθηναίων και ΟΣΕ υπέγραψαν ο Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γεώργιος Γιαννούσης, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδη Στυλιανίδη. Με το Μνημόνιο εγκαθιδρύεται η συνεχής και στενή συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ, και προβλέπεται η συγκρότηση κοινού οργάνου με αρμοδιότητες: - Να λειτουργεί ως «Παρατηρητήριο» για την παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων της περιβαλλοντικής μελέτης, της πορείας των έργων και την επίλυση τυχόν προβλημάτων. 10-7-09. Την θέση του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ κ. Κώστα Πουπάκη καταλαμβάνει ο μέχρι τώρα πρόεδρος της ΠΟΣ ο κ. Γιώργος Τσαλικάκης. 12-709. Επαναλαμβανόμενες 3ωρες στάσεις εργασίας έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ) για τις ημέρες Δευτέρα 13.7.2009, Παρασκευή 17.7.2009, Δευτέρα 20.7.2009 και Παρασκευή 24.7.2009, για τις ώρες 06.00-09.00, 14.00-17.00 και 22.00-01.00. 14-7-09. Στην Καλλιθέα Κομοτηνής, η επιβατική αμαξοστοιχία 613 που εκτελούσε το δρομολόγιο Ορμένιο - Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε με φορτηγό, τύπου βαν, το οποίο προσπαθούσε να διασχίσει ισόπεδη διάβαση παραβιάζοντας τις μπάρες του Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ), οι οποίες ήταν κατεβασμένες τη στιγμή της διέλευσης της αμαξοστοιχίας, καθώς το Αυτόματο Σύστημα λειτουργούσε κανονικά. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν θανάσιμα οι τρεις επιβαίνοντες στο φορτηγό, ενώ δεν αναφέρθηκε τραυματισμός επιβάτη της αμαξοστοιχίας. Παρόμοιο περιστατικό, χωρίς θύματα, σημειώθηκε και σε ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση στον Γαλλικό Θεσσαλονίκης. Στις 10 το πρωί, την ώρα της διέλευσης επιβατικής αμαξοστοιχίας, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, 70χρονος οδηγός αυτοκινήτου επιχείρησε να περάσει τις κατεβασμένες μπάρες προστασίας και παρασύρθηκε από το διερχόμενο τρένο. Ο ηλικιωμένος οδηγός βγήκε από το κατεστραμμένο αυτοκίνητό του χωρίς να έχει πάθε τίποτε 17-7-09. συνεχίζονται επαναλαμβανόμενες 3ωρες στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ) . 27-7-09. Σε ολιγόλεπτο αποκλεισμό σιδηροδρομικής γραμμής στο σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα, και τρένου το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Αθήνα, προχώρησαν το πρωί μέλη του ΠΑΜΕ. Ο αποκλεισμός είχε συμβολικό χαρακτήρα και, όπως είπαν μέλη του ΠΑΜΕ, έγινε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για δρομολογούμενες απολύσεις στον ΟΣΕ και περικοπές στα δρομολόγια. 27-7-09. Με κοινή επιστολή τους προς τον Υπουργό Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη και με κοινοποίηση προς τους Βουλευτές της Δυτικής Θεσσαλίας, οι Νομάρχες Τρικάλων Ηλίας Βλαχογιάννης και Καρδίτσας Φώτης Αλεξάκος, ζητούν την προσωπική παρέμβαση του Υπουργού στο να μην περικοπούν δρομολόγια του ΟΣΕ. 27-7-09. Στον σιδηροδρομικό σταθμό Κομοτηνής, άνδρες του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σαπών, μετά από πληροφορίες που είχαν, πραγματοποίησαν έλεγχο σε αμαξοστοιχία του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα και όπως διαπιστώθηκε, σε αυτή επέβαιναν τέσσερεις αλλοδαποί άνδρες, οι οποίοι στερούνταν νομίμων ταξιδιωτικών εγγράφων, ενώ είχαν εισέλθει λάθρα στο Ελληνικό έδαφος από την Ελληνοτουρκική μεθόριο οπότε και συνελήφθησαν.
