Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019

Στα 100 εκ. € οι συνδέσεις λιμανιού ΒΙ.ΠΕ. Βόλου και ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού.

Σχεδόν έτοιμο το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών


Κίνητρα για τη διείσδυση του ελληνικού σιδηροδρόμου στις χερσαίες μεταφορές περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών, το οποίο είναι σχεδόν έτοιµο. Στο σχέδιο προβλέπονται συνδέσεις του λιμανιού του Βόλου.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής», οι οριστικές μελέτες, συνολικού κόστους 1,6 εκατ. € έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης δύο ετών, ενώ ο προϋπολογισμός των έργων εκτιμάται στα 100 εκατ. €.
Πρόκειται για τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής Αλμυρού με το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Βόλου, με νέα μονή γραμμή μήκους 35 χλμ., καθώς και τη σύνδεση των ΒΙΠΕ 1 και 2 και του Βόλου με τη γραμμή Λάρισας-Βόλου. Ήδη ετοιμάζεται η πρόταση για χρηματοδότηση μέσω Connecting Europe Facility (CEF), ΕΣΠΑ, εθνικών πόρων.
Όσον αφορά στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο μεταφορών, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, καθώς οι χρήστες του μέσου είναι σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Goldair Rail Cargo, αποδίδουν στον ΟΣΕ περίπου 80 εκατ. €, ενώ οι κρατικές επιδοτήσεις ανέρχονται περίπου σε 100 εκατ. €.
Το σχέδιο υπολογίζει ότι η έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας θα αποτελέσει µια µεγάλη ευκαιρία για να επιτευχθεί κέρδος µε παράλληλη µείωση των κρατικών επιδοτήσεων και αύξηση των τιμολογίων. Ωστόσο διατυπώνονται επιφυλάξεις για την απήχηση που θα έχει στο επιβατικό κοινό ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

Λιγότεροι από 500 επιβάτες

Το εθνικό σχέδιο προβλέπει ότι έως το 2037 το επίπεδο της κυκλοφορίας ανά τµήµα µπορεί να ταξινομηθεί µε βάση την ημερήσια επιβατική κίνηση ανά κατεύθυνση ως εξής:
• Περισσότεροι από 4.000 επιβάτες στο δρομολόγιο Αθήνα – Λάρισα.
• 2.000 έως 4.000 επιβάτες στα Λάρισα – Θεσσαλονίκη, ΣΚΑ – Κάντζα.
• 1.000 έως 2.000 επιβάτες στα Αθήνα – Κιάτο, Κάντζα – Κορωπί.
• Μεταξύ 500 και 1.000 επιβατών στα Κιάτο – Αίγιο, Σταυρός – Τρίκαλα, Θεσσαλονίκη – Ξάνθη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Γευγελή, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Μπίτολα.
• Λιγότερο από 500 επιβάτες στα Αίγιο – Πάτρα, Τρίκαλα – Καλαμπάκα, Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, κλάδος προς Βόλο, Κορωπί – Αεροδρόμιο.

Τα εμπορεύματα

Σχετικά µε τα εμπορεύματα, το επίπεδο της κυκλοφορίας παραμένει χαμηλό και για το 2037, µε τη μεγαλύτερη κίνηση (κατά 50% μεγαλύτερη) να εμφανίζουν τα δρομολόγια προς Βορρά. Υπολογίζεται ότι το μέγιστο επίπεδο κυκλοφορίας σε ολόκληρο το δίκτυο δεν θα υπερβαίνει 900 τόνους ανά ημέρα και κατεύθυνση, δηλαδή το πολύ τρεις πλήρεις αμαξοστοιχίες.

Πάντως, από την πλευρά του ΟΣΕ, στόχος σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού κ. Γιώργο Κακουλάκη, είναι σε πρώτη φάση ο ΟΣΕ να δώσει τη δυνατότητα να φτάσει στο 11% των εμπορευματικών μεταφορών από το μόλις 1% που είναι σήμερα, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 15%-17%. Τα εμπορεύματα θέλουν ταχύτητα, ασφάλεια και αξιοπιστία, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Κι αυτά είναι τα μεγάλα στοιχήματα στο πλαίσιο της απελευθερωμένης πλέον σιδηροδρομικής αγοράς, προκειμένου η χώρα να εξελιχθεί σε περιφερειακό logistics hub.

magnesianews.gr