Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2019

Τσαλίδης: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει υβριδικά τραίνα το 2022.

Εντός πρώτου εξαμήνου του 2020 θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλία και τη μητρική F.S.I. τα πρώτα τρία από τα πλήρως ανακαινισμένα τραίνα υψηλής ταχύτητας ETR 455, επτά ως εννέα συνολικά τον αριθμό, με τα οποία θα διπλασιάσει ως το τέλος του έτους τον αριθμό των δρομολογίων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Όπως είπε σε δημοσιογράφους ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας καθ. Φίλιππος Τσαλίδης, στην πλήρη ανακαίνιση των τραίνων αυτών επενδύονται αρκετές δεκάδες εκατομμυρίων, αλλά τη μεγάλη διαφορά σε ό,τι αφορά το τροχαίο της υλικό θα κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2022, όταν θα φέρει ολοκαίνουργα υβριδικά τραίνα στην Ελλάδα, το πρώτο εκ των οποίων άρχισε να κατασκευάζεται τον Ιούλιο. Τα τραίνα αυτά θα κινούνται τόσο με ηλεκτρισμό, ντίζελ, όσο και μπαταρία, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού δικτύου. 

«Το πόσα νέα τραίνα και τι είδους τραίνα μπορεί ο Όμιλος της F.S.I. και κατ’ επέκταση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να φέρει στην Ελλάδα, εξαρτάται από την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και των συστημάτων που το υποστηρίζουν. Εάν ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση του συστήματος ασφαλείας ETCS, καθαριστεί η περιοχή κατά μήκος των γραμμών και δεν υπάρχουν εμπόδια που ανακόπτουν την ταχύτητα, τότε πράγματι η απόσταση Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα μπορεί να γίνεται σε περίπου 2 ώρες και 55λεπτά της ώρας, κάτι που το βλέπω να συμβαίνει αρχές του 2021», είπε ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προσθέσει ότι περί το τέλος του 2020 θα διπλασιαστούν τα ημερήσια δρομολόγια τα οποία θα γίνονται κάθε περίπου μιάμιση ώρα.

Ήδη, με την ολοκλήρωση των έργων επιδομής στο τμήμα Τιθορέα- Δομοκός και την λειτουργία της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, έχει βελτιωθεί σημαντικά η κίνηση επιβατών στο δρομολόγιο Αθήνας- Θεσσαλονίκης, με πληρότητες άνω των 60%.

«Τα τραίνα που ανακατασκευάζει εσωτερικά και εξωτερικά, πλήρως, η Alstom, είναι block trains χωρητικότητας 600 επιβατών. Θα είναι τραίνα σύγχρονα, με μηδέν χιλιόμετρα και ‘ζωή’ 20- 30 ετών. Ελπίζουμε οι πάροχοι της κινητής να φροντίσουν ώστε να απαλλαγούμε από τα «τυφλά σημεία» σε έναν άξονα που υπάρχει ήδη εγκατεστημένη οπτική ίνα, προκειμένου οι επιβάτες να μπορούν να έχουν και υπηρεσίες διαδικτύου στη διάρκεια του ταξειδιού τους», τόνισε ο κ. Τσαλίδης.

Απορρόφηση της ΕΕΣΣΤΥ και επενδύσεις

Ο CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δήλωσε ότι άμεσα και οπωσδήποτε εντός του 2019 θα γίνει η απορρόφηση της θυγατρικής ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας που αποκτήθηκε σε ποσοστό 100% στο πλαίσιο διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ επίσης άμεσα, στις αρχές του 2020, θα αρχίσει να υλοποιείται ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο θα υπερβεί κατά πολύ τα 25 εκατ. ευρώ. Το ύψος των επενδύσεων στην Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί ακριβώς, αλλά θα ξεπερνάει το ποσό που είχε αρχικές εκτιμηθεί, δηλαδή τα 25 εκατ. ευρώ, καθώς θα πρέπει να γινουν σημαντικές επεμβάσεις στα μηχανοστάσιο και τον εξοπλισμό τους, αλλά και στην κατάρτιση του ανθρωπίνου τεχνικού δυναμικού, ώστε να συντηρείται το υφιστάμενο τροχαίο υλικό που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως και το νέο που θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσαλίδης, κατάσταση δικτύου και τροχαίου υλικού καθορίζουν τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τώρα που μπορεί σαν ιδιωτικών εταιρεία να προσλάβει νέους μηχανοδηγούς.