28-7-09. Σπείρα τσιγγάνων που διέπραττε κλοπές υλικών και δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, με κίνδυνο την ασφάλεια κίνησης των τρένων, εξαρθρώθηκε από το Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Αττικής. Οι αστυνομικοί, που εδώ και καιρό έστηναν μπλόκα κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, συνέλαβαν τις νυχτερινές ώρες στα Κιούρκα, στο 36ο χιλιόμετρο της γραμμής Αθηνών - Λαμίας, τρεις άνδρες ηλικίας 36, 24 και 21 ετών και μια 20χρονη, τη στιγμή που προσπαθούσαν να κόψουν καλώδια του εναέριου συστήματος ηλεκτροδότησης των τρένων. Από την προανάκριση προέκυψε ότι οι συλληφθέντες, εδώ και περίπου τρεις μήνες, έκοβαν χάλκινα καλώδια από το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα οποία τεμάχιζαν σε τμήματα δύο μέτρων και στη συνέχεια τα φόρτωναν σε ΙΧ φορτηγά και τα πουλούσαν σε παλιατζήδες στον Ασπρόπυργο και τα Ανω Λιόσια 30-7-09. Την έντονη διαμαρτυρία της προς τη διοίκηση του ΟΣΕ εκφράζει η νομαρχία Έβρου, για την απόφαση της να τροποποιήσει από 1η Αυγούστου τα δρομολόγια Αθήνα – Αλεξανδρούπολη - Δίκαια που θα έχουν σαν αποτέλεσμα την απομόνωση και μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων του νομού και κυρίως του βορείου Έβρου. 30-7-09. Την αντίδραση των κατοίκων του Nομού Ηλείας έχει προκαλέσει η περικοπή δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο. Πολίτες της περιοχής του Πύργου απόκλεισαν τη σιδηροδρομική γραμμή διαμαρτυρόμενοι για την περικοπή έως και 65% , όπως λένε, από 1η Αυγούστου, των δρομολογίων στη γραμμή Πατρών
Κόσμος
24-7-09. Επιβατικό τρένο στην Κροατία εκτροχιάζεται πέφτοντας πάνω σε βράχο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν έξι και να τραυματισθούν άλλοι 40, από τους οποίους οι 20 σοβαρά. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι στην πόλη Καστέλα, όπως μετέδωσε ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός της Κροατίας, στη γραμμή Ζάγκρεμπ – Σπλιτ. Οι σοβαρά τραυματισμένοι διακομίστηκαν με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της πόλης Σπλιτ και οι ελαφρά τραυματίες με λεωφορεία και αυτοκίνητα στην ίδια κλινική και στα πλησιέστερα κέντρα υγείας. 29-7-09. Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περισσότεροι από 50 τραυματίστηκαν από τον εκτροχιασμό επιβατικού τρένου, στη νοτιοδυτική επαρχία Guangasi της Κίνας. Οι Αρχές της γειτονικής πόλης Liusu, ανέφεραν ότι το δυστύχημα οφείλεται σε κατολίσθηση, εξαιτίας των σφοδρών βροχοπτώσεων που σημειώνονται στην περιοχή. Το πρώτο βαγόνι, με τη μηχανή, και άλλα τέσσερα βαγόνια του τρένου 1473, που εκτελούσε δρομολόγιο από την πόλη Siangfan, με προορισμό την πόλη Sanjank, εκτροχιάστηκαν, στις 04:22 το πρωί, τοπική ώρα. Οι τραυματίες διακομίστηκαν σε κοντινά νοσοκομεία, όπου νοσηλεύεται.
