Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2019

Αναβάθμιση και επισκευή τροχαίου υλικού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.


Σε εκτεταμένη αναβάθμιση τροχαίου υλικού που έχει στη διάθεσή της η ΓΑΙΑΟΣΕ προβαίνει η εταιρεία, με στόχο την ενίσχυση των οικονομικών της καθώς και την εξυπηρέτηση των εταιρειών που εκτελούν σιδηροδρομικό έργο στο ελληνικό δίκτυο.

 Η εταιρεία προχώρησε στην έγκριση του πρακτικού της επιτροπής του διαγωνισμού «Παροχή υπηρεσιών επιθεώρησης και πιστοποίησης των εργασιών εκτεταμένης συντήρησης 369 μονάδων σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού», σύμφωνα με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια.

Πρόκειται για τροχαίο υλικό το οποίο βρίσκεται σε κακή κατάσταση, ωστόσο κρίθηκε ότι κατόπιν σημαντικών παρεμβάσεων μπορεί να καταστεί λειτουργικό. Μετά την επισκευή και τη συντήρηση του υλικού αυτού, η ΓΑΙΑΟΣΕ θα μπορεί να προχωρήσει στην ενοικίασή του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και στις υπόλοιπες εταιρείες που εκτελούν σιδηροδρομικό έργο.

Η εγκατάλειψη του τροχαίου υλικού αποτελεί χρόνια πληγή τόσο για τον ΟΣΕ όσο και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς καταλήγει να σαπίζει μέρος της περιουσίας των Οργανισμών. Βαγόνια, μηχανές τρένων και άλλα υλικά που βρίσκονται σε αχρηστία λεηλατούνται και καταστρέφονται ενώ σημειώνονται και κλοπές.

Συγκεκριμένα, από περίπου 3.800 σιδηροδρομικά οχήματα που διέθετε ο ΟΣΕ μόνον τα 1.200 αξιοποιούνται σήμερα. Μεγάλο μέρος από το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ βρίσκεται σε μακρά ακινησία και κατά συνέπεια κρίνεται μη αξιοποιήσιμο για την εκτέλεση δρομολογίων. Ειδικότερα περίπου 1.000 κομμάτια από αυτό το τροχαίο υλικό έπειτα από συμφωνία ΟΣΕ-ΓΑΙΑΟΣΕ αναμένεται να πωληθούν για scrap, ώστε να προσφέρουν έσοδα στον Οργανισμό. Περίπου 600-700 θα μπουν σε πρόγραμμα ανάταξης, από την ΕΕΣΣΤΥ (Εθνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), ενώ 1.200 προορίζονται για ένταξη σε πρόγραμμα εκτεταμένης συντήρησης, το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2017 αλλά δεν έχει ξεκινήσει ακόμη.

Πέραν της συντήρησης του παραπάνω υλικού, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προϋπολογίσει δαπάνες ύψους 700.000 ευρώ για την εύρεση χώρου φύλαξης, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και φυσικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα κληθεί να μετακινήσει το υλικό.

Οι δύο εταιρείες ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ έχουν προχωρήσει στον ορισμό Επιτροπής Κρίσης Τροχαίου Υλικού προκειμένου να γίνει καταγραφή της κατάστασης και να εκπονηθεί πρόγραμμα εκποίησης του τροχαίου υλικού που δεν είναι πλέον σε κατάσταση να τροχοδρομείται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr