Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2019

Θριάσιο ΙΙ: Νέα προθεσμία για κατάθεση προσφορών.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και της επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού.


Το «πάγωμα» της έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι δίνει κάποιο χρονικό περιθώριο και στον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ.
Παράταση μέχρι το τέλος του έτους φαίνεται να παίρνει ο διαγωνισμός για την κατάθεση των προσφορών σχετικά με το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, με όλα τα ενδεχόμενα ακόμη και για επαναπροκήρυξη να μένουν ανοικτά.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών θα πρέπει να λύσει κατ’ αρχάς την επί σχεδόν τρία χρόνια εκκρεμότητα του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, γνωστό ως Θριάσιο Ι, με την κυβέρνηση να αναζητεί διέξοδο μέσω ιδιώτη επενδυτή και στη συνέχεια το θέμα των προσφυγών που καταγράφηκαν για το Θριάσιο ΙΙ.

Συμφερότεροι όροι

Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως υποστηρίζεται με νόημα από κυβερνητικούς παράγοντες, τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού που εγκρίθηκαν από τη Βουλή είχαν συμφερότερους όρους από τους αρχικούς. Για παράδειγμα, ενώ αρχικά προβλέπονταν πως ο ΟΣΕ θα έχει πλειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης, στη συνέχεια αποφασίστηκε να έχει μειοψηφικό. Με παρέμβαση της Κομισιόν φαίνεται πως θα έχει τελικά μηδενικό ποσοστό συμμετοχής.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η ημερομηνία που είχε δοθεί από την Κομισιόν (31.3.19) και η οποία αφορούσε την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού αυτού, ενώ στις αρχές του καλοκαιριού πέρασε στη β’ φάση.

Το «πάγωμα» της έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι δίνει κάποιο χρονικό περιθώριο και στον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ. Αυτό γιατί προηγείται η ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση για το ΘΕΚ και ακολούθως για το Θριάσιο ΙΙ.

Η αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2019. Υπενθυμίζεται ότι Φορέας Υλοποίησης του διαγωνισμού είναι το υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Τρεις ενδιαφερόμενοι

Οι τρεις ενδιαφερόμενοι που πέρασαν στη β’ φάση του διαγωνισμού είναι οι Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), που συνδέεται με την κινεζική Cosco, ο όμιλος Goldair και η κοινοπραξία της Damco του ομίλου Κοπελούζου με την FDL Group. Αρχικά είχαν περάσει τέσσερα σχήματα, αλλά στην πορεία λόγω προσφυγών τέθηκε εκτός διαδικασίας η κοινοπραξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελληνική εταιρεία logistics Sarmed.

Το ακίνητο διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτήρια διοίκησης κ.ά. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιοανατολικής Ευρώπης με εμβαδόν 1.758.240 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub.

Διαχείριση για 25 έτη

Ο διαγωνισμός αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος στην ουσία θα αναλάβει να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Ο διαχειριστής πρόκειται να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20 έως 25 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα αναλάβει να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτήρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.ά.).


Του Φάνη Ζώη
naftemporiki.gr