Αύγουστος
1-8-09. Από 1ης Αυγούστου 2009 τίθενται σε ισχύ τα νέα τιμολόγια για τις επιβατικές μεταφορές. Εκτός των εισιτηρίων των προαστιακών μετακινήσεων (συμπεριλαμβανομένης και της Λάρισας – Θεσσαλονίκης) που παραμένουν σταθερά σε χαμηλή τιμή, τα υπόλοιπα εισιτήρια του σιδηροδρόμου αυξάνονται κατά 7% έως 33% - ανά περίπτωση και ανά κατηγορία εισιτηρίου. 1-8-09. Από την 1η Αυγούστου καταργείται το ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47/48 που συνδέει τη Δυτική Θεσσαλία με την Αθήνα. Το δρομολόγιο αυτό είναι το πρώτο ιστορικά απευθείας δρομολόγιο, που από το 2001 συνδέει το νομό Τρικάλων με την πρωτεύουσα. 1-8-09. Ξεκινά η επαναδρομολόγηση του τρένου του ΟΣΕ στη γραμμή Τρίπολη - Άργος - Κόρινθος. Τα δρομολόγια είχαν διακοπεί από τις αρχές του 2004 προκειμένου να εκσυγχρονιστεί και να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική γραμμή. 1-8-09. Φωτιά ξέσπασε στο χωριό Γέφυρα της Θεσσαλονίκης κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Η φωτιά κατέκαψε χαμηλή βλάστηση κατά μήκος των 8 συνολικά χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι σπινθήρες που προκλήθηκαν κατά τη διέλευση μιας αμαξοστοιχίας ήταν και η αιτία για να ξεσπάσει η μεγάλη πυρκαγιά. 4-8-09. Τύχη… βουνό είχε μια 26χρονη στη συμπρωτεύουσα, καθώς παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία περίπου στις 2 τα ξημερώματα. Το τρένο εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας και στη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στην οδό Μοναστηρίου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, παρέσυρε τη νεαρή κοπέλα. Ευτυχώς, η ίδια στάθηκε τυχερή, καθώς τραυματίστηκε μόνον ελαφρά. 5-8-09 Φάρσα, για βόμβες σε δύο συρμούς του ΟΣΕ είχε ως αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών τους και σε άμεση κινητοποίηση τις αστυνομικές αρχές. Το τηλεφώνημα ανέφερε την τοποθέτηση εκρηκτικών σε συρμό που κατευθυνόταν από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και σε άλλο συρμό με την αντίθετη κατεύθυνση. Το ένα τρένο ακινητοποιήθηκε στο Πλατύ Ημαθίας και το άλλο στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ελεγχθούν διεξοδικά. Μετά από ώρα και αφού είχε διαπιστωθεί από την έρευνα ότι δεν υπήρχε εκρηκτικός μηχανισμός πουθενά, τα δύο τρένα συνέχισαν το δρομολόγιο τους. 7-8-09. Ολοκληρώνεται σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΜΕ με επιτυχία η πρώτη φάση της μεταρρύθμισης του ΟΣΕ. Με απόφαση των ΔΣ και αφού είχαν προηγηθεί έντονες διαπραγματεύσεις το τελευταίο τρίμηνο, ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγχώνευσης του ΕΔΙΣΥ στον ΟΣΕ, ενώ η απορρόφηση της ΓΑΙΑΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη πραγματοποιηθεί προ μηνός. Ο νέος οργανισμός συμπεριλαμβάνει τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνεται πια ανεξάρτητη εταιρεία εκμετάλλευσης, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου μεταρρυθμιστικού κύκλου, αντικαθίστανται ο Διευθύνων Σύμβουλος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Στο νέο ΔΣ συγχωνεύεται η θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και τα καθήκοντα του κ. Γιαννούση αναλαμβάνει ο Καθηγητής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου και μέχρι σήμερα Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΗΛΠΑΠ κ. Κωστής Μαγουλάς. Μέλη του νέου Δ.