Όπως έχει γίνει από τις 30 Ιουλίου, έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από και προς Αλεξανδρούπολη προκαλώντας πολλές αντιδράσεις.
Μία αντίδραση ήταν και αυτή της βουλευτή Έβρου με τον ΣΥΡΙΖΑ Νατάσας Γκαρά, η οποία μας έστειλε την απάντηση που δέχτηκε η οποία και ακολουθεί παρακάτω. Αναλυτικά η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: θέμα: “ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΟ” Αξιότιμη κυρία Γκαρά, Σε απάντηση της επιστολής που μας αποστείλατε την 1η Αυγούστου 2019, σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι: Η εν λόγω γραμμή (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη) συντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγια της με λεωφορεία. Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ’ εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και όχι επιβατάμαξες με επικεφαλής ντηζελάμαξες AD tranz. Πέραν των μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποίοι είναι AMEA. Από πς 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, πριν την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λετπά και των απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών (από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες και 38 λεπτά. Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5 ώρα στα απλά δρομολόγια και προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια 1C. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηνών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δραμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία. Είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή στη μεταφορά επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α,Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμενιο (και αντιστρόφως), αλλά υποκατάσταση -τμήματος αυτής- με λεωφορεία, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκείμενου να αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, δεσμευόμαστε ότι θα επανεξετάσουμε την απόφαση μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής.
radioevros.gr