Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Σιδηροδρομικά έργα εντός και εκτός σχεδιασμών. Θα σφυρίξει το τρένο για Αμφίπολη, Γιαννιτσά, Μουδανιά;

Διαχρονικές αναφορές γιατί
τα γραπτά μένουν...

Τα όσα άφησε να εννοηθούν στην ομιλία του στην Βουλή ο Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης ότι ο σχεδιασμός και υλοποίηση βασικών αναπτυξιακών έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκονται υπό την αίρεση της οικονομικής δυσπραγίας,
με εξαίρεση τον Βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη τον γνωστό ΠΑΘΕ, στον οποίο άξονα τα κονδύλια τα όποια θα απαιτηθούν, για την ολοκλήρωση του το 2015, φτάνουν τα 3,2 δις ευρώ, δείχνει το στίγμα των προθέσεων της Κυβέρνησης στην εκτέλεση σημαντικών περιφερειακών σιδηροδρομικών έργων. Ουσιαστικά τίθενται εκτός άμεσης υλοποίησης, περιφερειακά σιδηροδρομικά έργα, όπως του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα, τις επεκτάσεις προς το Λαύριο, τη Ραφήνα, το Λουτράκι, το Άργος και Ναύπλιο, καθώς και τις μελλοντικές επεκτάσεις στο προαστιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης όπου εξετάζονται οι συνδέσεις με Γιαννιτσά και Αριδαία, με Επανωμή και Μουδανιά, απευθείας με Σέρρες και τέλος με Ασπροβάλτα και Αμφίπολη, εφόσον υλοποιηθεί ο άξονας Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Καβάλας - Ξάνθης. Εδώ να σημειωθεί ότι το δίκτυο της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, αποτελεί για τη χώρα μας μια σημαντική ευκαιρία σιδηροδρομικής διασύνδεσης με τα Βαλκάνια, την Τουρκία, την Ανατολική Ευρώπη και τη Ρωσία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του εγκεκριμένου Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, προβλέπεται η δημιουργία νέου σιδηροδρομικού άξονα υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αμφίπολη-Καβάλας-Τοξοτών Ξάνθης, ο οποίος θα προσφέρει ουσιαστική βελτίωση της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη καθώς και με τις σιδ/κές πύλες εξόδου της χώρας προς Βουλγαρία (μέσω Ορμενίου) και Τουρκία (μέσω Πυθίου). Αντίστοιχη διερεύνηση είναι σκόπιμο να γίνει για την επιτάχυνση της κατασκευής των Σιδηροδρομικών Αξόνων της Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι αποτελούν τον Άξονα Προτεραιότητας 29 των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΔΜ) και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες σιδηροδρομικές γραμμές : α) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα, που ολοκληρώνει τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα-Βόλος. β) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Αντίρριο-Ρίο-Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας. γ) Καλαμπάκα-Κοζάνη, που συνδέει την Κεντρική με τη Βόρεια Ελλάδα Τέλος, η εξασφάλιση σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα βασικά λιμάνια της χώρας και με τις βιομηχανικές περιοχές, καθώς και η δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων σε κατάλληλα επιλεγμένα σημεία που προσφέρονται για ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών. Γίνεται πλέον σαφές ότι υλοποίηση των παραπάνω έργων μπορούν να υλοποιηθούν με την συμμετοχή των ιδιωτικών κεφαλαίων κάτι που διαφαίνεται ότι προσανατολίζεται η κυβέρνηση.

Το παραπάνω άρθρο γράφτηκε στις 24 Ιανουαρίου 2010 και μας εισάγει σε μια πραγματικότητα. Είμαστε εύκολοι στα λόγια...


Χρήστος Γιαννακίδης

Έπονται και άλλες παλιές αναφορές σε σιδηροδρομικά έργα.