Σ. του ΟΣΕ αναλαμβάνουν οι κύριοι: Γιώργος ΔΟΥΚΙΔΗΣ, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Σταμάτης ΚΟΥΡΟΥΔΗΣ, Χημικός Μηχανικός – Επιχειρηματίας Δημήτρης ΚΟΥΣΟΥΡΗΣ, Δικηγόρος Δημήτρης ΡΟΥΣΣΟΠΟΥΛΟΣ, Σιδηροδρομικός και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΔΙΣΥ Γιώργος ΣΤΑΣΙΝΟΣ, Πολιτικός Μηχανικός Αλέξανδρος ΤΣΙΑΜΟΥΡΗΣ, Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ. Στο νέο ΔΣ εκτελεστικό μέλος θα αναλάβει ο κ. Δημήτριος Ρουσσόπουλος. Κατά τη μεταβατική περίοδο και μέχρι της αναλήψεως των καθηκόντων του νέου ΔΣ του ΟΣΕ, με βάση τον κανονισμό της Βουλής, χρέη προσωρινού Προέδρου συνεχίζει να εκτελεί ο κ. Εμπέογλου και εκτελεστικού μέλους θα ασκεί ο κ. Μαγουλάς. Το νέο ΔΣ του Οργανισμού επωμίζεται το βάρος της ευθύνης για τα επόμενα βήματα της μεταρρύθμισης που ήδη ξεκίνησε στον ελληνικό σιδηρόδρομο. 9-8-09. Πνιγμένος στην παραλία της Ποτίδαιας βρέθηκε ο 67χρονος συνταξιούχος του ΟΣΕ Δημήτρης Πασσαλίδης. Ο θάνατος προήλθε από καρδιακή ανακοπή. 12-8-09. Ύστερα από απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. για την πραγματοποίηση έργων στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου ΚΙΑΤΟΥ – ΠΑΤΡΩΝ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. υποχρεούται να αναστείλει από τη Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009 και μέχρι νεωτέρας την κυκλοφορία όλων των δρομολογίων της στο ίδιο τμήμα. 13-8-09. Τραγικό θάνατο βρήκε ένας 33χρονος, ο οποίος προσπάθησε να διασχίσει αφύλακτη διάβαση του ΟΣΕ στην Λάρισα. Ο 33χρονος επέβαινε σε μηχάνημα έργων και επιχείρησε να διασχίσει κάθετα την αφύλακτη διάβαση, στην περιοχή της Χάλκης. Την ώρα όμως εκείνη περνούσε από το σημείο μηχανή του ΟΣΕ, η οποία τον παρέσυρε, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα 19-8-09. Η επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ, όπως αυτές εγκρίθηκαν από την Κυβερνητική Επιτροπή, ήταν το αντικείμενο των διαδοχικών συναντήσεων που είχε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης με τις Διοικήσεις και τα Διοικητικά Συμβούλια του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στη διάρκεια των συναντήσεων, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Στυλιανίδης έδωσε οδηγίες για εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού, ενώ παράλληλα, ζήτησε να ενταθούν οι προσπάθειες επιτάχυνσης των εκτελούμενων έργων εκσυγχρονισμού στον άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας) και να τηρηθούν οι οικονομικοί στόχοι των εταιρειών. Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο κ. Στυλιανίδης αφού επανέλαβε ότι η εξυγίανση και η ανάπτυξη του ΟΣΕ είναι κεντρική κυβερνητική μεταρρύθμιση, υπενθύμισε ότι έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι συγχωνεύσεις των πέντε εταιρειών σε τρεις, ενώ παράλληλα γίνεται η ανάλογη προετοιμασία για να διαχειριστεί ο ΟΣΕ το νέο περιβάλλον των απελευθερωμένων γραμμών. Κατά τη εκτίμηση του υπουργού Μεταφορών, ο πρώτος κύκλος αυτής της μεταρρύθμισης έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία και μπαίνουμε στο δεύτερο κύκλο στον οποίο "σύντομα θα μετρήσουμε και τα πρώτα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τη μέχρι τώρα εφαρμοσθείσα πολιτική, τουλάχιστον στο χώρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει εξυγιανθεί και με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου θα αντιμετωπίσει το επόμενο διάστημα και το έλλειμμα που είχε σωρεύσει των 350 εκατ 23-8-09. Εκτός λειτουργίας έχει τεθεί η γραμμή του ΟΣΕ από Κιούρκα έως και τον Άγιο Στέφανο λόγο των μεγάλων πυρκαγιών στην Βορειοανατολική Αττική 31-8-09. «Άγιο» είχε 41χρονος, ο οποίος βγήκε αλώβητος από το Ι.Χ. αυτοκίνητο που οδηγούσε, ύστερα από σύγκρουση με επιβατική αμαξοστοιχία. Το ατύχημα σημειώθηκε, λίγο πριν από τις 8 το πρωί, σε φυλασσόμενη σιδηροδρομική...διάβαση στο Καψοχώρι Ημαθίας, όταν ο οδηγός του αυτοκινήτου προσπάθησε να παρακάμψει τις μπάρες και να διασχίσει τη διάβαση. Ωστόσο δεν πρόλαβε και παρασύρθηκε από διερχόμενη αμαξοστοιχία, στην οποία επέβαιναν 40 άτομα. 31-8-09. Επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στον επιβατικό σταθμό Θεσσαλονίκης όπου επιθεώρησε τα εκτελούμενα εκεί έργα αναβάθμισης.
Σεπτέμβριος
2-9-09. Ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής ανακοινώνει την προκήρυξη πρόωρων εκλογών για τις 4 Οκτωβρίου. Το πρόγραμμα εξυγίανση του ΟΣΕ «παγώνι» μέχρι την ανάδειξη νέας κυβέρνησης 4-9-09. Στην τελευταία του κατοικία συνόδευσαν συγγενείς και φίλοι τον Γιώργο Καβουκίδη οποίος άφησε την τελευταία του πνοή χθες μετά από μακροχρόνια ασθένεια. Η κηδεία του πραγματοποιήθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης 4-9-09. Tο εμπορικό τρένο που θα μεταφέρει ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα στη Ρωσία μπορεί να αποκτήσει σάρκα και οστά από το 2010 εφόσον επιτευχθεί ο ελληνικός στόχος για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του. Αυτό ανέφερε ο γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., Δημήτρης Βαμβακόπουλος, πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του Yπουργείου Μεταφορών, μιλώντας στο περιθώριο του αναπτυξιακού συνεδρίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ). Στο Βαθύ Αυλίδας, σε αμαξοστοιχία του ΟΣΕ συνελήφθη από Ο.Π.Κ.Ε. της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ευβοίας, ένας 27χρονος κάτοικος Χαλκίδας, επειδή στην κατοχή του είχε μια συσκευασία με ηρωίνη βάρους 2,2 γραμ. και πέντε συσκευασίες κοκαΐνης συνολικού βάρους 57,5 γραμ., ποσότητες που προόριζε να τις διαθέσει σε χρήστες της ευρύτερης περιοχής Χαλκίδας. Ο δράστης οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας. 9-9-09. Σε κλείσιμο της κεντρικής διάβασης του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατέος τις βραδινές ώρες αποφάσισε ο ΟΣΕ, επικαλούμενος «αδυναμία φύλαξης της διάβασης». 10-9-09. Την έναρξη του προαστιακού Θράκης εγκαινιάζει στον σιδηροδρομικό σταθμό Κομοτηνής ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, παρουσία του διευθύνοντα συμβούλου Προκόπη Καλογιάννη και του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. 11-9-09. Διακόπηκαν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από την Ελλάδα προς την Τουρκία και αντίστροφα, εξαιτίας των ζημιών που έχει υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας, από τις καταστροφικές καταρρακτώδεις βροχές. 25-9-09. Θλίψη προκαλεί στην οικογένεια των σιδηροδρομικών ο ξαφνικός θάνατος του Γιάννη Βαρελά σύζυγος της σταθμάρχη του ΟΣΕ Μαρίας Δερμετζίδου. Συγγενείς και φίλοι συνόδευσαν τον αγαπημένο τους Γιάννη στην τελευταία του κατοικία στο χωριό Μικρόκαμπο Κιλκίς. Η εξόδιος ακολουθία έγινε στον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου Μικροκάμπου 25-9-09. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενημερώνει ότι από την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009 και μέχρι νεωτέρας τα δρομολόγια στη γραμμή ΔΙΑΚΟΦΤΟ – ΠΑΤΡΑ θα πραγματοποιούνται κανονικά, αφού αίρεται η πρότερη διακοπή της κυκλοφορίας. Στο τμήμα ΚΙΑΤΟ – ΔΙΑΚΟΦΤΟ συνεχίζει η αναστολή της κυκλοφορίας των τρένων και τα δρομολόγια εξακολουθούν να γίνονται από λεωφορεία, όπως άλλωστε ενημέρωνε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με το από 11 Αυγούστου δελτίο τύπου
Στον κόσμο
Σφοδρή σύγκρουση σημειώθηκε στη Βόρεια Πορτογαλία, μεταξύ ενός τρένου και ενός αυτοκινήτου που μετέφερε προσκυνητές σε μία θρησκευτική τελετή, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι. Ένα από τα θύματα ήταν δήμαρχος κοντινού χωριού. Τρεις ακόμη τραυματίσθηκαν. Όλα τα θύματα επέβαιναν στο αυτοκίνητο που εμβολίστηκε από τον συρμό σε μία αφύλακτη διάβαση κοντά στην πόλη Μπαϊάο. Το τρένο παρέσυρε το αυτοκίνητο σε απόσταση εκατό περίπου μέτρων.. ,29-9-09. Επικίνδυνα παιχνίδια του τρένου και του έρωτα Η άγνοια κινδύνου και η εφορία του έρωτα έγιναν αιτία στην πόλη Σαμσούντα της ανατολικής Τουρκίας να χάσει την ζωή του ένας δεκαεπτάχρονος Τούρκος φοιτητής και να τραυματισθεί σοβαρά η επίσης δεκαεπτάχρονη κοπέλα του, όταν κατά την διάρκεια της.... βόλτας τους στον σιδηροδρομικό σταθμό επιχείρησαν να βαδίσουν ισορροπώντας πάνω στις γραμμές του τρένου, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρις στιγμής συνθήκες δεν αντιλήφθηκαν την επερχόμενη αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα ο νεαρός να παρασυρθεί κάτω από την μηχανή για πολλά μέτρα και η κοπέλα να τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι.
Οκτώβριος.
1-10-09. Θανάσιμα τραυματίστηκε 64χρονος στο Τυχερό Έβρου, όταν επιχείρησε να διασχίσει με το αυτοκίνητό του αφύλακτη διάβαση του ΟΣΕ, χωρίς να αντιληφθεί το τρένο που εκείνη τη στιγμή πλησίαζε. Το αποτέλεσμα ήταν η αμαξοστοιχία να παρασύρει το αυτοκίνητο, μέσα στο οποίο βρήκε το θάνατο ο οδηγός του. 4-10 -09. Αλλαγή πολιτικού σκηνικού στην Ελλάδα με την μεγάλη νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές 15-10-09. Φύλακα άγγελο είχε 36χρονος οδηγός φορτηγού που παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία έξω από τη Βέροια, χωρίς να υποστεί το παραμικρό. Το ατύχημα έγινε στις 12:30 σε φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση κοντά στον Άγιο Γεώργιο Ημαθίας, όπου σύμφωνα με την τροχαία, ο οδηγός αγνόησε τα ηχοφωτεινά σήματα και επιχείρησε με ελιγμούς να περάσει με το φορτηγό του ανάμεσα από τις κατεβασμένες μπάρες.
