Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

ΟΑΣΘ: Μείωση επιβατών κατά 58% σε μια επταετία.

Η σημερινή κάθε άλλο παρά καλή εικόνα που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, όπου το εκτελούμενο μεταφορικό έργο βαίνει διαρκώς μειούμενο σε σχέση με το απαραίτητο (μείωση 36% μεταξύ 2010 και 2019) και τα έκτακτα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης της ηγεσίας του ΟΣΕΘ με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Με δεδομένο πως οι ανάγκες για μετακινήσεις με την αστική συγκοινωνία έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με παλιότερα, τα κυκλοφορούντα οχήματα του ΟΑΣΘ είναι σε οριακά χαμηλό επίπεδο (260-270) κατά μέσο όρο αντί για περίπου 500, ενώ ο ΟΑΣΘ είναι το μοναδικό συγκοινωνιακό μέσο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας, η σημερινή συνάντηση στο δημαρχιακό μέγαρο της Θεσσαλονίκης είχε ουσιαστικό χαρακτήρα, καθώς συζητήθηκε η σημερινή κατάσταση αλλά και οι κινήσεις που γίνονται από πλευράς ΟΣΕΘ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και τους φορείς για ένα καλύτερο άμεσο μέλλον.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Καλογερούδης ανέφερε τους λόγους για τους οποίους το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «είναι αναγκασμένο να προβεί στη λήψη μέτρων αφενός για την άρση της οικονομικής ασφυξίας του ΟΑΣΘ, «παγώνοντας» οφειλές του προς τις φορολογικές αρχές (Ν.4640/19), αφετέρου για τη στήριξη της παρεχόμενης υπηρεσίας προς τους πολίτες, μέσω δυνατότητας μίσθωσης οχημάτων αλλά και της έκτακτης προσωρινής παραχώρησης έργου προς τα ΚΤΕΛ, μέσω του ΟΣΕΘ».

«Πέραν του εθιμοτυπικού χαρακτήρα που έχει μια πρώτη επίσημη συνάντηση της ηγεσίας της Δημόσιας Αρχής Μεταφορών της Θεσσαλονίκης με τη δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης, ενημερώσαμε σήμερα τον Δήμαρχο -και συνάδελφό μας, πολιτικό μηχανικό- για τις πρώτες ενέργειές μας προς την ενίσχυση της υπηρεσίας της Δημόσιας Συγκοινωνίας που από τα 165 εκ. επιβατών το χρόνο (2012) έφθασε να έχει λιγότερα από 75 εκατ. (2019), μια πτώση δηλ. της τάξης του 58% και, βέβαια, να δηλώσουμε ότι στηρίζουμε τα έργα για τη βιώσιμη κινητικότητα που ο Δήμος προωθεί», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας.

Συγκεκριμένα, πέρα από τα παραπάνω, μια σειρά από συνέργειες, όπως η άμεση προώθηση ενεργειών της έναρξης της εκπόνησης της μελέτης ανάπτυξης των μέσων μαζικής μετακίνησης (ΜΑΜΘ), της ωρίμανσης μελέτης για το «προϊόν» της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, η ενεργοποίηση λύσεων βιώσιμης μετακίνησης (ποδηλατοστάσια, ποδηλατόδρομοι, το έργο του δυτικού προαστιακού σιδηρόδρομου, παρεμβάσεις για αναπλάσεις κεντρικών πλατειών, τερματικοί χώροι για στάθμευση και μετεπιβίβαση στο μετρό, νέες στάσεις, εφαρμογή και αστυνόμευση του προγράμματος στάθμευσης και των ειδικών λωρίδων λεωφορείων της Θεσσαλονίκης) – είναι θέματα κοινής προσπάθειας και συνεργασίας με το Δήμο Θεσσαλονίκης τα οποία ο ΟΣΕΘ στηρίζει απόλυτα και θα συμβάλει ώστε μαζί τον επικείμενο «εμπλουτισμό» των παρόχων της αστικής συγκοινωνίας με τροχαίο υλικό (σχεδόν 250-280 νέα οχήματα έως το καλοκαίρι) να υπάρξει «ανάσα» στις ασφυκτικές συνθήκες των μετακινήσεων και της ποιότητας ζωής στη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Ζέρβας στάθηκε ιδιαίτερα στον κρίσιμο και σπουδαίο ρόλο που καλείται να παίξει ο ΟΣΕΘ ως εποπτεύουσα αρχή των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως παρότι το θέμα του ΟΑΣΘ λόγω της όξυνσης του προβλήματος είναι αυτή τη στιγμή το κύριο, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, έχει κομβικό ρόλο για το μέλλον της πόλης και κυρίως για να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη ανθρώπινη και φιλική σε κατοίκους και επισκέπτες.

politisnews.gr