Κυριακή, 27 Οκτωβρίου 2019

Σύγχρονο Orient Express και η συμπεριφορά της Γαιαοσέ στα ημέτερα βαγόνια μεγάλης αξίας.

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Με έκπληξη και απορία ανάγνωσα την απάντηση της Γαιαοσέ για το βαγόνι που βρίσκεται στον πολυχώρο του Μύλου, στη Δυτική Θεσσαλονίκη. 

Κατά αρχήν η Γαιαοσέ μας πληροφορεί ότι ο ιδιοκτήτης κάποιας επιχείρησης στον πολυχώρο "Μύλος", ο οποίος "χρεώνεται" την χρήση του εν λόγω σιδηροδρομικού οχήματος, προέβη σε "δαπάνες για την αναπαλαίωση και συντήρησή του" και για αυτό αρνείται(!) να επιστρέψει το υψηλής αξίας μουσειακό σιδηροδρομικό έκθεμα, παρότι έχει από καιρού λήξει η σύμβαση παραχώρησης. Θα ζητούσα να ερευνηθεί από την Γαιαοσέ αν αυτές οι εργασίες έγιναν με βάση εγκεκριμένη μελέτη, αφού αυτές αφορούν ένα όχημα εξαιρετικής σπανιότητας και η αποκατάσταση υλοποιείται βάσει εγκεκριμένης μελέτης από το Υπουργείο Πολιτισμού και διεθνείς φορείς πιστοποίησης, ενώ η εργασία αποκατάστασης πραγματοποιείται από εξαιρετικά εξειδικευμένα συνεργεία. Για του λόγου το αληθές παραθέτω δύο βίντεο: στο "ελληνικό" στο οποίο αναφέρονται τα βαγόνια του Όριαν Εξπρές τα οποία διαθέτει σήμερα η Γαιαοσέ και που βρίσκεται το καθένα από αυτά και το "ξενόγλωσσο" στο οποίο φαίνεται πως είναι ένα ορθά ανακατασκευασμένο σιδηροδρομικό όχημα τέτοιου τύπου: 
https://www.youtube.com/watch?v=CJQ_8hWH0Sk


Και τελειώνει η ανακοίνωση της Γαιαοσέ: "Δεν γνωρίζουμε αν και ποιες ενέργειες έχουν γίνει έκτοτε". Αλήθεια, πως μπορεί να ερμηνευτεί αυτή η φράση; Δηλαδή, η ιδιοκτήτρια του βαγονιού αδυνατεί να πάρει το βαγόνι πίσω γιατί ο ιδιοκτήτης κάποιας επιχείρησης στο Μύλο έχει λ.χ. "ιδιωτικό στρατό" και όταν πλησιάζει ο γερανός και το επικαθήμενο της Γαιαοσέ δεν τους επιτρέπουν να πλησιάσουν; Ή, ότι παρεμβαίνει κάποιος πολιτικός προϊστάμενος μεταξύ Γαιαοσέ και πολιτικής ηγεσίας και διατάζει, λ.χ. τηλεφωνικώς, τους υπαλλήλους της Γαιαοσέ να αφήσουν το βαγόνι στη θέση του; 

Εν πάση περιπτώσει, ποιος κυβερνά αυτήν την χώρα;