Στον κόσμο
21-10-09. Δυο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν κοντά στην πόλη Ματούρα, της βόρειας Ινδίας, με αποτέλεσμα περίπου 15 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και ακόμη 50 να παγιδευτούν στα συντρίμμια. 24-10-09. Στην Αίγυπτο, δεκαοκτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν και 26 τραυματίστηκαν όταν η μια αμαξοστοιχία που ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα νοτιοδυτικά του Καΐρου έπεσε πάνω στην δεύτερη η οποία ήταν σταματημένη, ανακοινώθηκε από το γραφείο του γενικού εισαγγελέα ο οποίος έχει αναλάβει την έρευνα.
Νοέμβριος
10-11-09. Νέος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην β΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης κ. Χάρης Τσόκας. 9-11-09. Την πρόθεση να επισπευσθούν οι διαδικασίες, ώστε να προχωρήσει αμέσως η εξυγίανση του ΟΣΕ τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποίησε με εκπροσώπους των εργαζομένων του Οργανισμού. Πως σημείωσε ο κ. Ρέππας, το θέμα της ανασυγκρότησης του ΟΣΕ θα ξεκινήσει από μηδενική βάση, ενώ κάθε απόφαση θα ληφθεί κατόπιν διαβουλεύσεων. Υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει «χρόνος για χάσιμο», ο υπουργός επισήμανε ότι ήδη υπάρχουν κάποιες σκέψεις σχετικά με το πώς θα διασωθεί ο πλέον ελλειμματικός οργανισμός της χώρας, ωστόσο υπογράμμισε ότι προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι να συγκροτηθούν οι νέες διοικήσεις. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι, κατέθεσαν τις προτάσεις τους, μεταξύ των οποίων είναι και οι αυστηροί έλεγχοι σε όλες τις εταιρίες του ΟΣΕ και καταγραφή των πάντων, ώστε να σταματήσουν όλες οι παράνομες λειτουργίες που επιβαρύνουν περαιτέρω την ήδη βεβαρημένη κατάσταση του Οργανισμού. Με δεδομένη την αντίρρηση της κυβέρνησης στο πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να υπάρξει πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, αλλά και προσλήψεις, καθώς μία μαζική αποχώρηση εργαζομένων θα δημιουργούσε έλλειψη σε ειδικότητες (π.χ. κλειδούχοι) που είναι νευραλγικές για τη λειτουργία του ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι η ηγεσία του Yπουργείου Υποδομών έχει ήδη ζητήσει από τα Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών συνδρομή για τους τρόπους που μπορεί να χειριστεί το θέμα σημειώνοντας ότι, το 60% των εργαζομένων είναι στα πρόθυρα συνταξιοδότησης. 12-11-09. 26χρονος αλλοδαπός συνελήφθη στην περιοχή της Ειδομένης στο Κιλκίς, καθώς έκρυβε ποσότητα 12 κιλών... χασίς στις σιδηροδρομικές γραμμές (!), έχοντας εισέλθει στο ελληνικό έδαφος από αφύλακτη διάβαση στην ελληνο-σκοπιανή μεθόριο. 14-11-09. Τυχερός μέσα στην ατυχία του στάθηκε ο 79χρονος Δ.Μ. από τον Πύργο, ο οποίος παρασύρθηκε με το αυτοκίνητό του από αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, ωστόσο κατάφερε να γλιτώσει με ελαφρά τραύματα 23-11-09. Από τύχη και λόγω της χαμηλής ταχύτητας του τρένου δεν υπήρξαν τραυματισμοί όταν αμαξοστοιχία του ΟΣΕ συγκρούστηκε με φορτηγό σε φυλασσόμενη διάβαση στα Σεπόλια, φορτηγό το οποίο κατόπιν έπεσε πάνω σε αστικό λεωφορείο. Το ατύχημα έγινε όταν ο οδηγός του φορτηγού «εγκλωβίστηκε» στις σιδηροδρομικές γραμμές την ώρα που κατέβαιναν οι μπάρες προκειμένου να περάσει η αμαξοστοιχία. 