Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

Ο τύπος έγραψε

 ΕΘΝΟΣ


Νοικοκύρεμα στον ΟΣΕ

Στο υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών θέλουν να περιορίσουν τα 100 εκ. που δίνονται επιπλέον των μισθών σε ειδικότητες που δεν εμπλέκονται άμεσα με την κυκλοφορία. «Ψαλίδι» στις υπερωρίες και τα πληρωμένα ρεπό των εργαζομένων του ΟΣΕ, το ετήσιο κόστος των οποίων προσεγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, μελετά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα και μέσω μίας διαδικασίας μελετών και κοινωνικού διαλόγου αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις, ώστε να κοπούν όλες οι περιττές επιπλέον απολαβές και συγκεκριμένα εκείνες που δεν σχετίζονται άμεσα με το προσωπικό που εμπλέκεται στην κυκλοφορία, δηλαδή κλειδούχων, μηχανοδηγών, σταθμαρχών και προσωπικού κίνησης αμαξοστοιχιών. Εκτιμάται ότι από τη μείωση αυτής της δαπάνης, μπορούν να εξοικονομηθούν έως και 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ζημιές

Πρόκειται για μία από τις βασικές αλλαγές που θα επιφέρει το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού, ο οποίος μετρά περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια ευρώ συσσωρευμένη ζημία. Το σχέδιο της κυβέρνησης για την έξοδο του Οργανισμού από την κρίση αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του επόμενου οκταμήνου, ενώ στις βασικές γραμμές του συγκαταλέγεται και η ανάγκη μείωσης του προσωπικού. Το σενάριο που μελετάται είναι η εκούσια αποχώρηση εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια αλλά παραμένουν στον Οργανισμό λόγω των πρόσθετων απολαβών από υπερωρίες, κλπ. Με την περικοπή τους, η συνταξιοδότηση θα καταστεί πιο ελκυστική. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού, σήμερα στον ΟΣΕ (συμπεριλαμβανομένης και της ΤΡΕΝΟΣΕ) απασχολούνται περί τα 6.500 άτομα, εκ των οποίων τα 1.000 έχουν συμπληρώσει τα ασφαλιστικά τους χρόνια αλλά παραμένουν στον Οργανισμό. Αντίστοιχα κριτήρια θα έχουν συμπληρώσει άλλα 700 άτομα το 2010 και ισάριθμα το 2011.

Μισθοί

Σήμερα η ετήσια μισθολογική δαπάνη του Οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των αμοιβών των στελεχών του ΟΣΕ, αγγίζει τα 440 εκατομμύρια ευρώ, ποσό δυσβάστακτο για τον υπερχρεωμένο ελληνικό σιδηρόδρομο, ενώ το ποσό των εσόδων από τα εισιτήρια είναι «παγωμένο» από το 2004 και μετά. Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπουργείου φέρεται αποφασισμένη να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας του ΟΣΕ στα πρότυπα δημιουργίας εταιρείας holding, όπως συμβαίνει στη Γαλλία και στη Γερμανία. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, η λύση της ανεξαρτητοποίησης της ΤΡΕΝΟΣΕ, η οποία ακολουθήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, εμφανίζεται αδιέξοδη. Η εταιρεία εμφανίζει μόνο ζημίες, οι οποίες πέρυσι ανήλθαν σε 800 εκατομμύρια ευρώ.

Ν.Σηφουνάκης

Επανέρχονται τα δρομολόγια Δ. Θεσσαλίας με την Αθήνα Την επαναφορά των απευθείας δρομολογίων του ΟΣΕ από τη Δυτική Θεσσαλία προς την Αθήνα εξετάζει η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Σούλας Μερεντίτη. «Οσον αναφορά τα ελκυστικά για το κοινό δρομολόγια του ΟΣΕ που εξυπηρετούν τη Δυτική Θεσσαλία, θα τονωθούν με τρόπο ορθολογικό, ώστε να επιτύχουμε σιδηροδρομική εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας και ασφάλειας», τόνισε ο κ. Σηφουνάκης. Κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι «η λογική περικοπής δρομολογίων στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν ενταγμένη στη λογική της πώλησης μέσω της απαξίωσης του ΟΣΕ». «Εμείς θα επανεξετάσουμε μέσα σε ένα ορθολογικό πλαίσιο τα δρομολόγια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας προσφερόμενων υπηρεσιών, ώστε να καταστεί ο σιδηρόδρομος ελκυστικό και ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς», διευκρίνισε. Ανάλογο αίτημα με αυτό της κ. Μερεντίτη διατύπωσε για τον Νομό Μαγνησίας, στον οποίο εκλέγεται η αντιπρόεδρος της Βουλής Ροδούλα Ζήση.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