Σημειώνεται ότι η Εταιρεία, νοικιάζει από την ΓΑΙΑΟΣΕ, 1.160 μονάδες τροχαίου υλικού ( μηχανές και βαγόνια), που με τις προσθήκες στο στόλο της θα φθάσουν τις 1.200- 1.250. Αυτό ο στόλος που νοικιάζεται, έπρεπε να έχει περάσει από πρόγραμμα εκτεταμένης συντήρησης μεταξύ 24/6/2016 και 14/9/2017, ημερομηνία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι που δε συνέβη. Τελικώς τον περασμένο Ιούνιο υπογράφηκε υπουργική απόφαση για την συντήρηση 360 μονάδων, έργο που θα πρέπει να συντελεστεί εντός 18 μηνών, ενώ αναμένεται να υπάρξουν αποφάσεις για τη συντήρηση και του υπόλοιπου τροχαίου υλικού που μισθώνει η Εταιρεία.

Με αφορμή τα παραπάνω ο κ. Τσαλίδης καυτηρίασε το γεγονός ότι περιουσία του ελληνικού δημοσίου, μένει σε ακινησία και καταστρέφεται από τις καιρικές συνθήκες και διάφορους γνωστούς – αγνώστους που κλέβουν υλικά από τα βαγόνια και τα χρησιμοποιούν στα υπνωτήρια ή για τη χρήση ναρκωτικών. Σημειώνεται ότι από τις 3.700 μονάδες τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ, πέραν αυτών που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλων 1.000-1.100 που πρέπει να οδηγούν για σκραπ, 600-700 μπορούν να χρησιμοποιηθούν εάν συντηρηθούν.

Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη σε 8,5 ώρες

«Εμείς κάνουμε χρήση του δικτύου και του τροχαίου υλικού, παρέχουμε υπηρεσίες και το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουμε εξαρτάται σε καθοριστικό βαθμό από το δίκτυο. Για παράδειγμα τα τεράστια προβλήματα που έχει η γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης μας αναγκάζουν να κάνουμε 350 χλμ σε οκτώμιση ώρες, να κάνουμε το Θεσσαλονίκη – Σέρρες , αυτά τα 124 χλμ. σε δυόμιση ώρες. Βεβαίως το κράτος επιδοτεί τα δρομολόγια για Αλεξανδρούπολη αλλά και πάλι υπάρχει ζημία με πληρότητες της τάξης του 15%-20%. Εάν η γραμμή συντηρηθεί και χωρίς τη νέα χάραξη προς Καβάλα, η απόσταση αυτή θα πρέπει να διανύεται σε περίπου τεσσεράμιση ώρες», τόνισε ο κ. Τσαλίδης.

Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο στον Ασπρόπυργο, το Θριάσιο ΙΙ, ο κ. Τσαλίδης όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους δήλωσε ότι ήδη μνηστήρες «κτυπούν την πόρτα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , παρότι ως γνωστό η κ/ξ ΤΡΑΙΝΟΣΕ – SARMED, βγήκε εκτός διαγωνιστικής κούρσας μετά από προσφυγές.

«Η επένδυση στο Θριάσιο ΙΙ, δεν βγαίνει οικονομικά, σύμφωνα με τους όρους και τις απαιτήσεις που αποκαλύφθηκαν στη Β’ Φάση του διαγωνισμού. Και δεν βγαίνει οικονομικά όταν ζητείται από τους υποψήφιους παραχωρησιούχους entrance fee 20 εκατ. ευρώ και το 10% του τζίρου, όχι των κερδών αλλά του τζίρου, να αποδίδεται στον ΟΣΕ. Εκτιμώ ότι είναι θέμα απόφασης της κυβέρνησης, το τι τελικώς θα συμβεί με το διαγωνισμό αυτό», είπε ο κ. Τσαλίδης αφήνοντας να πλανάται ως πιθανή εξέλιξη η σύνδεση του Θριασίου ΙΙ με το Θριάσιο Ι, το οποίο είναι να αναπτύξει η κ/ξ των ETBA BIΠΕ- Goldair αλλά έχει κολλήσει στην DG Comp, την Γ.Δ. της Κοινότητας για τον Ανταγωνισμό.

Άννη Καρολίδου
grtimes.gr