27-11-09. Στην υπογραφή συμφωνίας στις 2 Φεβρουαρίου 2010 πρόκειται να προχωρήσουν η Ελλάδα, η Αλβανία και η ΠΓΔΜ σχετικά με την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής της λεκάνης των Πρεσπών, σύμφωνα με την κοινή δήλωση στην οποία προχώρησαν οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας Γιώργος Α. Παπανδρέου, της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα και της ΠΓΔΜ Νίκολας Γκρούεφσκι, μετά τη , άτυπη, τριμερή συνάντησή τους στην Πύλη Πρεσπών, συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία - πρόσκληση της Ελλάδας. Σε ότι αφορά τις συνομιλίες με τον κ. Γκρούεφσκι συζητήθηκαν θέματα επενδύσεων, ενώ ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ έθεσε το ζήτημα ανοίγματος δύο νέων διόδων, άρσης θεωρήσεων στην ΕΕ για την ΠΓΔΜ και τη σιδηροδρομική επανασύνδεση της Φλώρινας - Μοναστηρίου. Θέματα που βλέπει θετικά η ελληνική πλευρά, ενώ, όπως είπε ο πρωθυπουργός αυτά τα ζητήματα συζητούσαμε και επί κυβερνήσεων Σημίτη, τα οποία όμως λόγω εξελίξεων στην περιοχή τελμάτωσαν. Ακόμη ο κ. Γκρούεφσκι, όπως ανέφερε, πρότεινε στην ελληνική πλευρά την διάνοιξη ακόμη μίας διασυνοριακής διέλευσης μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ, στο τμήμα των Πρεσπών, καθώς και σιδηροδρομική διέλευση στο τμήμα της Δοϊράνης, 28-11-09. Με κεντρικό μήνυμα «ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙΕΙ. ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΡΑ», οι Οικολόγοι Πράσινοι ναύλωσαν τρένο το οποίο θα αναχώρησε από τo Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 9 το πρωί του Σαββάτου με κατεύθυνση την Κοζάνη και ενδιάμεσες στάσεις στην Αλεξάνδρεια, τη Σκύδρα, την Έδεσσα, την Άρνισσα, την Φλώρινα, το Αμύνταιο και την Πτολεμαΐδα. Στόχος είναι να αναδεχθεί η ανάγκη για ριζικές αλλαγές στον τομέα των μεταφορών με ενίσχυση του τραίνου.
Στον κόσμο
3-11-09. Έξι άνθρωποι κοντά στο Δελχί σκοτώθηκαν από ένα επιβατικό τρένο την ώρα που προσπαθούσαν να περάσουν τις γραμμές. 27-11-09. Το επιβατικό τρένο «Neva Express» εκτροχιάστηκε ανάμεσα στην Αγία Πετρούπολη και τη Μόσχα. Τέσσερα βαγόνια βγήκαν από την πορεία τους, ενώ το τρένο βρισκόταν ανάμεσα στην Aleshinka της περιοχής Tver και την Uglovka της περιοχής Novgorod, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Εταιρείας Ρωσικών Σιδηροδρόμων. Αξιωματούχος από το υπουργείο για την Αντιμετώπιση Εκτάκτων Καταστάσεων ανακοίνωσε ότι οι νεκροί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα αυξήθηκαν στους 39 με την ανάσυρση και άλλων πτωμάτων από τα κατεστραμμένα βαγόνια. 2-12-09. Με ανακοίνωση τους σε ιστοσελίδα, Τσετσένοι αναλαμβάνουν την ευθύνη για το τρομοκρατικό χτύπημα που έγινε πριν λίγες μέρες σε τρένο που πήγαινε από τη Μόσχα στην Αγ. Πετρούπολη. Κατά την επίθεση αυτή με βόμβες σκοτώθηκα 26 άτομα και τραυματίστηκαν δεκάδες άλλα. Οι Τσετσένοι στην ανακοίνωση τους λένε ότι ενήργησαν μετά από εντολές του Doku Umavor, ηγέτη των Τσετσένων του Καυκάσου
Τα γεγονότα του Δεκεμβρίου στο blog μας sidirodromikanea.blogspot.com
Αύριο τα γεγονότα του 2009 με εικόνες